خانه » جدیدترین » گزارش عملکرد یک ساله بانک قرض الحسنه مهر ایران

گزارش عملکرد یک ساله بانک قرض الحسنه مهر ایران

دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱  شماره ۱۶۱۶

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان مرکزی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت و هفته بانکداری، گفت: هفته دولت فرصت مناسبی را برای بیان فعالیت های مدیران دستگاه های اجرایی به وجود می آورد تا شهروندان بتوانند در عملکرد کاری این دستگاه ها قرار گیرند.
به گزارش خبرنگار وقایع استان، عظیم حسین آبادی با بیان اینکه این بانک به عنوان اولین بانک کشور در راستای بانکداری الکترونیک و بدون کاغذ، در مسیر اصلاح ساختار الکترونیکی عملیات اجرایی بانک و ایجاد بانک تمام الکترونیک گام برداشته است، اظهار کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران در ۲۲ آذر سال ۱۳۸۶ آغاز به کار کرد. این بانک در حال حاضر با بیش از ۵۳۰ شعبه فعال در سراسر کشور و ۱۸ شعبه در استان مرکزی و همچنین تعداد ۲۶ دستگاه خودپرداز و تعداد ۱۶۰۰ دستگاه کارتخوان در سراسر استان مرکزی، در حال ارائه خدمت به هموطنان می باشد.

رشد ۳۵ درصدی منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال جاری
وی با اشاره به اینکه این بانک، اولین و بزرگترین بانک قرض الحسنه در کشور می باشد، تصریح کرد: خوشبختانه بانک قرض الحسنه مهر ایران در خصوص منابع، در سال جاری ۳۵ درصد رشد و ۳۰ هزار میلیارد ریال منابع کسب کرده است که این امر نسبت به مدت مشابه به پایان شهریور سال گذشته، ۷۲ درصد رشد منابع را در پی داشته است.
حسین آبادی با بیان اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای پرداخت تسهیلات آسان و بدون ضامن پیشگام بوده و بالاترین میزان پرداخت تسهیلات بدون ضامن را در استان کسب کرده است، تاکید کرد: پرداخت ۵٫۹۵۰ فقره تسهیلات بدون ضامن در استان مرکزی و ۱۸۹٫۵۰۰ فقره تسهیلات بدون ضامن در کشور تاکنون توسط این بانک پرداخت شده که مشتریان می توانند در سامانه ضمان شرایط دریافت تسهیلات بدون ضامن را پیگیری نمایند.

افزایش دوبرابری سرمایه بانک قرض الحسنه مهر ایران
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان مرکزی خاطر نشان کرد: در سال جاری توانسته ایم سرمایه بانک را افزایش دهیم، در سال گذشته سرمایه بانک ۲۵۰۰۰ میلیارد ریال بود که در سال جاری این رقم دوبرابر افزایش پیدا کرده و به ۵۰٫۰۰۰ میلیارد ریال رسیده است، همچنین این بانک حذف تسهیلات و حرکت به سوی اخذ مزد خدمت را در برنامه های خود قرار داده است.
وی در اشاره به تسهیلات پرداختی این بانک بیان کرد: کل تسهیلات پرداختی بانک قرض الحسنه مهر ایران طی یک سال گذشته ۵۹٫۳۸۶ فقره به ارزش ۱۳٫۹۸۰٫۰۰۰ میلیون ریال و در سال جاری نیز ۲۲٫۴۸۴ فقره به ارزش ۸٫۷۳۷٫۵۱۴ میلیون ریال بوده است.
حسین آبادی با اشاره به اینکه بانک مهر ایران با تأکید بر الگوی بانکداری اسلامی در راستای توانمندسازی و تقویت توان اقتصادی اقشار مختلف مردم جامعه فعالیت می کند، تصریح کرد: پرداخت تسهیلات قرض الحسنـه در حوزه های اشتغال و کارآفرینی، معیشت، ازدواج، درمان و حمایت از مددجویان سازمان های حمایتی از جمله خدمات این بانک است.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان مرکزی افزود: در این راستا حمایت از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی مد نظر این بانک بوده، به طوری که اعطای کمک های بلاعوض و تسهیلات قرض الحسنه که از آن جمله می توان به پرداخت، ۳۹۳ فقره تسهیلات به ارزش ۲۳۱٫۰۵۰ میلیون ریال به مددجویان کمیته امداد و ۶۹ فقره تسهیلات به ارزش ۵۶٫۶۰۰ میلیون ریال به افراد تحت پوشش بهزیستی در طی یک سال اخیر اشاره کرد.
وی با بیان اینکه، زوجینی که در بانک قرض الحسنه مهرایران دارای حساب باشند می توانند بدون نوبت تسهیلات ازدواج خود را در یافت نمایند، ادامه داد: ۱۵۲۲ فقره تسهیلات به ارزش ۱٫۴۹۸٫۱۱۰ میلیون ریال در طی یک سال اخیر و ۳۷۵ فقره تسهیلات به ارزش ۵۱۷٫۶۰۰ میلیون ریال از ابتدای سال جاری تاکنون تسهیلات ازدواج و همچنین ۵۲۱ فقره تسهیلات به ارزش ۱۸۷٫۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات فرزندآوری از ابتدای سال جاری انجام شده است.

اعطای تسهیلات به اشخاص حقوقی
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران مهمترین رویدادهای سال جاری در این بانک را افزایش سقف تسهیلات قرض الحسنه برشمرد و گفت: از دیگر عملکردهای بانک قرض الحسنه مهر ایران افزایش سقف تسهیلات از ۵۰۰ میلیون ریال به ۲۰۰۰ میلیون ریال و همچنین ارائه تسهیلات ۵۰۰۰ میلیون ریالی به اشخاص حقوقی در راستای حمایت از شرکت های نوبنیاد، دانش بنیان و… صورت گرفته است.
حسین آبادی در پایان به افتخارات بانک قرض الحسنه مهر ایران اشاره کـرد و گفت: در اعطـــای تسهیلات قرض الحسنه، فعالیت های این بانک مورد توجه مردم قرار گرفته است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.