خانه » پیشنهاد سردبیر » چطور حال مردم را خوب کنیم؟

چطور حال مردم را خوب کنیم؟

شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰  شماره ۱۴۵۷

چطور حال مردم را خوب کنیم؟

عباس لعل بار

سردبیر

چندی پیش به مناسبت روز خبرنگار مراسمی به همت شهرداری و شورای شهر اراک برگزار شد. هرچند قدردان بانیان برگزاری این مراسم هستیم، اما جا دارد چند نکته را در نقد سخنان رئیس شورای شهر ششم اراک بگویم. رئیس شورای شهر اراک در سخنان خود در این مراسم بیان کرد: «خبرنگاران باید به این امر توجه داشته باشند که چه مواردی در چه فضایی به جامعه تزریق شود و باید حال و حس خوب جامعه مدنظر قرار گیرد.» سیدوحید میرنظامی همچنین تاکید کرد: «توجه به نیازهای اجتماعی و انعکاس اخبار امید بخش باید مورد نظر اصحاب رسانه باشد، از خبرنگاران توقع می رود که حال مردم را خوب کنند و با نقدهای مشفقانه، عالمانه و منصفانه کار خود را ادامه دهند؛ دست شورای ششم به سوی اصحاب رسانه دراز است و تقاضا داریم که ارتباط خوبی با شورای ششم و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شکل گیرد تا شهر را با هم بسازیم.»
نکته نخست. باید به رئیس شورای ششم عرض کنم که اگر می خواهند حال مردم را خوب کنند نیازی نیست به رسانه ها بگویند بلکه کافی است در انجام وظایف شان به نحو احسنت اهتمام ورزند تا رسانه ها با انعکاس آن حال مردم را خوب کنند! حال مردم با عملکرد خوب مدیران و مسئولان خوب خواهد شد، با عمل به وعده ها و شعارهایی که در ایام انتخابات دادند، با خلف وعده نکردن، با توهین نکردن به شعور شهروندان و البته با شفافیت و صداقت داشتن. آقای میرنظامی! مردم در این روزها دل خونی از مسئولان و مدیران دارند. اگر نیت تان خیر است و به دنبال شاد کردن دل شهروندان هستید تنها در چارچوب قانون وظایف تان را انجام دهید و به جای دادن پست و سمت به دوست و فامیل با لحاظ کردن شایسته سالاری و مصلحت مردم و شهر کاری کنید که چهار سال آینده رای تان کمتر از رای این دوره نشود. بــه دوستان تان در شورا بگویید و تلنگر بزنید که کار در شورا و حوزه شهری باید تنها و تنها برای جلب رضایت شهروندان باشد نه مسئولان ارشد استان. مردم از راست و چپ خسته هستند، رای به شما رای به جناح سیاسی مطلوب تان نیست که بخواهید با نگاه سیاسی شهر را مدیریت کنید. اگر فارغ از نگاه سیاسی شورای شهر و شهرداری را اداره کردید و از مشاوران صاحب نظر نه دوست و آشنا بهره بردید نمره قبولی از مردم خواهید گرفت وگرنه با انعکاس وارونه عملکرد شورا در رسانه ها در قالب رپورتاژ و آگهی مردم حال شان خوب نخواهد شد.
نکته دوم. ما در وقایع استان برای کمک به مدیران شهری اعلام آمادگی می کنیم ولی رسالت مان در نقد مدیران و مسئولان را هرگز فراموش نخواهیم کرد. امید است که سخنگوی شورای شهر ارتباط خود را با رسانه ها حفظ کرده و تنها پاسخگوی چند رسانه خاص نباشد تا بتوانیم در سال های پیش رو برای آباد کرد شهرمان به یکدیگر یاری رسانیم. اعضای شورای شهر خود را برای نقدهای رسانه ها آماده کنند و به جای جبهه گرفتن پاسخ های خود را برای رسانه ها ارسال کنند، مطمئنا رسانه ها نیز در انعکاس پاسخ اعضای شورا کوتاهی نخواهند کرد. اگر گفتمان رسانه ها و شورا به جای مونولوگ به دیالوگ تبدیل شود، آن هم دیالوگی سازنده و مثبت آن زمان می توان به آینده شهر خوش بین بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.