خانه » پیشنهاد سردبیر » گفتگو با «محمد مرادی» مدیر فنی تیم های ملی سپک تاکرای کشور/توجه به ورزش بانوان تبدیل به یک گفتمان و فرهنگ شود

گفتگو با «محمد مرادی» مدیر فنی تیم های ملی سپک تاکرای کشور/توجه به ورزش بانوان تبدیل به یک گفتمان و فرهنگ شود

پنجشنبه ۲ آذر ۹۶   شماره ۷۲۸

بخش دوم

احمد سیاری: چندی پیش بخش اول مصاحبه با محمد مرادی مدیر فنی تیم های ملی سپک تاکرای کشور را مطالعه نمودید. از آنجا که بخش هایی از سخنان وی باقی مانده بود برای ادای دین کوچک به کار بزرگ سپک تاکرای بانوان در مسابقات بین المللی بخش دوم این مصاحبه را تقدیم حضور شما می نماییم و قطعا با سبک شدن برنامه های اردویی تیم ملی بانوان بصورت مفصل در خدمت تیم ملی تمام اراکی سپک تاکرای کشور خواهیم بود.

 جناب مرادی وضعیت سپک تاکرای آقایان رادر استان مرکزی چگــونه ارزیـابی می کنید احساس بر این است کمی از قافله بانوان عقب مانده اند؟
به هیچ وجه اینگونه نیست همانطور که قبلا عرض کردم تیم آقایان ما به موازات تقویت تیم بانوان برای حضور در مسابقات کشوری و بین المللی ساخته و پرداخته شد و در اولین حضور صد درصدی سپک تاکرا بازان، آقایان استان بعنوان نماینده تیم ملی عازم مسابقات جند جانبه فرانسه شدند و در حضور تیم های قدرتمند دنیاتوانستند مقام سوم را کسب نمایند . همانقدر که سپک تاکرای بانوان ایران در دل خاک پر گهر استان مرکزی ریشه دوانده است به همان اندازه بخش آقایان نیز محتاج حضور ستارگان دیار آفتاب است .
 بهترین مقام این رشته برای استان مرکزی کدام بوده است؟
همین مسابقات جام جهانی بانوان که هر دو سال یکبار برگزار شد و با افتخار آفرینی بانوان استان در قالب تیم ملی همراه بود که پس از ابلاغ برنامه این مسابقات از فدراسیون با بنده تماس حاصل شد و از سطح آمادگی تیم بانوان استان به عنوان نماینده ایران و بهتر بگویم در قالب تیم ملی ایران جویا شدند که من با توجه به حجم بالای تمرینات برگزار شده و همچنین برنامه ریزی های مدون و بلند مدتی که برای این تیم داشتیم با خیالی آسوده و با غرور حضور تیم بانوان استان مرکزی را در این مسابقات اعلام نمودم.تیم ما آمادگی بالایی برای حضور در این دیدارها داشت و پس از برگزاری تشریفات مقدماتی سفر راهی این مسابقات شدیم که با حضور دوازده تیم پر قدرت دنیا رقابتها را اغاز کردیم. باتوجه به اینکه این ورزش متعلق به جنوب شرق آسیاست قدرت تیم ایرانبرای همگان اعجاب آور بود و باقدرت مثالزدنی و ارائه بازی های جذاباین تیم به مقام سوم جهانی رسید. این مقام ارزشمند باعث شده بود شاهکار بانوان استان تا چندین روز در صدر خبرهای ورزشی کشور قرار داشت.
 ورزش اراک و استان مرکزی را چگونه ارزیابی می نمایید؟
اعتقاد راسخ دارم که ورزش اراک و استان مرکزی دارای پتانسیل بسیار بالا و ظرفیت های مثال زدنی در رشته های مختلف است و اگر این گنجینه نهان ورزش و استعدادهای ناب تحت پوشش برنامه ریزی مدونی قرار بگیرند مطمئنا ورزش استان مرکزی بیش از همیشه خواهد درخشید . همانگونه که در خبــر ها می شنویم حضور ورزش استان در حوزه ورزش قهرزمانی و مدال آوری هر روز و هر روز بیشتر و بیشتر می شود و اگر در این زمینه حمایت ها و برنامه ریزی های لازم صورت بگیرد ورزش استان مرکزی توان رسیدن به سطوح بالای تربیت بدنی و ورزش قهرمانی کشور را دارد. رمزموفقیت در ورزش برنامه ریزی است اگر هر اقدامی را در ورزش چه همگانی و چه در حوزه قهرمانی با چاشنی برنامه وهــدف همــراه نمــاییم می توانیم با گذشت زمان به اهداف خود نزدیک تر شویم و برعکس اگر بهترین امکانات وحتی بهترین استعداد ها هم در اختیار ما باشد ولی نتوانیم برنامه ریزی درستی برای دست یابی به مراتب بالاتر داشته باشیم در جا خواهیم زد .
 در پایان اگر صحبت خاصی باقیمانده است بفرمائید
جا دارد تشکر ویژه ای از روزنامه وقایع داشته باشم که در همه حال نگاهی ویژه به ورزش بانوان دارد داشته باشم و امیدوارم کسب مقام سوم مسابقات جهانی سپک تاکرا توسط ستاره های درخشان اراک واستان مرکزی روزنه ها و افق های جدیدی را خصوصا در ورزش بانوان استان مرکزی بگشاید . روی سخن آخر من باخانواده های عزیز هم استانی است که خـــواهش می کنم اگر فرزندان آنها به این رشته علاقه مند شدند حمایت های لازم را در این خصوص به عمل آورند و فرزندان را به حال خود رها ننمایند. سپک تاکرا ورزش گرانی نیست و می تواند مایه پیشرفت سلامتی تندرستی و موفقیت فرزندان شما را مهیا نماید. امیدوارم توجه بیش از پیش به ورزش بانوان تبدیل به یک گفتمان و فرهنگ شود و این رویکرد تبدیل به یک اولویت در ورزش کشور و استان گردد. استان مرکزی در عمل ثابت کرد در زمینه ورزش بانوان حرف های زیادی را برای گفتن خواهیم داشت
در پایان از مسئولین حکومتی و ورزشی استان کمال تشکر رادارم و به آینده ورزش این مرز و بوم پر افتخار بسیار خوشبین و امیدوار هستم. مطمئن باشید قطار سپک تاکرای بانوان استان بدون توقف به قهرمانی ها و افتخار آفرینی هایش ادامه می دهد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.