خانه » جدیدترین » گفتگوی وقایع استان با مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی

گفتگوی وقایع استان با مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی

یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱   شماره ۱۵۵۲

حامی تولید

سازمان تامین اجتماعی استان مرکزی به عنوان دستگاه برتر در تحقق شعار سال ۱۴۰۰ مورد تقدیر قرار گرفت

در بازدید استاندار مرکزی از سازمان تامین اجتماعی، این سازمان به عنوان دستگاه برتر در حمایت از تولید و تحقق شعار سال ۱۴۰۰شناخته شد و مورد تقدیر قرار گرفت.
علیرضا حسینی مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی در این باره به خبرنگار روزنامه وقایع استان گفت: سال گذشته شرکت های بزرگ که از سالیان قبل مشکلاتشان تجمیع شده بود از جمله شرکت آذرآب، ماشین سازی، واگن پارس، پروفیل ساوه و … تعیین تکلیف شدند و بدهی آنها تقسیط شده و در حال پرداخت است. وی افزود: از آنجا که سال گذشته در بحث حمایت از تولید درخصوص تقسیط بدهی محدودیتی نداشتیم به جرات می توانیم بگوییم علی رغم اقدامات قانونی که برای وصول مطالبات می توانیم داشته باشیم، عمده وصول مطالبات با تعامل صورت پذیرفت، این نقطه عطفی در عملکرد سازمان تامین اجتماعی است که موجب گشت هیچ کارگاهی با مشکل و کمبود نیرو مواجه نشود و حتی به فعال شدن برخی از آنها هم کمک نمود.
حسینی با اشاره به کاهش ۲۵ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری ادامه داد: مقرری بگیران بیمه بیکاری برخی از شهرهای استان مرکزی با همکاری اداره کار وتعاون و رفاه اجتماعی به کارگاه ها معرفی شدند و از این طریق در سال گذشته آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری کاهش چشم گیری پیدا کرده است.
وی در مقایسه با افزایش جمعیت بیمه شدگان در بهمن ماه سال ۱۳۹۹ تا بهمن ۱۴۰۰ اظهار کرد: جمعیت بیمه شدگان اصلی سازمان تامین اجتماعی استان مرکزی در بهمن ماه ۹۹ تعداد ۳۱۶ هزارنفر بود که این جمعیت در بهمن ماه ۱۴۰۰ به ۳۳۰ هزار نفر رسید، جمعیت کارگری هم از ۲۱۴هزار و ۸۰۰ نفر به تعداد ۲۲۵ هزار نفر و همچنین جمعیت بازنشستگان هم از ۵۸ هزار و ۳۲۵ هزار نفر به ۶۲ هزار و ۸۸۲ نفر افزایش یافته است.
مدیرکل تامین اجتماعی تصریح کرد: همچنین در سال گذشته این سازمان اقدامات خوبی در راستای الکترونیکی کردن نسخه ها به انجام رسانده و مواردی چون درمان رایگان، طرح سطح بندی مراکز و خدمات درمانی، تسویه بدهی انباشته مراکز درمانی و غیر حضوری کردن خدمات سازمان بیمه تامین اجتماعی را در دستورکار خود قرار داد که این اقدامات تحول بزرگی در راستای عدم مراجعه کارگران، کارفرمایان و… به سازمان رقم خواهد زد.
وی اشاره کرد: درحال حاضر حدود ۳۰ مورد از خدمات سازمان به صورت غیر حضوری انجام شده و حجم عظیمی از مراجعه بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمان کاهش پیدا کرده است.
حسینی طرح مقررات زدایی و تجمیع و اصلاح بخشنامه را از دیگر اقدامات سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: طرح فراگیر بیمه خانواده ایرانی از جمله طرح هایی است که سازمان تامین اجتماعی در اولویت کارهای خود قرار داده، در این طرح زنانی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار ندارند، می توانند به صورت غیرحضوری و یا مراجعه به شعب و کارگزاری های تامین اجتماعی خود را بیمه کرده و از مزایای بازنشستگی هم برخوردار شوند.
وی با بیان اینکه آمار بیمه شدگان استان مرکزی از میانگین سطح کشوری بالاتر است گفت: تلاش براین است که در اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی جمعیت بیشتری از جامعه را بیمه کنیم، در حال حاضر ۷۰ درصد جمعیت استان مرکزی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که بیمه شدگان اصلی و تبعی و مستمری بگیران و خانواده آن ها حدود ۱ میلیون نفر می باشند. در سال جاری کمترین نرخ بیمه ای سازمان تامین اجتماعی مبلغ ۵۱۸ هزارتومان می باشد، که زنان و دانشجویان با داشتن حداقل سن ۱۸ سال و حداکثر سن ۵۰ سال می توانند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی درآیند. مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی خاطر نشان کرد: در سال جاری با توجه به شعار سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی تلاشمان را به کار می بریم که از تولید حمایت کنیم، اگر که در حوزه بیمه تامین اجتماعی مشکلی برسر راه تولید قرار داشته باشد قطعا آن را برطرف می کنیم، سعی ما براین است که کارفرما با کمترین چالش بتواند با این سازمان در ارتباط باشد. از دیگر خدمات این سال، حضور میدانی در کارگاه ها و شرکت های و همچنین برگزاری میز خدمت در شهرک های صنعتی می باشد و مشکلات حوزه کارفرمایی و کارگری را در همان شهرک صنعتی مورد بررسی قرار می گیرد.
حسینی ضمن تبریک هفته کار و کارگر به اقدامات انجام شده در این هفته اشاره کرد و گفت: تقدیر از کارگران نمونه و کارفرمایان حامی کارگر، مراجعه به برخی از کارگاه ها و اعطاء شاخه گل به کارگران، برگزاری جلسات بررسی مباحث حوزه کارگری با حضور نمایندگان مجلس و فرماندارن، برگزاری میز خدمت در نماز جمعه بیشتر شهرهای استان مرکزی صورت گرفت.
وی در پایان به ابلاغ سیاست های کلی تامین اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری که در فروردین ماه و درگام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: باید تامین اجتماعی به صورت یکپارچه، شفاف، جامع، کارآمد، فراگیر و چند لایه عمل کند و یک سازو کار تخصصی و فرابخشی در حوزه تامین اجتماعی و صندوق ها وجود داشته باشد؛ تمام اصلاح قوانین ساختارها و تشکیلات سازمان ها و صندوق های بیمه گر اجتماعی در جهت عدالت در این سیاست دیده شده، لایه بندی امور امدادی، حمایتی، بیمه ای و سطح بندی خدمات از جمله اموری هست که به آن توجه شده؛ بست و تامین عدالت اجتماعی، کاهش فاصله طبقاتی، دسترسی آحاد جامعه به خدمات تامین اجتماعی، توانمند سازی و کارآفرینی و رفع تبعیض ناروا در بهره مندی از منابع عمومی در این سیاست قرارگرفته و مهمترین بحث آن الزام به تعلیق پیوست بیمه تامین اجتماعی برای طرح ها و برنامه های کلان کشور بوده که بسیار ازرشمند می باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.