خانه » پیشنهاد سردبیر » چالش های دنباله دار

چالش های دنباله دار

چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹  شماره ۱۳۲۸

بررسی آخرین وضعیت ورزش شهرستان اراک در گفتگو با رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک

چالش های دنباله دار

یاسر هویدی

برای آگاهی از آخرین وضعیت اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک به سراغ احسان فردوسی رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک رفته ایم تا از حال و هوای ورزش اراک و اتفاقات و رویدادها از زمانی که وی مسئولیت این حوزه را بر عهده گرفته بیشتر با خبر شویم.

آقای فردوسی! ضمن قدردانی بابت اینکه وقت خود را در اختیار روزنامه وقایع استان قرارداده اید اگر تمایل دارید از آخر شروع کنیم و ابتدا به سراغ تاثیر کرونا بر ورزش اراک برویم، موافقید؟
چرا که نه، کرونا بر تمامی سطوح زندگی و اجتماع تاثیرات مخرب بسیاری گذاشته که ورزش هم از این قاعده خارج نیست اعتبارات و موجودی حساب‌های خالی هیات های ورزشی در طی بیماری کرونا کفاف تسویه هزینه های به میراث ‌مانده حامل‌های انرژی از مدیریت قبلی جهت مجموعه های ورزش را نمیدهد.با بروز بیماری کرونا و عدم کارکرد اماکن ورزشی در مجموعه های ورزشی و نداشتن اعتبار جهت تسویه حساب حامل‌های انرژی بخصوص در مجموعه ۵ مرداد اراک و صد البته بدهی های قبلی و سربار از مدیریت قبلی بر اداره ورزش شهرستان اراک و هیات های ورزشی متاسفانه این اداره را با چالش و معضلی بنام قطعی آب و برق مجموعه روبرو کرد. عدم واریز و تسویه حساب حامل‌های انرژی در زمان مدیریت قبلی اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک این اداره را با انباشت بدهی در حدود ۴۰ میلیونی هزینه های حامل انرژی آب و برق و همچنین بدهی ۱۸۰ میلیونی به آب منطقه ای و ۲۰۰ میلیونی پول گاز این مجموعه نموده که متاسفانه این اداره را دچار مشکل کرد. البته با عنایت به عدم ارتباط ادارات شهرستان و عدم دخالت و ارتباط در حساب‌های هیات های ورزشی و مستاجرین شیوع کرونا، عدم حضور ورزشکاران در سالن های ورزشی عدم‌ هرگونه واریزی به حساب‌های مستاجرین و تعطیلی های پی در پی مجموعه ها باعث عقب افتادن واریز فیش های حامل انرژی گردیده که هیات ها و مستاجرین بخش خصوصی را با مشکل مواجه نمود. متاسفانه عدم اطلاع و درک صحیح برخی از قلم بدستان در حوزه رسانه هم باعث شد ناآگاهانه به این موضوع دامن زده شود، بخشی از اهالی رسانه که مشخص است از چه افرادی خط گرفته و می گیرند و تمامی اهداف آنها برای ما مشخص است. روی صحبت من تمامی رسانه های اراک و استان نیست همان بخش کوچکی است که مدتهاست کمر به عناد با مدیریت ورزش استان بسته است.

در خصوص اقداماتی که اداره ورزش و جوانان اراک از زمان تصدی شما انجام داده و یا برای آنها برنامه ای تدوین شده است به ما بگویید:
در زمینه کاهش تصدی گری دولت و تقویت بخش خصوصی از طریق مزایده گذاری اقدامات خوبی انجام شده است بصورتی که بخش خصوصی و مردم می توانند از طریق سامانه ای که برای این منظور راه اندازی شده است نسبت به ثبت درخواست برای اجاره اماکن ورزشی اقدام نمایند در مجموع روی ساماندهی این بخش تمرکز کرده و فعالیت داریم و همراه با برنامه کلان دولت برای کاهش تصدی گری های دولت در اداره اماکن ورزشی ما هم بدنبال کاهش اداره اماکن بصورت مستقیم از سوی اداره ورزش و جوانان اراک هستیم و امیدوارم با کاهش روند بیماری کرونا بتوانیم دوباره شاهد سالن های ورزشی پر از ورزشکار باشیم.
در برنامه های مدون دیگری ساماندهی و تجهیز و تعمیر مکان های ورزشی را در دستور کار قرار داده ایم. برنامه ریزی ها بصورتی انجام شده تا با توجه به اولویت ها به بازسازی و تعمیرات اماکن ورزشی تحت مدیریت اداره ورزش اراک بپردازیم. زمان زیادی از ساخت اماکن ورزشی اراک گذشته و نیاز به رسیدگی جدی دارند. در بخش های روشنایی و گرمایش و سرمایش و تهویه کاملا شاهد فرسودگی هستیم که بایستی خیلی سریع نسبت به ترمیم ها و بازسازی ها و انجام تعمیرات اساسی اقدام نماییم و لازم به ذکر است تامین اعتبار همین مسئله هم خود کاری طاقت فرسا است. همچنین در زمینه اصلاح ساختار اداری و استخدامی در اداره ورزش اراک اقدامات خوبی صورت گرفته است تصمیم بر تزریق خون تازه ای بر رگ های ساختار اداری ورزش اراک داریم که در آینده ثمرات این برنامه ها و اقدامات آگاه خواهید شد همچنین توسعه و توانمندی بخش حوزه جوانان دیگر برنامه مهم ما است که بنا داریم با تقویت بخش ثمن های حوزه جوانان که در حدود ۱۰۵ موضوع می توانند ثبت کنند و فعالیت فرهنگی را در پیش گیرند، نسبت به تقویت این بخش نیز گام های اساسی برداریم.

اگر مطلب باقیمانده است، بفرمایید:
با صعود تیم فوتبال آلومینیوم به لیگ برتر فوتبال و احیای دوباره تیم والیبال شهروند در سوپر لیگ والیبال موجی از نشاط و امید در جامعه اراک و استان بوجود آمده است پیرو همین موضوع از تمامی اصحاب رسانه می خواهم با یکدلی و وحدت خیلی بیشتری از تیم های شهر و کلا وضعیت ورزش شهر و استان حمایت کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.