خانه » پیشنهاد سردبیر » گفتگو با سرمربی تیم فوتسال دانشگاه آزاد اراک به بهانه دومین قهرمانی این تیم در کشور/جام در اراک ماند

گفتگو با سرمربی تیم فوتسال دانشگاه آزاد اراک به بهانه دومین قهرمانی این تیم در کشور/جام در اراک ماند

چهارشنبه ۵ خرداد ۹۵ شماره ۳۳۹
گروه ورزش-وقایع استان

ورزش فوتبال در هر سطح و کیفیتی که به اجرا درآید باز هم بخش عمده ای از جامعه را درگیر خود می کند. ورزشی که در کشور های دیگر به شدت در حال پیشرفت است. ورزشی درآمد زا که به عنوان یک صنعت تلقی می شود. هرچه قدر باشگاه های بزرگ جهان برای این ورزش هزینه می کنند به همان میزان نیز درآمد زایی دارند و در عرصه ملی نیز تیم های فوتبال به عنوان افتخاری پرچم کشورشان را بالا می برند. اما شرایط در ایران اندکی متفاوت به نظر می رسد. عدم سود دهی اقتصادی در فوتبال ایران سبب می شود که اشخاص و مجموعه ها تمایلی به تیم داری و حمایت مالی از باشگاه ها نداشته باشند. این موضوع در شهرستان ها برجسته تر است. اگر شهری تیم لیگ برتری نداشته باشد، حال و روز فوتبال اش خوب نخواهد بود. ورزشگاه هایش خالی می شوند و رونق اش از بین می رود.
فوتبال اراک هم از این قاعده مستثنی نیست. با وجود صنایع بزرگ در شهر حمایت قابل قبولی از ورزش استان به خصوص فوتبال انجام نمی شود. در کنار فوتبال، فوتسال روزهای بهتری را در ایران سپری می کند. ورزشی که با وجود محدودیت هایش در زمینه های بین المللی خوش درخشیده. موفقیت این رشته ورزشی شاید به این خاطر باشد که امکانات دم دستی تری را نسبت به فوتبال می طلبد. گل کوچک بازهایی که همیشه در سطح شهر ها جریان دارند و در خیابان فوتبال های کوچک خیابانی راه می اندازند. فوتسال استان که زمانی با تیم شن سای ساوه از شرایط خوبی در کشور و رقابت های آسیایی برخوردار بود امروز جایگاهی در لیگ برتر کشور ندارد. این بی توجهی به ورزش در استان ابعاد گسترده ای به خود می گیرد. از گرایش نسل جوان به بزه کاری های اجتماعی تا از بین رفتن استعداد های ورزشی استان. تیم فوتسال دانشگاه آزاد اراک که چندین سال است با برنامه ریزی دقیق برای رسیدن به اهدافش تلاش می کند، امسال با شکست تیم شهرکرد قهرمان رقابت های دانشجویی کشور شد و شایستگی هایش را به نمایش گذاشت.
رجاییان در پاسخ به این سوال وقایع استان که تاثیر حمایت دستگاه ها در موفقیت تیم های ورزشی چقدر است گفت: بدون شک استان مرکزی به لحاظ زیر ساخت ها و تاسیسات زیر بنایی ورزش شامل زمین های چمن، نیروی انسانی مستعد و کاربلد به دلیل وجود دانشگاه های پرورنده رشته های مرتبط با حوزه ورزش همچنین جوانان توانمند و کاربلد یکی از استان های غنی کشور است.
وی ادامه داد: استان مرکزی بیش از دو هزار واحد تولیدی و صنعتی کوچک و بزرگ را در دل خود جای داده است که در صورت ایجاد فضای منطقی تعامل و همچنین بستر سازی برای بازار یابی محصولات تولیدی میتوان از این ظرفیت برای توسعه فعالیت های فرهنگی اجتماعی که ورزش هم درون آنهاست استفاده نمود.
سرمربی تیم فوتسال دانشگاه آزاد اسلامی اراک در پاسخ به این سوال که با توجه به پتانسیل ورزشی این تیم و توانایی مالی دانشگاه در حمایت از ورزش می توان به حضور دانشگاه آزاد به عنوان نماینده اراک در لیگ برتر فوتسال امیدوار بود، گفت: اراک در حال حاضر در لیگ زیرگروه فوتسال تیم دارد و به لطف موسی کوت آبادی مسابقات زیر گروه لیگ ۳ در حال برگزاریست که تیم های برتر راهی لیگ ۲ می شوند. به جرات می توان گفت ورزشکاران اراک با چند بازیکن کمکی پتانسیل حضور در لیگ برتر را دارد. کما اینکه تیم دانشگاه آزاد در مسابقات دانشگاه های آزاد که در بالاترین سطح فوتسال کشور برگزار می شود برای دومین سال پیــاپی قهرمان شده است.
قطعا با این ظرفیت ها اگر حمایت های مسئواین محسوس تر شود موفقیت های ارزشمندی برای فوتسال استان رقم می خورد. دانشگاه آزاد اسلامی نیز رویکرد جدیدی را در حوزه ورزش دنبال می کند و با راهبری دکتر دادکان که از مدیران پاک دست و با تجربه کشور می باشند، شرایط جدیدی فرا روی دانشگاه قرار گرفته است.
رجائیان در رابطه با قهرمانی تیم فوتسال دانشگاه آزاد اسلامی اراک در رقابت های دانشگاه های آزاد کشور گفت: تیم فوتسال دانشگاه آزاد اسلامی قابلیت و توانمندی های خود را در دو سال اخیر به منصه ظهور رسانده و این تیم در صورت اعزام به رقابت های برون مرزی موفقیت های بیشتری را به دست خواهد آورد.
وی بیان کرد: انتظار است در اعزام مسابقات دانشجویی بین المللی به تیم های عنوان دار سهمیه داده شود.
سرمربی تیم فوتسال دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک ادامه داد: این تیم عصر جمعه در آخرین بازی دور برگشت و فینال مسابقات فوتسال دانشجویان دانشگاه آزاد کشور قهرمان لیگ برتر شد.
رجائیان اظهار کرد: مسابقات فینال رقابت های فوتسال دانشگاه آزاد اسلامی به صورت رفت و برگشت برگزار شد که هفته گذشته تیم واحد اراک میهمان تیم شهرکرد بود و این بازی با نتیجه سه بر سه مساوی شد.
وی گفت: بازی دور برگشت این دیدار به میزبانی واحد اراک برگزار شد که تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در یک بازی حساس و نفس گیر با نتیجه چهار بر سه حریف خود شهرکرد را شکست داد.
در پایان این رقابت ها تیم های قهرمان و نائب قهرمان مدال هایشان را از دکتر نظام آبادی رئیس مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک دریافت کردند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.