خانه » پیشنهاد سردبیر » پشت و روی اصلاح طلبی در استان یکی نیست

پشت و روی اصلاح طلبی در استان یکی نیست

دوشنیه ۸ مهر ۱۳۹۸  شماره ۱۱۵۶

نقدی بر اظهارات رییس دوره ای شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان مرکزی

پشت و روی اصلاح طلبی در استان یکی نیست

عباس لعل بار.سردبیر

چرا اصلاح طلبان دست از تن نحیف و رنجور این مردم بر نمی دارند؟ اول از مردم می گویند و ناراحتند که چرا جامعه ناامید شده، آخر حرف شان که می شود می گویند حالا اگر دولت ما را تحویل گرفته بود و پستی می داد همه چیز درست می شد؛ درد همین جاست. هم درد مردم هم درد اصلاح طلبان. درد مردم این است که اصلاح طلبان را خوب شناخته اند و می دانند دلسوزی شان برای مردم نیست و برای پست و جایگاه خودشان است، درد اصلاح طلبان هم این است که اصلا چیزی به نام مشکلات و مطالبات مردم جایی در بین اهداف شان نداشته و همه چیز منتهی به منافع شخصی و نه حتی گروهی شان است. رییس دوره ای شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان مرکزی به تازگی سخنانی گفته است که جای نقد دارد. «سیدمحمد جعفر حائری» که نماینده انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه استان مرکزی در شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان مرکزی و هم اکنون نیز رییس دوره ای این شورا است در یادداشتی می نویسد: «مهمترین عامل شکست دولت روحانی ضعف در پایبندی به شعارها و عملی کردن آنها و تمکین به ملزومات آن بود نه عواملی چون نقض برجام و به دولت با روی گردانی از حامیانی که به پشتوانه آنان بر مسند امور نشست، غیر مستقیم به مردمی که به وعده های داده شده امید بسته بودند پیام بدعهدی و خلف وعده و نمکدان شکنی را مخابره کرد.
مردمی که توقع نداشتند استاندار دولت عجیب الخلقه پیشین سر از معاونت وزارت دولت فعلی در بیاورد و هم شهری رییس جمهور از هلال احمر و ..!! و از طرفی از مسئولان اصلی ستاد انتخاباتی اش حتی جهت همفکری هم بهره ای برده نشود!…» و همچنین در ادامه یادداشتش می آورد: «…به نماینده دولت در استان هم توصیه می کنم واقعیات درون استان را ملاک عمل خود قرار دهد. تن دادن به فشارهای مخالفین دولت راه نجات و صلاح مردم شریف استان و مشکلات آنها نیست که اگر بود به کاندیدا مورد حمایت همان دوستان رای می دادند! پس تمکین به منویات و اشارات کسانی به هر تقدیر برنامه ها و راهکارهای آنها مورد اقبال مردم نبوده خیانت به رای مردم و اعتماد آنها و سست کردن پایه های اعتقادی مردم به یکی از بنیان های اصلی مولود انقلاب اسلامی یعنی جمهوریت آن است که قطعا در پیشگاه مردم، سیاست پیشه گان و تاریخ خطاییست نابخشودنی.»
جناب آقای حائری! در بخش نخست یادداشت تان مهمترین عامل شکست روحانی را آورده اید، بسم الله! اصلاح طلبان به عنوان حامی اصلی این دولت بنابر گفته خودتان پاسخ دهند چگونه این ضرر و زیان وارد شده بر مردم را جبران خواهند کرد؟ چرا آنگونه که باید پاسخگوی مردم رنجدیده نیستند؟ چرا هر بار از پاسخگویی طفره می روند و مردم را حواله به ناکجاآباد می کنند؟ چرا چنان طلبکارانه سخن می گویند که انگار یادشان رفته است همین مردم به آنها می گفتند که میدانند روحانی در دولت دوم خود چه خواهد کرد و اصلاح طلبان بودند که اصرار پشت اصرار که نه، «رای دهید روحانی وفای به عهد می کند» و البته نکرد. در گام نخست همین شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان به عنوان سردمدار ستاد روحانی همراه با حزب اعتدال و توسعه استان مرکزی که جز برای خود چیزی برای احدی طلب نکرد باید پاسخگو باشند نه پرسشگر و مدعی. آیا فراموش کرده ید که همین کارگران هپکو را شما برای گرفتن عکس یادگاری در کنار «رضا آستانه» به صف کردید و از آنها سو استفاده نمودید؟ آیا فراموش کردید که چه وعده هایی به آنها دادید؟ حالا دم از مطالبه گری می زنید؟ می خواهید جلسه با وزیر کاری بگذارید که رییس ستاد روحانی در انتخابات بود. جناب آقای حائری! اگردولت بدعهد است و نمکدان شکن، اصلاح طلبان استان که نمکدان را بر سر مکردم کوبیدند و شکستند و زخمی هم بر سر مردم به جا گذاشتند. می گویید از اعضای ستاد روحانی در استان و همفکرانش برای مشورت استفاده نشده است؛ عجبا! یا نمی دانید اعضای ستاد چه کسانی بودند یا خود را به خواب زده اید. اتفاقا از اعضای ستاد روحانی و حزب وی به خوبی برای مشورت گرفتن استفاده شد، نتیجه هم برای همه معلوم است، بگویید از شما برای مشورت گرفتن استفاده نشده ما قبول داریم ولی از اکثریت اعضای ستاد روحانی در دور دوم انتخابات استفاده شده است. در بخش دیگری از یادداشت تان هم نکته جالبی گفته اید، نوشتید که «…تن دادن به فشارهای مخالفین دولت راه نجات و صلاح مردم شریف استان و مشکلات آنها نیست که اگر بود به کاندیدا مورد حمایت همان دوستان رای می دادند»، جالب است! دیگرمطمئن شدم در زمان اعلام نتایج انتخابات دور دوم ریاست جمهوری یا در خواب بوده اید یا خود را به خواب زده اید. مگر نمی دانید ستاد روحانی با آن همه دبدبه و کبکبه در استان مرکزی از رقیب خود شکست خورد. مردم ۷ استان خراسان شمالی، مرکزی، همدان، خراسان رضوی، سمنان، قم و زنجان رای بیشتری به «سید ابراهیم رئیسی» داده اند و «حسن روحانی» در سایر استان های کشور گوی رقابت را از اصلی ترین رقیب خود در انتخابات ربود. پس مردم استان اتفاقا چندان هم تمایلی به روحانی نداشتند و ندارند. اتفاقا باید اعتراف تلخی هم بکنم، و آن این است که بنابر گفته خودتان باید نماینده دولت در استان به واقعیت های استان با دقت نگاهی بیاندازد و از قضا واقعیت همین است که دولت روحانی در استان جایگاه درخشانی ندارد که انتظار داشته باشیم تمام و کمال از موافقان این دولت در استان استفاده شود.
البته در میان مطالبی که تحت عنوان یادداشت در یکی از نشریات استانی به چاپ رساندید نکات درست و بجایی هم آورده اید، از جمله از دست دادن پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان که بی شک مهمترین دغدغه این جریان سیاسی در انتخابات پیش رو خواهد بود. اصلاح طلبان به دلیل اشتباهات بی شمار خود و نه فقط عملکرد دولت پایگاه خود را در میان مردم از دست داده اند. برای باز پس گیری این پایگاه رای در بین مردم و آبروی سیاسی اصلاح طلبان بویژه در استان هر چند می توان با اصلاح برخی امور کمی امید داشت ولی باید پذیرفت آبی که به جوی رفته دیگر باز نخواهدگشت. از مهمترین اقداماتی که اصلاح طلبان در استان می توانند انجاتم دهند تا مردم دوباره به آنها اعتماد کنند ترد افراد بدنامی در میان اصلاح طلبان است که به کاسبان اصلاحات معروف شده اند. آنها که در محافل خصوصی دم از منافع شخصی می زنند، با تندروهای اصولگرا شام می خورند، تیتر صفحه اول شان می کنند ولی در جمع و ظاهر امر تندترین شعارهای اصلاح طلبی را می دهند تا بگویند پشت پرده هم اینگونه هستند، ولی مردم خوب می دانند که پشت و روی اصلاح طلبی در استان با هم یکی نیست.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.