خانه » جدیدترین » چقدر خوب که کنترل تلویزیون اختراع شد!

چقدر خوب که کنترل تلویزیون اختراع شد!

چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ شماره ۱۴۰۳

چقدر خوب که کنترل تلویزیون اختراع شد!

محدثه کاظمی

پژوهشگر رسانه

بشر از آغاز ورود به این صحنه خاکی و زمانی که هنوز از پیدایشش زمان کمی گذشته بود، دست به اختراع زد تا بتواند کارهای خود را تسهیل ببخشد و منهای افزایش سرعت در وقت خود نیز صرفه جویی کند! اصلا چقدر خوب که بعضی چیزها اختراع شد! مثلا برق، مثلا رادیو یا همین تلویزیون، یا خیلی چیزهای دیگر، در این عید فکر می کردم که چقدر خوب شد که کنترل تلویزیون اختراع شد! چیزی که شاید هیچ وقت، ضرورت اختراعش را حس نکرده بودم. فرض کنید ایام عید است و تعطیلی، کرونا و در منزل نشستن اجباری، بدون دید و بازدید و حالا وقت به میدان آمدن جعبه جادویی است که ما را سرگرم کند و سنگ تمام بگذارد! اما این جعبه اگرچه در دلش نسبت به گذشته پر از بخش های مختلف شده است اما از بیست و چهار ساعت شبانه روز، اگر خیلی خوشبینانه نگاه کنیم، فقط دقــایقی برای ما جـادو می کند و با ما دوست می شود و چهره می نماید. البته گاه حوصله ارائه جادوی جدیدی را هم ندارد و همان جادوهای قبلش را که دوست داشته تکرار می کند، جادویی که ما دیگر تمامش را خط به خط بلدیم و نمی دانیم چرا خودش دست از سـر این جادوها برنمی دارد و برایش تکراری نمی شود؟ چاره ای نیست و ما زیاد بهانه نمی گیریم و خدا را شکر می کنیم و به خود می گوییم باید خرسند باشیم که چه خوب که حداقل کنترل تلویزیون اختراع شد و ما برای پرش از جادوهای رنگارنگی که برای تولید هر کدام شان کلی زحمت و نیرو و هزینه و وقت صرف شده کارمان راحت تر شده و برای این گونه پریدن نیازی نیست که با نیروی جاذبه به تفاهم دو سویه ای برسیم و خود را به زحمت بلند کرده و تا جایگاه این جعبه برسانیم تا شبکه را تغییر داده و به دلخواه خود برسیم. پس این کنترل است که کار ما را راحت کرده و چه خوب است که کنترل اختراع شده، همانطور که نشسته ایم و احتمالا خوراکی هایی را نوش جان می کنیم، به همه جا سرک می کشیم و در این میان سری هم به شبکه های رادیویی می زنیم که به مدد ابداعات جدید، شبکه های رادیویی هم بر روی این جعبه، پشت سرهم ظاهر می شوند و در کنار شبکه های تلویزیونی به ردیف قرار می گیرند.
پس از مدت زمانی سرک کشیدن و گشتن و برنامه مناسبی نیافتن، هم ما خسته می شویم و هم آن جعبه جادویی و احتمالا هم کنترل! اینکه زیر لب چه می گوییم را آنقدر دقیق نمی دانیم چون از هر نفر تا نفر دیگری فرق دارد اما این را میدانیم که این حرف ها آنقدرها هم قشنگ نیستند که ما آنها را اینجا بگوییم.
به نظر اگر می شد کنار این جعبه جادویی، چراغ جادویی هم ضمیمه می شد، کار ماخیلی راحت تر می شد و چراغ جادو کارکردش از کنترل هم برایمان بیشتر و کارآمدتر بود و دیگر اینقدر نیاز به بالا و پایین رفتن از روی شبکه ها و گشت و گذار را نداشتیم که در آخر هم خسته شویم و هم از جایمان بلند شویم و نهایتا همه چیز را با یک نقطه گرد تو خالی به پایان برسانیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.