خانه » پیشنهاد سردبیر » گفتگوی وقایع استان با محمد حسینی نماینده مردم تفرش، آَشتیان و فراهان/اعتقاد صد درصدی به وظایف نمایندگی!

گفتگوی وقایع استان با محمد حسینی نماینده مردم تفرش، آَشتیان و فراهان/اعتقاد صد درصدی به وظایف نمایندگی!

یکشنبه ۲۸ شهریور ۹۵  شماره ۳۲۰

وقایع استان-عباس لعل بار:
روزنامه وقایع استان همواره سعی بر این داشته تا پلی میان مردم و مسئولین باشد، به همین جهت علاوه بر انعکاس سخنان و پیام های مردمی، هر از چندگاهی اقدام به انجام مصاحبه با مسئولین خواهیم نمود تا پاسخ آنها را نیز به گوش همشهریان برسانیم.
محمد حسینی نماینده تفرش، فراهان و آشتیان و رییس مجمع نمایندگان استان متولد روستای درمنک از توابع شهرستان تفرش در بخش فراهان دوران کودکی، دبستان و راهنمایی را در روستای درمنک گذراند، وی در سال ۱۳۶۱ برای ادامه تحصیل در رشته علوم تجربی به دبیرستان استاد مطهری فرمهین جهت گذراندن مقطع دبیرستان می رود. در زمان تحصیل در مقطع دبیرستان با توجه به زمان جنگ تحمیلی از طرف هلال احمر در زمستان سال ۱۳۶۵ بعنوان یک فرد داوطلب بسیجی و برای ایفای وظیفه به جبهه های جنوب اعزام شده و توفیق شرکت در عملیات کربلا ۵ را داشته است. در سال ۶۹ استخدام دیوان محاسبات کشور شده و از آن تاریخ تا ۱۳۷۵/۹/۹در دیوان محاسبات استان مرکزی بعنوان حسابرس کار می کند که طی همین سال ها با ادامه تحصیل موفق به اخذ مدرک کارشناسی در رشته مدیریت صنعتی شده و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی می گردد.
در سال ۱۳۸۰ بعنوان مدیر کل دیوان محاسبات استان چهارمحال بختیاری منصوب گردیده و سپس در سال ۱۳۸۲ بعنوان مدیر کل دیوان محاسبات استان قزوین منصوب می شود. وی در سال ۱۳۸۴ نیز با توجه به تواناییش بعنوان مدیر کل رسیدگی به امور حسابرسی شرکتهای دولتی در ستاد مرکز دیوان محاسبات ادامه خدمت کرده و ضمن انجام وظیفه در آن اداره کل عضو کمیته های تخصصی داخل و خارج از دیوان از جمله کمیته مشترک سازمان حسابرسی ، معاونت هزینه و خزانه داری کل کشور، امور مالیاتی ،و کمیته های( نفت-بانک ها-مالیات و گمرک، اصل ۴۴، هدفمندسازی یارانه ها، حسابرسی عملکرد، حسابرسی ضمنی) و عضو انجمن حسابداری ایران و جامعه حسابداران رسمی بوده و از سال ۱۳۸۴ تاکنون بعنوان نماینده دیوان محاسبات در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی و کمیسیون تلفیق بودجه فعالیت نموده و در سال های مذکور سرپرستی اداره کل بررسی های فنی دیوان را به مدت ۲ سال بعهده داشته است. در اسفندماه ۸۹ طی حکمی با عنایت به تغییرات ساختار دیوان بعنوان مدیر کل دفتر برنامه ریزی ، نظارت و ارتقای کیفیت منصوب شده و ادامه فعالیت داده و در حال حاضر به عنوان نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس حضور دارد.
***
صبح شنبه با نماینده پرتلاش تفرش، فراهان و آشتیان که تماس می گیرم می گوید همراه یکی از فرمانداران حوزه انتخابیه خود در حال حرکت به محلی جهت بازدید است، مصاحبه را در همین حالت انجام می دهیم؛ برای اولین سوال از حسینی می پرسم چه خبر از مجمع نمایندگان استان که ریاستش را برعهده دارد و اینکه نمایندگان از خروجی جلسات راضی هستند؟
با توجه به انسجام و وحدت بین نمایندگان براساس همین نگاه بصورت مرتب برگزار می شود و در تعطیلات اخیر هر چند کمتر فرصت برگزاری جلسه بوده است ولی ارتباط بین نمایندگان پابرجاست. خروجی جلسات مجمع در ابتدای برگزاری بیشتر به مباحث انتخابات و حضور نمایندگان در کارگروه ها اختصاص داشت و بعد از آن پیگیری های کلی برای استان و انجام وظایف مان را در جلسات دنبال کردیم. در جلسات اخیر هم با توجه به سفر رییس جمهور به استان در این باره صحبت نموده ایم، درباره نحوه حضور وزرا در سفر رییس جمهور و تغییرات مدیریتی استان هم تبادل اطلاعات نموده ایم و تصمیماتی هم که می گیریم با همفکری کلیه نمایندگان در مجمع است.
آقای حسینی! شما اهل فراهان هستید و نماینده سه شهر در مجلس، واکنش مردم تفرش و آشتیان از انتخاب شما چگونه بوده است؟
