خانه » پیشنهاد سردبیر » گفتگو با «سمیه رسولی» سرمربی تیم والیبال بانوان نوجوان استان مرکزی

گفتگو با «سمیه رسولی» سرمربی تیم والیبال بانوان نوجوان استان مرکزی

پنجشنبه ۶ تیر ۱۳۹۸  شماره ۱۱۰۴

گفتگو با «سمیه رسولی» سرمربی تیم والیبال بانوان نوجوان استان مرکزی

پنجه طلایی ها

تمام تلاش ما حضور در میان ۴ تیم اول مسابقات کشوری امسال است که در اراک برگزار خواهد شد

یاسر هویدی

در سال های اخیر در ورزش بانوان شاهد پیشرفت های محسوسی در استان مرکزی بوده ایم، ورزشکاران خانم استان مرکزی توانسته اند در دو سال اخیر به درجه های بالایی از توانمندی در رشته های ورزشی مطبوع خود برسند. یکی از رشته هایی که سال های سال در اراک و استان مرکزی مهجور مانده بود رشته والیبال بود که با پیگیری ها و برنامه ریزی های انجام شده توسط هیات والیبال تیم بانوان اراک توانسته است به نتایج بسیار خوبی دست پیدا کند.
با وجود تمامی کاستی ها و کمبودهایی که خصوصا در حوزه اعتبار و نقدینگی گریبان والیبال بانوان را در اراک گرفته این تیم توانست با تلاش و برنامه ریزی درست به موفقیت های ارزشمندی دست یابد. برای آشنایی بیشتر با روند رو به رشد والیبال بانوان در استان مرکزی و اراک پای صحبت های «سمیه رسولی» سرمربی تیم والیبال نوجوانان بانوان استان نشسته ایم و از شما همراهان همیشگی سرویس ورزشی وقایع استان دعوت می کنم، خواننده این گفتگو باشید.
***


خانم رسولی ضمن تشکر بابت زمانی که علیرغم مشغله های ورزشی و زندگی شخصی، بـــه روزنامه وقایع استان اختصاص داده اید و همینطور تبریک موفقیت های اخیرتان، خواهش می کنم خودتان را بیشتر برای ما معرفی کنید:
من سمیه رسولی هستم ۲۸ ساله و اصالتا اراکی، تحصیلاتم فوق دیپلم کامپیوتر می باشد ولی به دلیل اینکه برای دریافت مدارک معتبرتر مربیگری نیاز به مدرک کارشناسی دارم تصمیم دارم تحصیلاتم را در رشته تربیت بدنی ادامه دهم. والیبال را از سنین کودکی آغاز کردم و شروع این ورزش برای من به دوران مدرسه و ابتدایی باز می گردد. جالب است بدانید مشوق خاصی در زمینه انتخاب و ادامه مسیر در رشته والیبال نداشتم و کلا ورزش شاکله اصلی شخصیتی من را شکل داده بود چون همزمان که به والیبال مشغول بودم در رشته بدمینتون هم فعالیت داشتم، حتی در تیم بسکتبال مدرسه نیز حضور داشتم ولی خوب علاقه اصلی من به ورزش والیبال بود. اگر تصور می کنید که در این زمینه مشوق خاصی داشتم باید بگویم نه و تنها علاقه، پشتکار و ممارست خودم باعث شد در این رشته به سطح موفقیت کنونی برسم.

همین برای ما سوال است که چرا کشش و میل شما بیشتر به سمت والیبال بود؟
خوب ورزش والیبال ابتدا به خاطر اینکه یک نوع ورزش گروهی بود و خصوصا اینکه درگیری فیزیکی مانند رشته های ورزشی در آن وجود نداشت بیشتر من را به سمت خود جذب کرد، این ورزش دسته جمعی با یک توپ و یک تور و دو گروه بازیکن باعث شد که من با علاقه و میل بیشتری این رشته را انتخاب کنم. باید عنوان کنم در زمینه ورزش خیلی به رشته هایی که طی آن ورزشکاران بصورت فیزیکی با یکدیگر درگیری هایی دارند علاقه ای ندارم.

