خانه » جدیدترین » کلنگ ساختمان جدید نظام مهندسی در اراک به زمین خورد

کلنگ ساختمان جدید نظام مهندسی در اراک به زمین خورد

شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱   شماره ۱۵۵۷

نورآفاق یوسفی راد: رئیس سازمان نظام مهندسی استان مرکزی: در اجرای این پروژه ضوابط و مقررات ساختمان به مطلوب ترین شکل ممکن رعایت می شود

مراسم کلنگ زنی ساختمان جدید نظام مهندسی استان مرکزی با حضور معاون امور عمرانی استانداری، رئیس سازمان نظام مهندسی استان مرکزی، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، شهردار و اعضای شورای اسلامی اراک و جمعی از مدیران و مهندسان استان، ظهر روز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برگزار شد.
به گزارش وقایع استان، در حال حاضر سازمان نظام مهندسی استان مرکزی در دو ساختمان مجزا در محل خیابان شهید شیرودی (خرم) و میدان فرمانداری اراک در حال ارائه خدمات به مراجعان می باشد. لیکن با واگذاری زمینی در انتهای خیابان هپکو، جنب ساختمان اتاق بازرگانی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی به منظور احداث ساختمان اداری مرکزی سازمان نظام مهندسی استان مرکزی روز یکشنبه کلنگ این پروژه در محل مذکور به زمین خورد.

ایجاد سایت اداری اراک در آینده‌ای نزدیک
مهدی زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در آئین کلنگ‌زنی ساختمان جدید نظام مهندسی، اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی خدمات گسترده‌ای را در حوزه‌های مختلف طراحی، نظارت و اجرای ساختمان‌های عمومی به شهروندان ارائه می‌دهد. در حال حاضر این اقدامات در ساختمان‌های پراکنده‎ای در سطح شهر انجام می‌شود.
وی ادامه داد: محلی که کلنگ‌زنی ساختمان جدید نظام مهندسی در آن انجام شد، در آینده‌ای نه چندان دور سایت اداری اراک خواهد بود و هم‌اکنون نیز ادارات اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و کانون وکلا در این محل واقع شده است و نهادهایی همچون کانون کارشناسان دادگستری و سازمان نظام پزشکی نیز زمین‌هایی را در این منطقه در نظر گرفته‌اند که موجب می‌شود شهروندان برای انجام امور اداری خود دسترسی آسان و بهتری داشته باشند.
زندیه وکیلی افزود: یکی از سیاست‌های ما تمرکززدایی از هسته شهر است که در این راستا تجمیع ادارات در قطب‌های اداری شهر واقع در میدان امام حسین، انتهای خیابان هپکو و میدان حافظیه، سفرهای درون شهری به منظور انجام کارهای اداری را کاهش می‌دهد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: محلی که ساختمان نظام مهندسی در آن ساخته می‌شود از طریق بزرگراه‌ها به تمام نقاط شهر دسترسی خواهد داشت که در کاهش ترافیک هسته مرکزی شهر تأثیر زیادی دارد؛ امیدواریم هرچه سریع‌تر پروژه تأمین مالی شود و در زمان‌بندی ارائه داده شده به بهره‌برداری برسد.

جزئیات ساختمان جدید نظام مهندسی اراک
علیرضا حبیبی رئیس سازمان نظام مهندسی استان مرکزی نیز در خصوص جزئیات این ساختمان گفت: احداث ساختمان سازمان نظام مهندسی استان مرکزی در چهار طبقه با کاربری اداری و یک طبقه منفی با کاربری پارکینگ، در انتهای خیابان هپکو پیش‌بینی شده است.
به گزارش خبرنگار وقایع استان، علیرضا حبیبی در آئین کلنگ‌زنی ساختمان سازمان نظام مهندسی استان مرکزی، اظهار کرد: مساحت در نظر گرفته شده برای احداث این مجموعه ۴۷۰۰ مترمربع است که در قالب یک سازه بتنی با سقف وافل ساخته خواهد شد.
وی افزود: فضاهای مربوط به خدمات‌دهی به مراجعان به بهترین شکل ممکن طراحی شده و پارکینگ‌ها به نحوی پیش‌بینی شده است که علاوه بر نیاز کارکنان سازمان، پاسخگوی مراجعان نیز باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این ساختمان متعلق به سازمان نظام مهندسی و یکی از متولیان رعایت و کنترل مقررات ملی ساختمان در چرخه ساخت‌وساز در سطح استان است، لذا هیات مدیره این سازمان در تلاش است تا ضوابط مربوط را در مطلوب‌ترین شکل ممکن رعایت نماید.
حبیبی تصریح کرد: در سیستم اطفای حریق این ساختمان شبکه بارنده خودکار پیش‌بینی شده است و برای تأسیسات مکانیکی ساختمان سیستم مرکزی لحاظ شده که مسیر عبور لوله‌های آن از زیر سقف‌ها در نظر گرفته شده است تا در مواقع لزوم دسترسی موضعی به آن در کمترین زمان ممکن و با حداقل خســارت امکان پذیر باشد. در ضمن مصالح مصرفی در تقسیم‌بندی فضاها به گونه‌ای پیش‌بینی شده است که قابلیت جابجایی در آینده را داشته باشد.
وی با بیان اینکه در ساخت این پروژه از خدمات مهندسان سازمان استفاده خواهد شد، ادامه داد: در حال حاضر پروانه ساخت ساختمان توسط شهرداری صادر و دریافت شده است. تلاش هیئت مدیره دوره نهم نیز بر آن است تا پایان دوره خود با توکل بر خداوند و با تلاش بی‌وقفه و یاری اعضا، اجرای ساختمان را به مراحل نهایی برساند.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان مرکزی تاکید کرد: فضای سبز و مواردی از این دست طبق ضوابط شهرسازی در داخل محوطه پیش‌بینی شده است و سعی داشته‌ایم در طراحی فضاها و ارتباط آن ها با یکدیگر به گونه‌ای عمل کنیم تا کارکنان و مشتریان از نظر نور و تهویه هوا فضای مطلوب‌تری را تجربه کنند.
حبیبی با بیان اینکه ساختمان به گونه‌ای طراحی شده که نوردهی از سه جهت امکان‌پذیر است و این امر تهویه هوا را تسهیل می‌کند، گفت: این پروژه پس از ساخت به عنوان ساختمان مرکزی سازمان نظام مهندسی استان مرکزی فعالیت خواهد داشت و ساختمان‌های فعلی این سازمان به این محل منتقل خواهد شد.

