خانه » جدیدترین » کمبود زیرساخت های دوچرخه سواری برای بانوان ورزشکار

کمبود زیرساخت های دوچرخه سواری برای بانوان ورزشکار

پنجشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۲   شماره ۱۷۴۰

در گفت و گوی وقایع استان با نائب رئیس هیات دوچرخه سواری استان مرکزی بررسی شد

فاطمه چاپاری: کمبود زیرساخت ها از جمله مشکلاتی است که دنیای ورزش همواره با آن مواجه بوده است، ورزشکاران بسیاری متاثر از همین امر شرایط سختی را برای انجام ساده ترین تمرین ها تحمل کرده اند، کم نیستند قهرمانانی که تمام عمر ورزشی خود را به دنبال فراهم آوردن امکانات ورزشی دویده اند تنها به این امید که نسل های بعدی در شرایط بهتری به تمرین بپردازند. در این میان ورزش دوچرخه سواری هم مستثنا نیست و به گفته نائب رئیس هیات دوچرخه سواری مشکلات بانوان در این رشته ورزشی بیشتر است و جا دارد مسئولان توجه بیشتری به این حوزه داشته باشند.
پیست سرپوشیده دوچرخه سواری یکی از پروژه های نیمه کاره در شهر اراک است که در صورت اجرایی شدن تاثیر شایانی در رفع معضلات دوچرخه سواران حرفه ای استان و حتی کشور خواهد داشت. به گفته استاندار مرکزی یکی از مهمترین و بزرگترین برنامه‌های دولت سیزدهم ساماندهی و تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام در کشور است که مشمول زمان شده اند و بر این اساس است که، در سفر اخیر رییس جمهوری به استان مرکزی هیچ پروژه‌ای کلنگی زنی نشد.
فرزاد مخلص الائمه در اشاره به مصوبات این سفر در حوزه ورزش تکمیل زمین چمن مجموعه ورزشی شهید چمران ساوه و سالن ورزشی شهر مهاجران، تکمیل چهار زمین چمن دیگر در شهرهای استان، تکمیل پیست دوچرخه سواری با رقم ۳۰ میلیارد تومان، تکمیل سالن های ورزشی و استخرهای سرپوشیده استان، تکمیل سالن های ورزشی روستایی با رقم ۳۵ میلیارد تومان و تعمیر اماکن ورزشی با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان را از مصوبات سفر در حوزه ورزش و جوانان عنوان کرده است.
اما نائب رئیس هیات دوچرخه سواری استان مرکزی در این باره می گوید: مجموعه پیست سرپوشیده دوچرخه سواری اراک چندین سال است بلاتکلیف مانده و برای احداث و تکمیل آن به ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز داریم که باید از منابع استانی و ملی جذب شود.
مهشاد نراقی در گفت و گو با خبرنگار وقایع استان اظهار می کند: در کشور تنها ۵ پیست سرپوشیده وجود دارد و چنانچه این پروژه که جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری هم بوده تکمیل گردد از جمله جاذبه های ورزشی شهر به شمار خواهد رفت و دوچرخه سواران دیگر شهرها برای تمرین به این پیست مراجعه خواهند کرد.
وی با بیان اینکه در تلاش هستیم لیگ دوچرخه سواری بانوان را در اراک برگزار نماییم توضیح می دهد: محدودیت زیرساخت ها اجرای مسابقات دوچرخه سواری در بخش بانوان را سخت کرده و مسابقات کمی را می توان در این بخش برگزار کرد، برای نمونه امسال مسابقات بخش آقایان به راحتی در پارک جنگلی اجرا شد ولی در بخش بانوان تنها پس از نامه نگاری های بسیار توانستیم مجوز برگزاری مسابقه در ورزشگاه امام خمینی را بگیریم.
نائب رئیس هیات دوچرخه سواری استان می گوید: هیات دوچرخه سواری همواره از فعال ترین هیات ها بوده و ورزشکاران خوبی را وارد جامعه ورزشی کشور کرده است. در سال های گذشته تنها ورزشکار المپیکی استان یک دوچرخه سوار خمینی بود و در حال حاضر نیز استان مرکزی در دوچرخه سواری بخش کوهستان حرفی برای گفتن دارد، ما در این بخش دو ملی پوش داریم که از طرف هیات و همچنین از طرف باشگاه های بزرگ کشور در تورنمنت ها شرکت دارند.
نراقی با اشاره به تعامل خوب سازمان فرهنگی شهرداری با هیات دوچرخه سواری بیان کرد: در حال حاضر فعالیت های خوبی در هیات شکل گرفته که حمایت های مجموعه شهرداری در آن بی تاثیر نبوده است برای نمونه در مسابقات دوچرخه سواری بانوان با توجه به هماهنگی های انجام شده جوایز قهرمانان از طرف این مجموعه اهدا شد.
وی اضافه می کند: احداث پیست بی ام ایکس در پارک الغدیر و پیست تریال در بلوار شهدای دولت از دیگر اقداماتی بوده که با همکاری این مجموعه رقم خورده و در نظر داریم با احیای بایک پارک مخصوص دوچرخه سواری بخش کوهستان در منطقه گردشگری گردو در جهت افزایش زیرساخت های این رشته ورزشی در اراک حرکت کنیم.
نائب رئیس هیات دوچرخه سواری استان مرکزی در پایان عنوان کرد: از دیگر اقدامات هیات در ماه های اخیر می توان به برگزاری مسابقات قهرمانی کشور جاده در بخش بزرگسالان، برگزاری مسابقات لیگ استان در بخش جاده، برگزاری مسابقات نفرات برتر انتخابی کوهستان استان، برگزاری مسابقات دوچرخه سواری عمومی در بخش بانوان، برگزاری مسابقات استعدادیابی نونهالان در سه مرحله برای دختران و پسران و برگزاری مسابقات انتخابی اعزام نفرات برتر لیگ کشوری در بخش کورسی اشاره نمود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.