خانه » جدیدترین » پیشنهاد یک پروژه تحقیقاتی به فرماندار ساوه

پیشنهاد یک پروژه تحقیقاتی به فرماندار ساوه

شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱   شماره ۱۵۹۸

جعفر خوشروزاده/ استراتژیست و آسیب شناس فضای مجازی: در این روزها طیف وسیعی از مردم، مسئولان، نخبگان و اصحاب رسانه در ساوه در سطحی گسترده از تبعیض و ناعدالتی در توزیع امکانات، منابع و طرح های مصوب در جریان سفر رئیس جمهور به استان مرکزی سخن می گویند. در چنین شرایطی برای روشن شدن حقیقت در این زمینه و پاسخ دادن به این سوال که تا چه اندازه این موضوع تبعیض در حق ساوه مبنای واقعی و آماری دارد و ابعاد این تبعیض به چه میزان است، پیشنهادی به قرار ذیل به فرمانداری ساوه ارائه می کنم.
پیشنهاد: طراحی و اجرای یک طرح تحقیقاتی معتبر و علمی و بی‌طرفانه به همت و با حمایت فرمانداری ویژه ساوه درباره نحوه و کم و کیف توزیع اعتبارات تخصیصی و طرح های تصویب شده و مقایسه سهم هر کدام از شهرهای استان از این اعتبارات در جریان سفر رئیس جمهور به استان مرکزی.
ضرورت تحقیق: ابراز نارضایتی عمومی از نحوه توزیع منابع، امکانات و اعتبارات در بین شهرهای استان مرکزی و برخــورد تبعیض آمیز با شهرستان ساوه از یک سو و از سوی دیگر طرح زمزمه های مطالبه و درخواست ساوجی ها در زمینه انفکاک از استان و الحاق به استانی دیگر و پیامدهای اجتماعی و سیاسی چنین مطالبه ای، لازم است این تحقیق با قید فوریت صورت گیرد.
روش انجام تحقیق: تصویب طرح تحقیق در فرمانداری، تامین بودجه تحقیق و از همه مهمتر هماهنگی با استاندار و گرفتن دستور وی مبنی بر لزوم همکاری تمامی مراجع و ادارات با تیم تحقیق و در اختیار قرار دادن دقیق اطلاعات و آمار مربوط به منابع اختصاص یافته به هر کدام از شهرها.
اسکوپ و محدوده زمانی تحقیق: دوره زمانی سفر رئیس جمهور به استان مرکزی و گردآوری تمامی تخصیص منابع، اعتبارات و امکانات در جریان این سفر.
زمان انجام تحقیق: با توجه به اینکه در حال حاضر اطلاعات و دیتای لازم برای این تحقیق در دسترس است، بهتر است این تحقیق تا دو سه ماه آینده انجام و نتایج آن به اطلاع عموم و مسئولان استانی و کشوری برسد.
رویکردی تحقیق: بی طرفانه، کمی و دقیق و تحلیل و توصیف نتایج بر اساس اصول و معیارهای یک تحقیق علمی و دارای روایی، اعتبار داده ها و اتخاذ روش تحقیق درست و تحلیل علمی نتایج آن.
نتایج و برآیند تحقیق: اثبات علمی اینکه آیا اصولا تبعیضی علیه ساوه در زمینه اختصاص منابع و امکانات و بودجه صورت می گیرد یا ساوجی ها دچار نوعی توهم تبعیض و ناعدالتی هستند .
کاربری و کاربرد تحقیق: طرح و پیگیری مستدل و منطقی مطالبات از سوی مسئولان، مردم و نخبگان و اصحاب رسانه در زمینه رفع تبعیض و ناعدالتی علیه ساوه بر پایه یافته های مستدل و قابل استناد و بالارفتن قدرت چانه زنی مسئولان شهرستان در جذب و جلب منابع برای شهرستان.
نگارنده آمادگی دارد بدون هیچ چشم داشتی در زمینه نظارت علمی بر مراحل انجام تحقیق و تحلیل داده ها و استخراج نتایج در حد وسع کمک کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.