خانه » پیشنهاد سردبیر » بررسی هفته چهاردهم مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشور/بازگشت امید و هیجان

بررسی هفته چهاردهم مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشور/بازگشت امید و هیجان

پنجشنبه ۲ آذر ۹۶   شماره ۷۲۸

***

وقایع استان

یاسر هویدی

***

هفته چهاردهم مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشور جام آزادگان با برگزاری ۹ دیدار درشهرهای مختلف کشور به پایان رسید. در این هفته آلومینیوم اراک نماینده سرزمین آفتاب با کسب دومین پیروزی متوالی اش به حاشیه امنیت و آرامش رسیده است و نفت مسجدسلیمان، صدرنشین لیگ یک با پیروزی در دیدار خانگی اش و با توجه به شکست نساجی در تبریز فاصله امتیازی خود را با دیگر رقیبان افزایش داد. با بررسی و تحلیل بازی های هفته چهاردهم این مسابقات با ما همراه باشید.
نفت مسجدسلیمان ۱ اکسین البرز صفر
در حساس ترین بازی هفته تیم صدرنشین نفت مسجدسلیمان میزبان تیم اکسین البرز تیم رده پنجم جدول بود. نفت مسجدسلیمان با اقتدار صدر را در اختیار دارد و حتی اگر در این بازی هم بازنده می شد همچنان صدرنشین جدول باقی می ماند. بزرگترین مشکل نفتی ها در این بازی محرومیت محمود فکری سرمربی این تیم بود. فکری باید از روی سکوها تیمش را مقابل اکسین هدایت می کرد و همین امر به سختی های کار مصاف با تیم خوب علی لطیفی می افزود. نفت هفته گذشته مقابل برق شیراز متوقف شد و فکری دوست نداشت برای دومین هفته متوالی امتیاز از دست بدهد آن هم در خانه. بازی با برتری محسوس بختیاری ها که از حمایت همه جانبه هواداران خود برخوردار بودند آغاز شد و تیم اکسین البرز که با دفاع چند لایه در مقابل نفت مسجدسلیمان ظاهر شده بود قصد داشت تا با کنترل فشار میزبان و دفاع در نیمه زمین خودی منتظر تک موقعیت‌هایی از روی ضدحملات باشد. نفتی‌ها هم که در این بازی از حضور اکبر آفاقی و عباس یحیی‌بیگی محروم بودند، با حضور همزمان میلاد میداودی و عباس عسکری در خط حمله، در صدد استفاده از تجربه بالای این دو بازیکن بودند.در نیمه نخست، تیم نفت مسجدسلیمان دو تیم موقعیت گلزنی خلق کردند و سرانجام در اواخر این نیمه خطا روی صادق صادقی رخ داد و این پنالتی را عباس عسکری در دقیقه ۴۱ به گل تبدیل کرد. اکسین البرز در نیمه نخست تنها یک فرصت مسلم گلزنی داشت که شوت محکم شاهین شفیعی در دقیقه ۴۰ به شکل خطرناکی از کنار دروازه نفت مسجدسلیمان گذشت و این نیمه با تک گل عسکری به‌سود نفتی‌ها به پایان رسید. در نیمه دوم بارش باران به اوج خود رسید، تیم اکسین البرز که نمی خواست دست خالی از میدان خارج شود به آب و آتش زد و چندین موقعیت گلزنی را روی دروازه حریف ایجاد کردند اما پورمحمد با درخشش در دروازه نفت باعث شد تا توپی از خط دروازه عبور نکند. در این نیمه اکسینی ها معتقد به خطای پنالتی بودند اما داور اعتقادی به خطا نداشت و باعث شد تا اعتراض شدید تیم مهمان را به همراه داشته باشد. نفت مسجدسلیمان با پیروزی یک بر صفر در این بازی ۳۳ امتیازی شد تا با توجه به شکست نساجی مازندران وتساوی برق جدید شیراز فاصله‌اش در صدر جدول با سایر تیم‌ها را بیشتر کند.
 فجر سپاسی ۳ شهرداری تبریز ۱
