خانه » جدیدترین » گریبان مان را خواهد گرفت

گریبان مان را خواهد گرفت

چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸   شماره ۱۱۶۷

گریبان مان را خواهد گرفت

ورزش استان مرکزی امروزه علی رغم کسب عناوین قهرمانی در رده های مختلف و میادین بین المللی از کمبود اسپانسر و حتی فراتر از آن با کمبود لباس و امکانات ورزشی مواجه شده است؛ سرانجام این حجم از بی توجهی به ورزش و ورزشکاران در استان چه خواهد بود؟

طاهره قهیه ای

ورزش از مهمترین شاخصه های حفظ سلامت جسمی و روحی یک جامعه در بین تمامی اقشار آن است که باید زیرساخت های آن توسط مسئولان ذیربط فراهم شود.
گرچه فراهم کردن تمامی زیرساخت ها به تنهایی شاید از توان مسئولان امر خارج باشد؛ لذا باید در زمینه گسترش ورزش در ابعاد مختلف همگانی، قهرمانی و حرفه ای مردم و حتی افراد دیگری که توان حمایتی در ابعاد مادی و معنوی را از ورزش و ورزشکاران دارند نیز وارد گود شده و در این زمینه نه تنها به ورزشکاران شهر و استانشان بلکه با علم براینکه جوانان خود و اقوامشان جزئی از این جامعه هستند به کمک ورزش بشتابند. استان مرکزی از استان هایی است که به استان صنعتی شهرت دارد و با توجه به حضور صنایع مادر در این استان این انتظار می رود که هر صنعتی در حد وسع خود در راستای بهبود وضعیت ورزش این استان و ادای مسئولیت اجتماعی شان در حیطه ورزش ورود کرده و آن را حمایت کنند.
ورزش استان مرکزی امروزه علی رغم کسب عناوین قهرمانی در رده های مختلف و میادین بین المللی دچار بیماری عدم توجه صنایع شده است و به همین دلیل نیز تمامی تیم ها و هیات های ورزشی این استان با کمبود اسپانسر و حتی فراتر از آن با کمبود لباس ورزشی نیز مواجه هستند که این نقطه ضعفی بزرگ برای این استان صنعتی است.
ورزش استان باید با کمک صنایع بزرگ که از وضعیت اقتصادی خوبی نیز برخوردار هستند به مراتب بالاتری در کشور و حتی دنیا برسد؛ چرا که جوانان مستعدی در این استان حضور دارند که به دلیل عدم حمایت های مادی از ورزش از استان خودشان، راهی استان های دیگر شده و افتخاراتشان نصیب شهرهای دیگر می شود.
باید فرهنگ حمایت صنایع از ورزش به عنوان یک مسئولیت اجتماعی در بین صاحبان صنایع نهادینه شود و آنها با علم براینکه حمایت از ورزش در کنار تولید آن صنایع خود باعث ایجاد رونق بیشتر برای آنها خواهد شد به کمک ورزش استان بشتابند.
حمایت از ورزش بدون اغراق کاهش آسیب های اجتماعی، نشاط و شادابی را در جامعه به همراه خواهد داشت که ماحصل آن به طور حتم برای حمایت کنندگان از صنایع نیز مفید خواهد بود و آنها نیز از داشتن جامعه ای شاداب بهره مند خواهند شد.
در این میان اولین جلسه کارگروه صنعت، ورزش و رسانه استان مرکزی به پیشنهاد انجمن ورزشی نویسان استان مرکزی و با دستور استاندار مرکزی با هدف ارائه راهکاری برای رغبت صنایع در راستای حمایت آنها از ورزش و به ریاست سجادی مدیر کل دفتر امور اجتماعی استان مرکزی و با حضور مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان، مدیر کل اداره امور مالیاتی استان، مدیرکل ورزش و جوانان استان، معاون اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان و اعضای انجمن ورزشی نویسان استان مرکزی تشکیل شد.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی استان مرکزی در این جلسه گفت: هدف از تشکیل این جلسه حمایت کلی صنایع از ورزش به عنوان مطالبه به حق جوانان و علاقه مندان به ورزش در این استان است.
احمد سجادی افزود: باید واحدهای صنعتی در راستای ادای مسئولیت اجتماعیشان نسبت به ورزش توجیه شوند و حتی از مزایای این حمایت برای خودشان نیز آگاهی پیدا کنند تا بتوانند با رغبت به سمت حمایت از ورزش پیش قدم شوند.
وی با بیان اینکه صنایع برای حمایت از ورزش باید هم از ظرفیت های قانونی در این راستا استفاده کنند و هم به انجام مسئولیت های اجتماعی خود واقف باشند تا در نهایت به عرصه ورزش ورود پیدا کنند، ابراز کرد: قرار بر این نیست که از همه صنایع انتظار باشگاه داری داشته باشیم بلکه به دنبال آن هستیم تا شرایطی را فراهم آوریم که صنایع سود آور استان هر کدام به اندازه خود در ورزش سرمایه گذاری کنند.
عابد حقدادی، مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز با بیان اینکه در این جلسه آمده ام تا بیشتر مستمع باشم، گفت: تمام مسیرهایی که برای حمایت صنایع از ورزش امروز در این جلسه مطرح شد را قبلا طی کرده و در یک سند خلاصه عملیاتی آن را آماده کرده و تحویل استانداری داده ایم و امروز نیز رونوشتی از آن سند را به این کارگروه تحویل خواهیم داد تا بتوانند در صورت نیاز از آن استفاده کنند.
وی افزود: در این سند تمامی راهکارها اعم از استفاده از ظرفیت های انسانی صنایع بزرگ مانند مدرس، مربی افراد توانمند در ورزش و ظرفیت های قانونی که از آن می توانند در راستای حمایت از ورزش استفاده کنند، مطرح شده است.
حقدادی با اشاره به اینکه صنایع بزرگ رغبت چندانی برای حمایت از ورزش ندارند، اظهار کرد: در استان مرکزی تیم های والیبال و هندبال دچار مشکل هستند و دو یا سه صنایع بزرگ داریم که می توانند از ورزش استان حمایت کنند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان در پایان گفت: بهتر است خروجی این کارگروه به گونه ای باشد که به سمت تشکیل یک باشگاه پایدار در ورزش حرفه ای برود.
در ادامه جلسه هر کدام از اعضا نقطه نظرات خود را درخصوص مسائل پیرامون تشکیل این کارگروه اعلام کردند و در نهایت مقرر شد ضمن مشخص نمودن صنایعی که توانایی حمایت از ورزش را دارند، آیین نامه ای در اسرع وقت در این رابطه تدوین شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.