با احداث این ساختمان خدمات نظام مهندسی در شکل مطلوب تری ارائه خواهد شد
همچنین حمید انعامی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی در جریان این مراسم به خبرنگار وقایع استان گفت: تا این لحظه ساختمانی متناسب با تعداد پرسنل و میزان خدمات سازمان نظام مهندسی در استان مرکزی وجود نداشت لیکن با پیگیری هیات مدیره فعلی و سابق سازمان نظام مهندسی استان مرکزی زمینی از طرف اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی به این سازمان واگذار شد که کلنگ ساخت ساختمان جدید این سازمان در این محل به زمین خورد.
وی افزود: سازمان نظام مهندسی استان موفق شد در طی مدت ۴ ماه ضمن طراحی و اخذ مجری ذی صلاح نسبت به اخذ پروانه ساخت ساختمان جدید سازمان نظام مهندسی استان مرکزی اقدام و اجرای آن را آغاز کند.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی در پایان اظهار کرد: امیدوار هستیم این پروژه ظرف مدت سه سال به پایان برسد و سازمان نظام مهندسی استان مرکزی ارائه خدمات خود را در شکل مطلوب تری ادامه دهد.

اجرای این پروژه فرصتی است برای افزایش تعامل و هم فکری سازمان نظام مهندسی و شهرداری
علیرضا کریمی شهردار اراک نیز، اجرای این پروژه را فرصتی برای افزایش تعامل و هم فکری این سازمان با شهرداری دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه ساختمان فعلی سازمان نظام مهندسی استان مرکزی در مرکز شهر واقع شده است، کارکنان و مشتریان سازمان علاوه بر کمبود فضا برای خدمات‌رسانی، درگیر مشکلات ترافیکی هستند.
وی افزود: در این مدت هیات مدیره و رئیس این سازمان همت ویژه‌ای به خرج دادند تا پروژه ساخت ساختمان جدید با پشت سر گذاشتن مراحل طراحی و اخذ مجوز به مرحله کلنگ زنی برسد.
شهردار اراک خاطرنشان کرد: ساخت این پروژه با محوریت خدمت‌رسانی و تسهیل امور شهروندی به انجام رسیده است و امیدواریم با کمک سایر مسئولان ذی‌ربط، این ساختمان به مطلوب‌ترین شکل ممکن احداث و بسیاری از مشکلات در حوزه‌های ترافیکی و دسترسی‌ها رفع شود.
علی چگینی رئیس کمیسیون فنی، عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک نیز با اشاره به عضویت پنج هزار نفر در سازمان نظام مهندسی استان مرکزی به خبرنگار وقایع استان گفت: حجم خدمات سازمان نظام مهندسی خیلی زیاد است و ضرورت احداث ساختمانی متناسب با این میزان از خدماترسانی احساس می شد.
وی افزود: با اجرای این پروژه این سازمان می تواند در شکلی کامل تر و تجمیع شده به ارائه خدمات در حوزه های مختلف ساختمانی، تاسیسات، عمران و .. بپردازد و سفرهای درون شهری که برای انجام امور اداری مرتبط با ساختمان انجام می شود به حداقل خواهد رسید.
چگینی ادامه داد: با احداث این ساختمان فضای مناسبی برای مهندسان این سازمان در نظر گرفته خواهد شد که نیروهای این سازمان آن گونه که در شان آن ها است بتوانند خدمات لازم را به مشتریان خود ارائه دهند.
رئیس کمیسیون فنی،عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک اظهار کرد: یکی از اهداف مهم شورای اسلامی شهر اراک خدمات رسانی کامل به مردم در تمامی ابعاد است، با توجه به اینکه سازمان نظام مهندسی یک نهاد خدماترسان و عمومی است ارتباط بین شورای اسلامی شهر و سازمان نظام مهندسی نتایج پرباری را در حوزه خدمات شهروندی به همراه خواهد داشت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.