در ابتدا کمی نگاه مثبت نبود ولی به مرور مردم هر سه شهر، با من به عنوان نماینده و خدمتگذارشان بسیار خوب برخورد کردند و با روی گشاده از من استقبال می کنند، من هم تاکنون هیچ تفاوتی بین شهرهای حوزه انتخابیه خود قائل نشده و براساس نیازهایی که این شهرستانها دارند به این مناطق رفته ام و نگاه من به کل حوزه یکنواخت بوده و خواهد بود، مردم در این سه شهرستان به وحدت و همدلی خوبی رسیده اند. البته باید به این نکته اشاره کنم که بدلیل اینکه مشکلات ما و دولت بسیار زیادتر از حد تصور است متاسفانه نتوانسته ایم آنچنان کاری در این مدت انجام دهیم ولی مردم بازهم ما را مورد لطف خود قرار داده اند و ما هم بر اساس شرایطی که وجود دارد سعی می کنیم هزینه اضافه ای برای مردم ایجاد نکنیم.
در هفته های اخیر انتقاداتی از سوی برخی از مدیران درباره دخالت نمایندگان در امور اجرایی و انتصابات شاهد بوده ایم، برای نمونه هم دانشگاه پیام نور را ذکر می کنند؛ آیا نمایندگان بجای قانونگذاری بدنبال اجرای آن هستند؟
باید یک نکته را خاطر نشان شوم و آن اعتقاد صد درصدی نمایندگان استان به وظایف نمایندگی است. ما به قانونگذاری و نظارت می پردازیم و هیچ دخالتی در امور اجرایی نداشته ایم، تنها به انعکاس ضعف هایی می پردازیم که توسط مردم به ما گفته می شود یا خود نمایندگان به آنها پی می برند، با توجه به وحدت بین مدیریت استان ۹۹ درصد تغییرات صورت گرفته خواسته مدیریت استان بوده و ما خارج از وظایف خود عمل نخواهیم کرد. ضمن اینکه در جلسه نخست مجمع نمایندگان با استاندار تاکید داشتیم که خواست مردم استفاده از نیروهای توانمند بومی است و درباره دانشگاه پیام نور ما در قالب مجمع نمایندگان استان این مورد را گوشزد کردیم.
سفر رییس جمهور به استان بزودی انجام خواهد شد، انتظار شما از این سفر چیست و بنظر شما اصولا از این گونه سفرها می توان انتظار بالایی داشت؟
نگرش ما در خصوص سفر رییس جمهور کلی و استانی است، سعی ما هم در این است که در این سفر اتفاقات خوبی روی دهد تا همه استان از آن منفعت ببرند. مهمترین خواسته مردم حوزه انتخابیه ما هم ایجاد کریدور شمال به جنوب است که از حوزه انتخابیه ما می گذرد، ما بدنبال مسائل حاشیه ای نیستیم چرا که شرایط را می دانیم و معتقدیم هر اتفاق مثبتی که در سراسر استان روی دهد منفعت آن برای کل استان خواهد بود.
به عقیده شما انتظارات مردم از تغییر صورت گرفته در مجلس دهم نسبت به مجلس قبل برآورده شده است؟
بنظرم، مجلس دهم نسبت به قبل تغییرات چشمگیری داشته به گونه ای که همراهی و تعامل خوبی میان مجلس با دولت بوجود آمده و تصمیم مجلس در حل مشکلات کشور جدی است.
آقای حسینی! در روزهای اخیر شاهد همراهی شما با نماینده پیشین حوزه انتخابیه تان، آقای دانش منفرد بوده ایم، چرا این همراهی را با آقای صلاحی ندارید؟
نگاه من به بزرگان همیشه با احترام بوده و خواهد بود، هر جا هم در خدمت این عزیزان بوده ام این نگاه را حفظ کرده ام. خوشبختانه ارتباط میان من با نمایندگان سابق بسیار مثبت است بویژه با آقای صلاحی که اخیرا از ایشان در بزرگداشت پرفسور حسابی تقدیر و اعلام حمایت نمودم. نگاه ما حفظ وحدت است و همیشه آن را نسبت به سایر موارد در اولویت قرار می دهیم.
نماینده شهرستان قم مدتی است که با بیان سخنانی در خصوص الحاق محلات و خمین به استان قم، یک پرونده قدیمی را زنده کرده است، تاکنون در این رابطه با ایشان در مجلس صحبتی داشته اید؟
باید یک تذکر جدی به ایشان در مجلس بدهیم، آنها بدنبال خواسته های خودشان هستند و تصمیم دارند با الحاق دو شهرستانی که ذکر کردید به قم، دو شهرستان خوانسار و گلپایگان را به مرکزی بدهند، ولی این موضوع به هیچ وجه دردستور کار مدیریت استان نیست و هیچ تصمیمی هم در این باره در دولت گرفته نشده است. نماینده محترم محلات و دلیجان هم در کلیت موافق این طرح نیست بلکه خواهان رسیدگی و توجه بیشتر مرکز استان به شهرستانهای حوزه انتخابیه خود است که باید برآورده شود.
سوال پایانی من درباره ارتباط شما به ۳ فرماندار حوزه انتخابیه تان است، از عملکرد آنها راضی هستید؟
ارتباط ما با آقایان واعظی پور، حسنی و میرزایی بسیار خوب و رضایت بخش است و هر سه زحمات زیادی می کشند و پیگیر مطالبات مردم هستند. من همراه آنها، گاهی حتی با همراهی دو نفر همزمان به درخواست های مردم در حوزه رسیدگی می کنیم و امیدوارم از این همدلی و همراهی اثرات مثبتی نصیب مردم شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.