خانه » اخبار » پوست خربزه زیر پای وزیر

پوست خربزه زیر پای وزیر

یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸   شماره ۱۱۷۳

نماینده محلات و دلیجان به حضور مخفیانه کارشناسان تقسیمات کشوری در دلیجان واکنش نشان داد

پوست خربزه زیر پای وزیر

سلیمی: اجازه جدا شدن یک میلیمتر از حوزه دلیجان را نخواهیم داد

خبرها حاکی است کارشناسان تقسیمات کشوری بی سر و صدا در دلیجان حضور یافته اند. مدت هاست که بحث بر سر حدود جغرافیایی شهرستان دلیجان و کاشان و تعیین تکلیف آن باعث ایجاد شدن حواشی در این منطقه شده است.
این اختلاف باعث شده تا دو استان مرکزی و اصفهان به دلیل یک تصمیم غیرکارشناسی و عجولانه تا به امروز با یکدیگر درگیر باشند. استاندار مرکزی زمستان سال پیش بود که درخواست کرد هر چه زودتر وزارت کشور این اختلاف مرزی را تعیین تکلیف کند. سیدعلی آقازاده گفته بود: تصمیم های عجولانه مردم دلیجان و کاشان را اینگونه به دردسر انداخته است و لازم است حدود و مرز این دو شهرستان مشخص شود.
استاندار مرکزی بیان کرد: لازم است که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری به سرعت و در کوتاهترین زمان ممکن با توجه به اسناد و اطلاعات موجود در این زمینه ورود کند.
حالا اما با رسانه ای شدن خبر حضور بی صدای کارشناسان تقسیمات کشوری باید دید زمان تعیین تکلیف این اختلاف به سر آمده است یا خیر.
نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس در این باره گفت: به وزیر کشور هشدار می‌دهم اجازه جدا شدن یک میلیمتر از حوزه دلیجان را نخواهیم داد.
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در پاسخ به دلایل حضور کارشناسان تقسیمات کشوری در دلیجان به خبرگزاری فارس اظهار کرد: اخباری مبنی بر حضور این کارشناسان به گوش می‌رسد اما باید پرسید چرا این کارشناسان بدون اطلاع‌رسانی به منطقه آمده‌اند؟ هدف آنها چه بوده و چه تصمیمی گرفته‌اند؟
وی تصریح کرد: برخی مسئولان شهرستان دلیجان آنها را همراهی کرده‌اند، دلیل این همراهی چیست و چرا به نماینده مردم حضور این کارشناسان را اطلاع نداده‌اند؟ و چرا از جلسه خبر و ‌عکسی منتشر نکرده‌اند ‌و محرمانه و دزدکی آمده و رفته‌اند؟
نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس گفت: به وزیر کشور هشدار می‌دهم اجازه جدا شدن یک میلی‌متر از حوزه دلیجان را نخواهیم داد، امروز سال ۷۵ نیست که مقدس‌ترین نقطه شهرستان دلیجان و بلکه استان مرکزی را جدا کردید، هرچند با تماس با برخی مسئولان آنها هرگونه تغییر در خطوط مرزی را انکار و آن را شایعه دانستند اما چرا به‌صورت مخفیانه این سفر صورت پذیرفت ‌و هدف از آن چه بود؟
سلیمی گفت: آیا وزیر می‌داند هرگونه تعرض به خاک دلیجان استیضاح وی را در پی خواهد داشت؟ مراقب باشند پوست خربزه زیر پای وی نگذارند، در همین‌جا به مسئولان استانی هم عرض می‌کنم اجازه ندهید به منطقه اردهال بی‌مهری صورت پذیرد؟
وی تأکید کرد: دو سال قبل که مباحثی در این راستا مطرح شد با موضع قاطع در صحن مجلس آن را به بایگانی فرستادم، حتماً در صحن باز موضع جدی خواهم گرفت و از ظرفیت مجمع نمایندگان نیز بهره خواهم جست.
نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس افزود: به برخی که برای انتخابات اسفند این مباحث را مطرح کرده‌اند نیز می‌گویم این مسائل برای شما کارنامه درست نمی‌کند، دست از این اقدامات بردارید مردم با این مسائل به اشتباه نخواهند افتاد، سیاست دولت هم در حال حاضر پرهیز از طرح مباحث این‌چنینی است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.