خانه » جدیدترین » گفتگوی وقایع استان با «محمد صالحی» قهرمان و مربی اراکی رشته بدنسازی که به تازگی موفق به دریافت مدرک معتبر بین المللی مربیگری از سوی فدراسیون جهانی بدنسازی شده است

گفتگوی وقایع استان با «محمد صالحی» قهرمان و مربی اراکی رشته بدنسازی که به تازگی موفق به دریافت مدرک معتبر بین المللی مربیگری از سوی فدراسیون جهانی بدنسازی شده است

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸  شماره ۱۲۰۳

گفتگوی وقایع استان با «محمد صالحی» قهرمان و مربی اراکی رشته بدنسازی که به تازگی موفق به دریافت مدرک معتبر بین المللی مربیگری از سوی فدراسیون جهانی بدنسازی شده است

پیشرفت بزرگ

یاسر هویدی

چند سالی است با توسعه و گسترش ورزش بدنسازی در کشور، استان مرکزی نیز از این قافله عقب نمانده است و این رشته ورزشی جذاب در میان جوانان اهالی دیار آفتاب حسابی جا افتاده است بطوریکه هر از چندگاهی شاهد افتتاح یک سالن ورزشی مختص این رشته در اراک و دیگر شهرهای استان هستیم و همه روزه جوانان بسیاری به این ورزش روی می آورند. چندی پیش افتخار بزرگی در این رشته برای اراک و استان رقم خورد. محمد صالحی قهرمان ارزنده اراک در این رشته که چندسالی است به جرگه مربیان بدنسازی پیوسته است توانست مدرک بین المللی بسیار معتبر و موثر در مسیر پیشرفت در این ورزش اخذ نماید؛ در گفتگـو با وی دربـاره این افتخــار گپ می زنیم.

آقای صالحی ضمن سپاس از زمانی که به روزنامه وقایع استان اختصاص داده اید در خصوص اخذ مدرک جدید مربیگری خود توضیحاتی ارائه بفرمائید:
ابتدا از شما تشکر می کنم که همیشه بر خلاف دیگر رسانه ها نگاه متفاوتی به رشتـــه بدنسازی داشته اید. مدرک معتبر بین المللی مربیگری از سوی فدراسیون جهانی بدنسازی یا IFBB اعطا شد و من اولین نفری هستم در سطح استان مرکزی که به کسب این مدرک معتبر نائل آمدم. این مدرک یک گواهی بسیار معتبر در زمینه آموزش ورزشکاران رشته بدنسازی و منطبق با آخرین اصول جهانی و استانداردهای تعریف شده از سوی فدراسیون جهانی است. ماه های زیادی را صرف تمرین و پیگیری برای اخذ این مدرک نموده ام و ساعت های زیادی را در سمینارها و همایش های آموزشی که زیر نظر فدراسیون جهانی برگزار می شد، گذراندم و برای کسب این مدرک معتبر شبانه روز تلاش کردم و خوشحالم که از این پس می توانم با دانش و معلومات بسیار بیشتری به ورزشکاران علاقه مند به بدنسازی در اراک و استان خدمت نمایم.

در حال حاضر چه برنامه ای برای آینده ورزشی خود دارید؟
فعلا زیر نظر استاد یوسف کریمی در حال تمرین و آماده سازی برای شرکت در مسابقات جهانی فدراسیون NPC و دریافت کارت حرفه ای رده سنی بالای۴۰ سال هستم و تمرینات منظم و فشرده ای را در این زمینه زیر نظر آقای کریمی برگزار می نمایم. مسابقات مذکور در فروردیم ماه سال ۹۹ در کشور تونس برگزار می شود که بسیار خوشبین و امیدوارم هستم که با تمرینات سخت و شبانه روزی خودم در کنار دعای خیر همشهریانم بتوانم افتخار دیگری را برای استان و اراک کسب نمایم.فعلا تمام فکر من همین مسابقاتی است که برای شما شرح دادم چون تمامی چهره های معروف و قهرمان های عنوان دار از سراسر جهان برای این مسابقات در تونس گرد هم می آیند و رقابتها در بالاترین سطح کیفی برگزار می شود و طبیعتا باید با بالاترین سطح ممکن از آمادگی روحی و جسمی در بازی ها شرکت نمایم.

وضعیت تمرینات و آمادگی شما در حال حاضر در چه سطحی است؟
با توجه به زمان باقیمانده تا رقابتها و برنامه تمرینی طراحی شده از سوی مربی ام وضعیت مطلوبی دارم به عبارت دیگر منطبق با برنامه طراحی شده پیش می روم و مطمئن هستم تا آغاز مسـابقات بــه حداکثر آمادگی خواهم رسید. همین جا به تمامی علاقه مندان این رشته نوید می دهم که تمامی تلاش خود را برای کسب یک افتخار دیگر برای اراک و استان به کار میگیرم.

آقای صالحی وضعیت کنونی بدنسازی اراک و استان را چگونه ارزیابی می نمایید؟
خوشبختانه طی سالیان اخیر این رشته پیشرفت قابل ملاحظه و چشمگیری خصوصا در سطح اراک داشته است و مربیان بسیار ارزنده ای وارد کارزار آموزش جوانان اراک و استان شده اند، باشگاه های بسیار خوبی مجهز به پیشرفته ترین دستگاه ها افتتاح شده است و هر روز به خیل مشتاقان این ورزش در استان افزوده می شود. البته ذکر این نکته ضروری است که هنوز با استانهایی مثل تهران، اصفهان و البرز اختلاف بسیاری داریم ولی روند رو به رشدی که این رشته در استان مرکزی در پیش گرفته نوید روزهای بسیار روشن تری را برای بدنسازی استان می دهد.

به استقبال فزاینده جوانان استــان از این رشته اشاره داشتید توضیح بیشتری ارائـه می فرمائید؟
ببینید همانطور که عنوان داشتم هر روز طیف وسیع تری از جوانان شهر و استان به این رشته روی می آورند این نشانه خیلی خوبی از تغییر نگرش خانواده ها نسبت به بدنسازی است و نشان می دهد دیگر از آن تابوی مخوف بودن این ورزش و حجم بالای آسیب دیدگی خبری نیست و خانواده ها با میل و رغبت بیشتری با حضور فرزندانشان در این رشته همراهی می نمایند. اتفاق خوشایند دیگری که رخ داده است اینکه ورزشکاران حرفه ای دیگر رشته ها نیز بصورت اختصاصی به ورزش بدنسازی روی آورده اند و به این درک رسیده اند که با تمرینات اختصاصی بدنسازی می توانند توان بسیار بالاتری از خود در رشته تخصصی مربوطه به نمایش بگذارند. آنچه برای من و دیگر همکارانم در این عرصه بسیار لذتبخش است اینکه نگرش خانواده ها نسبت به بدنسازی تغییر کرده است و حالا با رضایت بسیار بیشتری فرزندان دختر و پسر خود را راهی سالن های متعدد شهر می نمایند.

در پایان اگر صحبت خاصی باقیمانده بفرمائید:
خوشبختانه فضای ورزش استان مرکزی از آن حال وهوای فوتبال محور گذشته فاصله گرفته و همسو با این جریان رسانه ها نیز اقبال بیشتری به پوشش خبرهای رشته بدنسازی دارند، سوای روزنامه وقایع استان متاسفانه رسانه های متعدد شهر خیلی نسبت به رشته ما توجهی ندارند همین جا می خواهم از اصحاب رسانه ها درخواست نمایم که اخبار و رویدادهای این رشته ورزشی جذاب نیز در دستور کار خود قرار دهند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.