فجرسپاسی شیراز در دیداری خانگی در ورزشگاه دستغیب، موفق شد با نتیجه ۳بر۱ شاگردان سیروس دین محمدی در شهرداری تبریز را شکست دهد و با یک پله صعود در مکان هشتم جدول قرار بگیرد. ای کاش ملی پوشان سابق فوتبال کشور متوجه می شدند با سابقه بازی درتیم سرخابی ها الزاما مربی خوبی نخواهند شد، مصداق سخن ما سیروس دین محمدی مربی آذری شهرداری تبریز است که پس از ناکامی بر روی نیمکت راه آهن حالا با شهرداری تبریز به بن بست رسیده و نتیجه نمی گیرد. در یک بازی یک طرفه و با درخشش جوانهای فجر سپاسی، شیرازی ها توانستند در زمین خود سه امتیاز شیرین را کسب نموده و در جدول جایگاه خود را استحکام بخشند. در این دیدار شاهد یک فوتبال خوب و درگیرانه از سوی دو تیم میهمان بودیم کمااینکه بعد از گل اول که توسط فجری ها زده شد، بازیکنان شهرداری تبریز توانستند بازی را مساوی کنند ولی شیرازی ها توانستند از موقعیتهای خود بهتر استفاده کرده و در نهایت نیز برنده مسابقه شوند.
 بادران ۱ مس کرمان صفر
در یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته چهاردهم لیگ دسته اول تیم‌های بادران تهران و مس کرمان از ساعت ۱۴:۱۵ امروز در ورزشگاه کارگران تهران به مصاف هم رفتند. در یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته چهاردهم لیگ دسته اول تیم‌های بادران تهران و مس کرمان از ساعت ۱۴:۱۵ امروز در ورزشگاه کارگران تهران به مصاف هم رفتند. بادران تهران که طی دو هفته اخیر با پیروزی برابر نساجی مازندران و مس رفسنجان به جمع مدعیان بازگشته و شرایط بهتری پیدا کرده بود، امروز هم نمایش هجومی مقابل مس کرمان ارائه داد و موفق شد در دقیقه ۷۶ با گلزنی کریم اسلامی به پیروزی ارزشمندی دست پیدا کند تا با ۲۶ امتیاز و تنها تفاضل گل کمتر نسبت به نساجی در رده سوم جدول لیگ یک قرار بگیرد. بادران تهران دوشنبه هفته آینده در ورزشگاه یادگار امام قم به مصاف صبا خواهد رفت که به نظر می‌رسد، بتواند از این دیدار هم امتیاز کامل را بگیرد و در جمع مدعیان بالای جدول باقی بماند.
 گل گهر سیرجان ۱ راه آهن تهران صفر
دو تیم گل گهر سیرجان و راه آهن تهران در استادیوم اختصاصی گل گهر به مصاف هم رفتند، دیداری سرد و کسل کننده که علی رغم یک طرفه بودن آن به سود تیم میزبان و مالکیت توپ و میدان با آنها در نیمه اول بدون رد شدن توپی از خط دروازه ها به پایان رسید. در نیمه دوم نیز این تیم میزبان بود که بیشتر در میانه های میدان و در محوطه جریمه حریف حضور داشت اما با این حال با دفاع منطقی تیم راه آهن سیرجانی ها راه به جایی نبردند تا اینکه تعویض طلایی وینگو بگوویچ در این دیدار یعنی علی خسرو نژاد به مانند بازی های گذشته بار دیگر ناجی تیمش شد و با گل دقیقه ۸۹ خود سه امتیاز شیرین را به حساب آبی پوشان واریز کرد.
 صبای قم صفر مس رفسنجان ۲