چرا شما به اردوهای تیم ملی والیبال بانوان دعوت نشدید؟
باید بگویم برای من دیر شده بود. من والیبال را بصورت خیلی حرفه ای از زمان دانشگاه آغاز کردم و همزمان چون در سن ۲۴ سالگی خداوند به من فرزندی عطا کرد خیلی فرصت این را نداشتم که با تمرینات بیشتر به آن سطح از آمادگی برسم که بتوانم نظر مساعد کادر فنی تیم ملی را جذب کنم.

و تصمیم گرفتید به مربیگری روی بیاورید؟
دقیقا، چون تصمیم داشتم تا جایی که می توانم در زمینه مربیگری والیبال رشد کنم و دانسته های خود را در اختیار دیگران قرار دهم به همین دلیل بسرعت پیگیر حضور در کلاس های مربیگری شدم و بسرعت توانستم درجه های مربیگری را طی کرده و به درجه اول مربیگری والیبال کشوری دست پیدا کنم. باید عنوان نمایم که نقطه عطف حضور من در مربیگری والیبال از زمان اخذ کارت مربیگری درجه یک آغاز گردید. در آن زمان چون در شهرک مهاجران سکونت داشتیم به دلیل بعد مسافت نمی توانستم خیلی به آموزش تیم های باشگاهی بانوان اراک بپردازم.

و مهاجرت به اراک؟
با نقل مکان زندگی به اراک و اخذ درجه یک مربیگری وضعیت برای من در زمینه مربیگری بسیار متفاوت شد و و هدایت تیم راه آهن به من سپرده شد و چند وقت بعد با توجه به اینکه پیشرفت کار من از سوی هیات والیبال رصد می شد بعنوان کمک مربی تیم جوانان استان انتخاب شدم و توانستیم این تیم را از دسته دوم کشوری به دسته اول بالا بیاوریم. سال گذشته بعنوان سرمربی تیم نوجوانان استان انتخاب شدم که در مسابقات کشوری با ارائه یک تاکتیک نوین بچه های تیم من واقعـــا چشم ها را خیره کردند. به دلیل اینکه خیلی زمان برای اجرای برنامه های تاکتیکی خودم نداشتم نتوانستیم مقام شایسته ای بدست آوریم و امسال سرمربی تیم جوانان بودم و در مسابقات استانی تیم خوب ما توانست تمامی تیم های شهرستان را شکست دهد.

و برنامه شما برای آینده چیست؟
امسال با توجه به اینکه اراک میزبان مسابقات کشوری است، تمام تلاش من و مجموعه همکاران و بازیکنان زحمتکشم این است که در میان ۴ تیم صعود کننده باشیم. حریفان بسیار قدرتمندی همچون اصفهان و تهران داریم که با امکانات بسیار بهتری خود را برای رقابت های اراک آماده می کنند ولی به شخصه بسیار خوشبین هستم که در این بازی ها نتایجی درخور نام استان مرکزی بدست آوریم.

وضعیت استان مرکزی را زمینه استعدادهای این رشته چگونه ارزیابی می نمایید؟
ببینید از بعد استعداد، اراک و استان مرکزی معدن استعدادهای ناب والیبال بانوان است ولی چون در زمینه زیرساخت ها و امکانات مورد نیاز ما آنچنان پشتوانه خوبی نداریم نمی توانیم تمامی استعدادها را یافته و در مسیر درست قرار دهیم. استان مرکزی و اراک با توجه به اینکه از قطب های اصلی صنعت کشور می باشند متاسفانه برای ورزش بانوان آنطور که شایسته است سرمایه گذاری صورت نگرفته است.
به هر حال با همین امکاناتی که داشته ایم تا سرحد توان تلاش کردیم تیم خوب و شایسته ای را آماده نماییم. به توانایی های بچه هایم در تیم والیبال استان اعتقاد کامل دارم و می دانم برای خلق موفقیت از هیچ تلاشی فرو نمی گذارند. در پایان صحبت هایم باید دوبــاره همین صحبت های تکراری در خصوص ورزش بانوان را مطرح نمایم که مسئولان شهر و استان نگاه ویژه تری را به ورزش بانوان داشته باشند و حمایت های لازم را در جهت پیشرفت رشته های مختلف ورزش بانوان انجام دهند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.