خانه » جدیدترین » شهرداری مشغول کار است

شهرداری مشغول کار است

چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ شماره ۱۴۰۳

وقایع استان یکی از مطالبات شهروندان اراک را پیگیری می کند؛ آخرین وضعیت آسفالت معابر شهر

شهرداری مشغول کار است

از زمان حضور شهردار جدید اراک عملیات آسفالت معابر شهر اراک با جدیت دنبال می شود

فاطمه چاپاری

فرسودگی آسفالت خیابان‌ها و معابر از معضلات همیشگی شهرهاست، رسیدگی به این معضل نیز از مطالبات همیشگی شهروندان بوده است چرا که بی کیفیتی سطح معابر و ترک ها و شکستگی های آسفالت خیابان ها علاوه بر اینکه زیبایی و منظر شهری را تحت تاثیر می گذارد تهدیدی برای سلامت خودروهای شهروندان نیز هست. تردد در خیابان هایی که در سطح آن ها چاله‌ و حفره‌هایی ایجاد شده آسان نبوده و با وجود این معضلات در معابر نمی‌توان مسیری را بدون مشکل و مستقیم طی کرد و علاوه بر آن عمر لاستیک خودروها با تردد در خیابان هایی با روکش های بی کیفیت پایین آمده و این موضوع به خصوص برای رانندگان تاکسی که هر روزه در شهر رفت و آمد داشته پراهمیت تر هم می شود چرا که کیفیت معابر بر کاهش و افزایش هزینه های ناشی از تعمیر خودروهایشان تاثیرگذار خواهد بود، به هر حال بی کیفتی سطح معابر شهری معضلی است که شاید خیلی از مدیران شهری آن را جزئی قلمداد کرده و تاکنون اقدام موثری در جهت رفع آن انجام نداده بودند، خوشبختانه با انتصاب سعید بیاتیان در شهرداری این موضوع مورد توجه قرار گرفته و نزدیک دو ماه است که شاهد عملیات آسفالت معابر شهر اراک بوده ایم. به گفته معاون خدمات شهری شهرداری اراک در طی این عملیات بسیاری از معابر شهر لکه گیری و روکش شده و شهروندان می توانند مطالبات خود را از طریق سامانه تلفنی ۱۳۷ با شهرداری در میان بگذارند تا در ادامه این فعالیت ها به درخواست های مردمی رسیدگی شود.
ابوالفضل جلالوندی در گفتگو با خبرنگار وقایع استان گفت: از زمان انتصاب علیرضا بیاتیان در شهرداری فرمایش رهبری به کرات تکرار شده و به همه معاونین و سازمان ها توصیه شده که توجه ویژه ای به محله های کم برخوردار و به خصوص طرح های بازآفرینی فضاهای شهری شود.
معاون خدمات شهری شهرداری اراک افزود: در همین راستا از زمان انتصاب شهردار جدید در طول اسفندماه ۹۹ و فروردین ماه ۱۴۰۰ عملیات آسفالت ریزی در بسیاری از نقاط شهر با هدف تسهیل در تردد همشهریان آغاز و پیگیری شده است. این عملیات شامل روکش کامل خیابان های اصلی و لکه گیری بعضی از مناطق شهر می باشد.
وی اظهار کرد: در این خصوص می توان به انجام روکش خیابان های ۱۲ متری و۱۷ متری ملک، خیابان بهداری، خیابان شهید عراقی، بلوار آیت الله اراکی و ابتدای خیابان شهید رجائی و لکه گیری کمربندی جنوبی از میدان امام تا میدان انقلاب به میزان ۱۲ کیلومتر، خیابان قنات ناصری، شهرک الغدیر، کوچه های کرهرود و کوچه های شهرک گردو اشاره کرد که لکه گیری و آسفالت دیگر مناطق شهر نیز در روزهای آینده در دستور کار خدمات شهری شهرداری می باشد.