صبای قم در ادامه نتایج ضعیفش امروز در خانه مقابل مس رفسنجان با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد. در چارچوب دیدارهای هفته چهاردهم لیگ دسته اول تیم صبای قم از ساعت ۱۴:۱۵ امروز سه‌شنبه در استادیوم یادگار امام قم میزبان مس رفسنجان رده پانزدهمی بود. صبایی‌ها که در این فصل ۶ سرمربی روی نیمکت خود دیده‌اند و در شرایط بحرانی به سر می‌برند، همانند ۱۳ هفته گذشته که تنها یک برد، ۶ مساوی و ۶ باخت نتایج ضعیف کسب کرده بودند امروز هم برابر تیم مس رفسنجان که طی سه دیدار اخیرش مقابل نساجی مازندران، برق جدید شیراز و بادران تهران شکست خورده بود، نتیجه را واگذار کردند و ۲ بر صفر مغلوب شدند علی‌اکبر حیدرنیا در دقیقه ۳۵ و بهرام رشید فرخی در دقیقه ۸۵ از روی نقطه پنالتی گلزنان مس رفسنجان برابر صبا بودند.شاگردان علی سامره با این پیروزی خارج از خانه ۱۷ امتیازی شدند و به رده سیزدهم جدول لیگ یک صعود کردند اما صبایی‌ها با ۹ امتیاز در جایگاه شانزدهم ماندند تا شوک تغییر سرمربی هم مانع از شکست صبا نشود.
 ایرانجوان بوشهر ۱ برق شیراز ۱
ایرانجوان بوشهر و برق شیراز در هفته چهاردهم لیگ دسته یک فوتبال به تساوی رضایت دادند. از هفته چهاردهم لیگ دسته یک فوتبال کشور سه شنبه شب تیم های ایرانجوان بوشهر و برق نوین شیراز به تساوی رضایت دادند . این دیدار که در استادیوم شهید بهشتی بوشهر برگزار شد ۲ تیم پس از ۹۰ دقیقه تلاش به تساوی یک بر یک دست یافتند .در این دیدار پوریا آریا کیا برای برق و اویس کردجهان از روی نقطه پنالتی برای ایرانجوان میزبان گلزنی کردند. تیم برق شیراز در دقیقه پایانی این دیدار نیز صاحب یک ضربه پنالتی شد که با نمایش دیدنی دروازه بان ایرانجوان پنالتی تیم برق راهی کرنر شد.بارش باران در ساعاتی پیش از شروع بازی باعث شد تا هواداران از این دیدار استقبال قابل توجهی نداشته باشند. در هفته پانزدهم بازی ها ایرانجوان با اکسین البرز دیدار می کند و تیم برق شیراز نیز برابر آلومینیوم اراک قرار می گیرد.ایرانجوان با این برد ۱۵ امتیازی شد و در رده چهاردهم قرار گرفت و تیم برق نوین نیز با ۲۶ امتیاربه رده چهارم جدول رفت.
 ماشین سازی تبریز ۱ نساجی قائمشهر صفر
تیم ماشین‌سازی تبریز با ارائه یک بازی نسبتاً خوب توانست سه امتیاز بازی را مقابل تیم نساجی را به‌دست آورد. دو تیم نساجی مازندران و ماشین‌سازی تبریز به مصاف هم رفتند که در نیمه نخست به نفع تیم میزبان یعنی ماشین‌سازی به پایان رسید.در آغاز نیمه دوم شاگردان مهدی پاشازاده به آب و آتش زدند تا گل خورده را جبران کنند اما در مقابل بازی منطقی شاگردان خطیبی ناکام ماندند.اخراج مهرداد عبدی بازیکن تیم نساجی و ۱۰ نفره شدن این تیم در دقیقه ۶۳ سبب شد تا تیرخلاص بر پیکره نساجی بخورد و کسب سه امتیاز بازی برای این تیم تبدیل به رویا شود. تیم ماشین‌سازی تبریز که در جدول لیگ، جایگاه چندان مناسبی ندارد امروز با ارائه یک بازی بسیار خوب توانست سه امتیاز بازی را به‌دست آورد و شاگردان پاشازاده نیز با همان ۲۶ امتیاز در مکان دوم جدول قرار گرفتند.
 خونه به خونه بابل صفر ملوان صفر
