خانه » پیشنهاد سردبیر » چرا قم آری، مرکزی نه؟

چرا قم آری، مرکزی نه؟

سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹  شماره ۱۳۵۷

سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با کسب امتیازهای پایین در قعر جدول ارزیابی شاخص های عمومی و اختصاصی سال های ۱۳۹۷و ۱۳۹۸ سازمان های صمت استان های کشور قرار گرفته است

چرا قم آری، مرکزی نه؟

آمارها نشان می دهد که استان همجوار ما، قم در جایگاه نخست قرار دارد و استان مرکزی در جایگاه سی و یکم است یعنی تنها بالاتر از استان جنوب کرمان، و نه حتی کل استان کرمان

علی امیدی

انتشار امتیاز شاخص های عمومی و اختصاصی سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان های کشور طی سال های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ نشان می دهد که استان مرکزی در جایگاه نامناسب قرار گرفته است. مطابق اعلام وزارت صمت، سازمان اداری و استخدامی کشور در توضیح نتایج کسب شده از این ارزیابی اعلام کرده است که در مجموع امتیاز شاخص های عمومی و اختصاصی سال ۱۳۹۸ سازمان صمت استان قم با کسب امتیاز بیش از ۱۸۶۹ بیشترین امتیاز و در صدر جدول سازمان های صمت استان های کشور قرار دارد. در حالی که قم بهترین عملکرد را نسب به سایر استان ها دارا بوده، استان همجوار قم یعنی استان مرکزی متاسفانه با عملکردی نامناسب در در رده سی ام و تنها بالاتر از کرمانی ها قرار گرفته است. در شاخص های اختصاصی سازمان صمت استان قم و کردستان با امتیاز ۱۰۰۰ بالاترین رتبه را در میان سایر استان ها به خود اختصاص داده اند. همچنین سازمان های استانی هرمزگان و قم به ترتیب با امیتازهایی بیش از ۸۸۵ و ۸۶۹ امتیاز از ۱۰۰۰ امتیاز بالاترین میزان عملکرد در شاخص های عمومی را کسب کرده اند.
مقایسه نتایج ارزیابی دولت در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ بیانگر آن است که بیشترین درصد تغییرات مثبت امتیاز کل در میان استان ها متعلق به استان آذربایجان شرقی با ۱۵درصد است. از سویی دیگر بیشترین تغییر منفی امیتاز کل نیز متعلق به استان های مرکزی و جنوب کرمان می باشد که به ترتیب ۲۳٫۲ و ۳۷٫۹ درصد بوده است.
جالب اینجاست که استان مرکزی در بخش شاخص عمومی بیشترین رشد منفی عملکرد را داشته که برابر با ۳۱٫۴ است. منفی های استان مرکزی به همین جا بسنده نمی شود، مرکزی دارای بیشترین رشد منفی عملکرد نسبت به سال ۱۳۹۷ نیز بوده که با درصد ۱۷٫۹ در کنار استان های گلستان و جنوب کرمان، نه استان کرمان، قرار می گیرد.
استان مرکزی در سال ۱۳۹۷ در زمینه شاخص های عمومی امتیاز ۶۴۶٫۲ و در شاخص های اختصاصی ۹۹۷٫۳ امتیاز را کسب کرده بود. مرکزی در سال ۱۳۹۸ در شاخص عمومی امیتاز ۴۴۳٫۴ و در اختصاصی ۸۱۸٫۷ را بدست آورد . امتیاز کل استان در سال ۹۷ ۱۶۴۳٫۵ و در سال ۹۸ ۱۲۶۲٫۱ بوده است که به معنی آن است که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در دو سال اخیر متاسفانه با نزول ۲۳٫۲درصدی جایگاه خوب گذشته خود را از دست داده است.
سوالی که اینجا باید پرسید این است که مدیران این سازمان در دوسال گذشته چه کرده اند که با چنین آمار منفی روبرو شده ایم؟ شاید بسیاری بگویند دو سال گذشته مدیریت این سازمان دستخوش تغییرات زیادی شده و حواشی فراوانی داشته است اما آیا سایر بخش های سازمان صمت استان، از جمله معاونان و مدیران دیگر هم ناکارآمد هستند و توانایی انجام وظایف شان را ندارند تا با آبروی یک استان صنعتی به این شکل بازی نشود؟ مجمع نمایندگان استان چرا سکوت کرده اند و پیگیر بهبود عملکرد این سازمان نبوده اند، استاندار و معاونت اقتصادی استانداری چرا پاسخگوی عملکرد سازمان صمت نیستند؟ پرسش ها زیاد است و فعلا گویا فقط باید تاسف خورد و بس.

۱ دیدگاه

  1. نمایندگان استان ،سازمان صمت بعنوان مهمترین سازمان در استان را رها کرده اند واقعا متاسفم برای این نمایندگان.

    بنده برای صدور یک جواز شش ماهه درگیرم

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.