خانه » جدیدترین » یکی بی حامی یکی بی بودجه

یکی بی حامی یکی بی بودجه

سه شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹   شماره ۱۳۱۹

گزارش وقایع استان از آخرین وضعیت آماده سازی نمایندگان استان در لیگ های برتر فوتبال و والیبال

یکی بی حامی یکی بی بودجه

یاسر هویدی

ورزش اراک و استان مرکزی روزهای بسیار حساسی را پشت سر می گذارد، پس از صعود شیرین و تاریخی تیم فوتبال آلومینیوم به لیگ برتر فوتبال و حضورتیم والیبال شهروند اراک در سوپرلیگ والیبال در فصل پیش رو حالا همه نگاه ها به وضعیت آماده سازی این دو تیم پرطرفدار استان است. تیم های فوتبال و والیبال حاضر در سطح اول کشور این روزها با قدرت هرچه تمام تر در حال آماده سازی خود هستند ولی در اراک ما اوضاع اینگونه نیست، در گزارش امروز وقایع استان آخرین وضعیت از روند آماده سازی این دو تیم را برای شمـا همراهان همیشگی شـــرح می دهیم.

آلومینیوم درگیر روال اداری
علیرغم شایعات مطرح شده طی روزهای اخیر مبنی بر اینکه کارخانه آلومینیوم سازی برنامه و نیتی بـرای تیم داری در لیگ برتر ندارد باید عنوان کرد که این شرکت هرگز برنامه ای برای عدم حضور در لیگ برتر نداشت، خصوصا حالا که تیم فوتبال آلومینیوم تبدیل به یک مطالبه عمومی در سطح شهر و استان شده است. شخص استاندار بصورت جدی پیگیر وضعیت این تیم است و آنچه تاکنون باعث شده است خبرهای قاطعی از پیشرفت برنامه های آماده سازی و جذب بازیکنان جدید این تیم به گوش نرسد فقط عدم تصویب بودجه مورد نیاز باشگاه برای حضور آبرومندانه درلیگ برتر است. البته از گوشه و کنار شنیده می شود دو نفر از سهامداران اصلی این شرکت خیلی رغبتی به تیم داری در لیگ برتر ندارند که البته در مقابل مطالبه عمومی مردم و پیگیری های مقامات استـان خیلی نمی توانند قصد و نیت خود را عملی نمایند.
از سوی دیگررسول خطیبی سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم هم منتظر تصویب بودجه مورد نظربرای فصل پیش رو و از همه مهمتر پرداخت مطالبات بازیکنان است تا بتواند با خیالی آسوده برنامه هـای آماده سازی خود را به باشگاه ارائه دهد. پاداش های صعود به لیگ برتر بازیکنان هنوز پرداخت نشده و هنوز نزدیک به ۳۰% از قراردادهای بازیکنان نیز وصول نشده است.
چند روز قبل از دیدارنهایی باتیم داماش که تمامی مسئولین اراک و استان درتمرین آلومینیوم حضور یافتند تا با حضورخود روحیه بازیکنان را بالا ببرند، در این حضوراعضای شورای شهر اراک قول پاداش ۴۰۰ میلیون تومانی را در صورت صعود به بازیکنان دادند که با گذشت نزدیک به ۲۳روزاز صعود به لیگ برتر هنوز هیچ اقدامی درجهت پرداخت این پاداش به بازیکنان صورت نگرفته است.
به هر ترتیب زمان برای تیم فوتبال آلومینیوم اراک به سرعت در حال گذر است این تیم می تواند با حفظ شاکله اصلی خود و تقویت چند پست کلیدی نتایج آبرومندانه ای در اولین فصل از حضور خود در سطح اول فوتبال کشور کسب نماید، به زعم نگارنده رسول خطیبی توانمندی خود را به همگان ثابت کرده است به شرطی که باشگاه و در راس آن مدیران کارخانه بیش از این زمان را از دست نداده و برنامه و بودجه مناسبی را برای حضور قدرتمند تیم فوتبال آلومینیوم در لیگ برتر درنظر گرفته و اجرایی کنند.

شهروند همچنان بدون حمایت
تیم والیبال شهرونداراک که به علت کنارگذاشته شدن تیم شهرداری قزوین به رقابت های سوپرلیگ والیبال کشور بازگشته است درحال حاضر شرایط چندان مناسبی ندارد ، مطابات بازیکنان و کادر فنی این تیم از فصل قبل کماکان باقی مانده است و هنوز هیچ اسپانسر مشخصی برای حمایت از این تیم اعلام آمادگی نکرده است. در خصوص حمایت های شورای شهر هم مرتضی سورانه عضور برجسته این شورا آب پاکی را با بیان این جملات بر روی دستان علاقه مندان والیبال در اراک و استان ریخت: در مورد چگونگی حضور تیم والیبال شهروند در لیگ برتر و تأمین هزینه‌های مورد نیاز این تیم هیچ گونه هماهنگی و مشورتی با شورا نشده است. در مورد تأمین هزینه‌های تیم والیبال شهروند اراک نیز، شورا هیچ گونه تعهدی ندارد.از گوشه و کنارشنیده می شود شخص شهردار اراک تمایل داردتا به تیم والیبال شهروند کمک نماید ولی خوب از سوی دیگر بدون تصویب و تایید شورای شهر این مهم شدنی نیست.
درخصوص تمرینات آماده سازی این تیم هم باید گفت که با پیگیری های انجام شده از سوی اداره کل ورزش و جوانان سالن تمرین و خوابگاه بازیکنان تامین شده و تیم در حال تمرین می باشد، ولی آنچه اهمیت دارد اینکه هر چه سریعتر باید منابع مالی به تیم تزریق شود که هم بازیکنان طراز اول به جمع تیم کنونی اضافه شود و هم اینکه بخشی از مطالبات فصل قبل پرداخت شود. در مجموع شرایط تیم والیبال شهروند مساعد به نظر نمی رسد و اگر روال کار به همین صورت پیش برود باید منتظرنتایج نا امید کننده این تیم باشیم، حالا که اهالی فوتبال در اراک و استان سرخوش از حضور تیم فوتبال این شهر در لیگ برتر هستند بد نیست مسئولین طراز اول شهر و استان هم با کمی توجه این تیم کم هزینه را برای حضور بهتر در سوپر لیگ والیبال کشور حمایت کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.