جلالوندی تصریح کرد: در بخشی از خیابان ۱۲ متری ملک حدود ۱۶ سال گذشته عقب نشینی انجام شده بود در حالی که درخت و تیر برق در معبر مانده و برای رفت و آمد مردم ایجاد مزاحمت می نمود، با پیگیری های شهردار و همکاری عوامل مربوطه در دیگر دستگاه های اجرایی جابجایی تیرهای برق انجام شد و همچنین حوزه خدمات شهری و سازمان سیما و منظر شهرداری اقدام به جابجایی درختان و واکاری کردند و درختان کهنی که چندین سال عمر داشته اند با نهایت دقت جابجا شده و در نقاط دیگری کاشته شدند، به دلیل این که معبر ذکر شده در ایام نوروز خلوت تر بود برای جلوگیری از ایجاد مزاحت در عبور و مرور شهروندان انجام این کار در این مقطع زمانی صورت گرفت.
معاون خدمات شهری شهرداری اراک اظهار کرد: به جرات می توان گفت شهر اراک در حال حاضر به یک کارگاه تبدیل شده است و همه معاونت ها و تمام شهرداری های مناطق با همکاری و تعامل با یکدیگر در حال فعالیت در شهر هستند و شهروندان می توانند نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را برای بهبود عملکرد مجموعه شهرداری از طریق سامانه تلفنی ۱۳۷ با این مجموعه در میان بگذارند.
وی افزود: مهم ترین اتفاقی که در پایان سال۹۹ در شهرداری رقم خورد فعالیت مجدد کارخانه آسفالت شهرداری بود، این کارخانه که مدتی در حال تعمیر بود مجدد فعالیت خود را آغاز نموده و در حال حاضر علاوه بر تامین مصارف شهرداری ظرفیت تامین آسفالت برای پیمانکاران را نیز دارد.
جلالوندی گفت: در حال حاضر اکیپ های دستی مناطق و اکیپ های فینیشر برای لکه گیری و رفع معضلات و شکستگی های سطح خیابان و همچنین روکش خیابان های اصلی در حال فعالیت هستند.
وی افزود: به طور کلی در فروردین ماه۹۹ و اسفند ماه ۱۴۰۰ اکیپ های مکانیزه، پیمانکار و اکیپ دستی مناطق شهرداری در مجموع ۱۰ هزار و ۸۹۴ تن آسفالت را برای پوشش ۸۷ هزار و ۱۵۲ متر مربع از معابر شهر اراک به مصرف رسانده اند.
معاون خدمات شهری شهرداری اراک در ادامه اظهار کرد: از دیگراقدامات خدمات شهری در سال ۱۴۰۰ بازگشایی معبری از انتهای خیابان ۴۵ متری سید الشهدا (شن کش) به خیابان دانشگاه می باشد، یک سری اقدامات اداری و قانونی در خصوص این کار باعث به طول انجامیدن پروژه شده چرا که در عمل تمامی املاک این منطقه تملک و تخریب شده و حتی زیرسازی خیابان نیز به انجام رسیده است و امیدواریم به زودی با رفع موانع قانونی پروژه تکمیل شود، لازم به ذکر است تمامی دستگاه های خدمات رسان اعم از اداره های آب، برق، گاز در این پروژه همکاری های لازم را با شهرداری داشته و در طول ایام نوروز ما را در انجام این کار یاری داده اند.
وی افزود: مجموعه شهرداری و تمامی دستگاه های اجرایی شرکای اجتماعی بوده و همگی در انجام کارها با هم شریک هستند و همچون دیگر شهروندان از نتایج این اقدامات بهره مند خواهند شد، همکاری و تعامل بین دستگاه های اجرایی شهر در سال ۱۴۰۰ به خوبی شکل گرفته و نوید بخش اتفاقات خوبی در این سال خواهد بود.
ابوالفضل جلالوندی در پایان در اشاره به تاثیر کرونا در روند فعالیت های شهرداری در سال جدید گفت: با قرمز شدن وضعیت شیوع کرونا در اراک آرامستان های شهر به مدت دو هفته تعطیل شده و همچنین ضدعفونی وسایل نقلیه در سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری نیز به شدت در حال پیگیری است و علاوه بر آن رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله های اجتماعی نیز به همکاران توصیه شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.