دربی شمال علیرغم اینکه دیداری فیزیکی و پر برخورد بود برنده ای نداشت . ملوان برتری قابل ملاحظه ای در این دیدار نداشت و بیشتر توپ در میانه میدان در گردش بود شاگردان جواد نکونام بخوبی توانسته بودند منفذ های بازی را بر روی انزلی چی ها ببندند خواندن صحبت های نادر دست نشان که گویی در باتلاق انزلی گرفتار آمده در مصاحبه پس از بازی خالی از لطف نیست دست نشان گفت: هیچ تیمی امسال مثل ملوان دچار مشکل نشده در بحث مدیریتی رییس هیات مدیره ما که هزینه های تیم روی دوش وی بود استعفا داد و جناب آقای خسته بند نماینده شهر در حال تلاش است که مشکلات را بر طرف کند امیدواریم که مسئولین استانی هم برای کمک بیایند استادیوم ما امسال مشکل جایگاه هواداران را دارد هیچ تیمی امسال مثل ملوان کمبود بازیکن را لمس نکرد. از هفته اول دچار مشکل شدیم فاطمی و رستمی را از دست دادیم خصلت آژاکسی ملوان را امسال ما هم رعایت کردیم جز جوانترین تیم های لیگ هستیم هواداران ما ملوان را تیم برتر لیگ یک می دانند و ملوان را لیگ برتری می دانند جوانان ما تحملشان کم بود ما در اکثر بازی ها جلو بودیم ولی این فشار به روی بازیکن باعث تحت تاثیر قرار گرفتن جوانان ما می شود .دست نشان در پایان گفت: ملوان نماینده شمال کشور است که افتخارات زیادی دارد ولی از نظر مالی با تیم هایی مثل ایرانجوان بوشهر که بنیه مالی ضعیفی دارد مقایسه می شود بازیکنان ما با کمترین قرارداد و دریافتی بازی می کنند به خاطر مردم انزلی با عشق بازی می کنند مردم انزلی، بابل، قائمشهر فوتبال را دوست دارند ولی انزلی با همه جا فرق دارد باید آنجا زندگی کنی تا متوجه شوی مردم نسبت به انزلی و ملوان چه دیدی دارند مردم انزلی حاضر هستند نان شب نداشته باشند زندگیشان را بدهند ملوان را ضعیف نبینند من و همکاران و بازیکنان وظیفه داریم که این مردم را خوشحال کنیم کمبودهایمان زیاد است تا نیم فصل مطمئن باشید که ضعف های تیمم را شناختم و به کمبود ها آشنا هستم امیدوارم باشگاه هم کمک کند تا بازیکنان مورد نظر را جذب کنیم تا بتوانیم در نیم فصل دوم خودمان را به صدر برسانیم
 آلومینیوم اراک ۲ شهرداری ماهشهر ۱
آلومینیوم اراک در هفته چهاردهم رقابتهای لیگ یک از ساعت ۱۴:۱۵ در اراک مقابل شهرداری ماهشهر به میدان رفت و در پایان موفق شد در دیداری جذاب با حساب دو بر یک از سد میهمان خود بگذرد. ترکیب آلومینیوم اراک عبارت بودند از: آیدین قویدل، فردین عابدینی، ابوالفضل قربانی، علی عزیزی، میلاد رخشان ( احمد عربزاد)، سعید یوسف زاده، حسین احمدلو، بهادر عبدی (ابوالفضل کمانی)، سجاد آقایی (مهدی خلج)، ایمان رییسی نسب و میثم آقایی
آلومینیوم در این دیدار در دقیقه ۷۸ توسط حسین احمدلو به گل نخست خود دست یافت تا با توجه به زمان به ثمر رسیدن گل بسیاری گمان می کردند آلومینیوم با همین یک گل کار را به سود خود خاتمه خواهد داد اما در دقیقه ۹۳ و روی یک غافلگیری با ضربه بابا محمدی ماهشهری ها به گل تساوی رسیدند. اما این پایان کار نبود و شاگردان حامد بصیری تسلیم نشدند و این بار در دقیقه ٩۵ روی فرار میثم آقایی با ضربه دقیق او به دومین گل رسیدند تا دومین پیروزی پیاپی خود را ثبت کنند.بدین ترتیب در پایان هفته چهاردهم آلومینیوم ۱۵ امتیازی شد تا ضمن فاصله گرفتن از انتهای جدول از لحاظ امتیازی، با وجود اینکه همچنان در رده پانزدهم جدول قرار دارد اما اختلاف امتیاز خود با تیم های بالادستی خود را بسیار کم کند.آلومینیوم هفته آینده روز دوشنبه در شیراز میهمان برق جدید این شهر خواهد بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.