خانه » پیشنهاد سردبیر » پشت دیوارهای کاخ سعدآباد

پشت دیوارهای کاخ سعدآباد

شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ شماره ۱۳۶۶

پشت دیوارهای کاخ سعدآباد

علی اکبر کریمی نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس در نطق میان دستور خود به شدت از عملکرد رییس جمهور انتقاد کرد

علی امیدی

علی اکبر کریمی در نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی تا می توانست از حسن روحانی انتقاد کرد. نماینده اراک، خنداب و کمیجان در هفته ای که گذشت رییس جمهور را با شدیدترین جملات خطاب قرار داد و گفت: همه ملت ایران اعم از کسانی که به شما رای دادند و از رای خود پشیمانند برای اتمام دوران ریاست جمهوری شما لحظه شماری می کنند. متن کامل نطق کریمی را در ادامه می خوانید:
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام به محضر حضرت ولی عصر(عج) و تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت سالگرد شهادت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و نام و یاد امام راحل و همه شهدای گلگون کفن ایران اسلامی و شش هزار و دویست شهید استان مرکزی به ویژه شهید مدافع حرم سردار رشید اسلام حمید انصاری
و تقدیر و تشکر از مردم انقلابی شهرستان های اراک ، خنداب و کمیجان و شهر های جاورسیان، میلاجرد، داود آباد، کارچان و ساروق و روستاها که این خادم کوچک خود را در مجلس یازدهم مورد لطف مجدد قرار دادند.
امروز نهم دی ماه، یادآور یوم الله نهم دی سال ۱۳۸۸ است. روزی که نقطه عطفی در تجلی بصیرت، زمان شناسی و استقامت ملت ایران در مقابل جریان فتنه و توطئه های استکبار جهانی و عوامل نفوذی آن و هجمه های تبلیغاتی و رسانه ای داخلی و خارجی و بیعت مجدد مردم با ولایت و آرمان های انقلاب اسلامی بود.
در شرایطی که ارزش پول ملی ما در سال جاری به شدت کاهش یافته و به طور منطقی باید صادرات رشد بسیار زیادی داشته باشد، رقم صادرات کشور طی هشت ماه اول سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل حدود ۲۰ درصد کاهش داشته است.
علیرغم اینکه در شرایط تنگنا های ارزی ناشی از تحریم نفت باید به درآمد های ارزی حاصل از صادرات کالا های غیر نفتی اتکا کنیم ، هیچ تلاش و تحرک مؤثری از سوی جناب آقای رییس جمهور و دولت برای استفاده از فرصت های طلایی موجود برای توسعه صادرات کشور دیده نمی شود.
اجرای سیاستهای غلط و متناقض در زمینه صادرات ایران و صدور انواع بخشنامه های خلق الساعه و سختگیری های غیر منطقی در عرصه صادرات، بسیاری از صادرکنندگان پرسابقه و شریف کشور را که سربازان و سرداران عرصه جنگ اقتصادی هستند، مایوس و نابود و از صحنه فعالیت خارج کرده است.
جناب آقای روحانی! عملکرد شخص شما و دولتتان در زمینه صادرات کالاهای ایرانی به بازار هزار میلیارد دلاری پانزده کشور همسایه و منطقه اتحادیه گمرکی اورآسیا بسیار ضعیف بوده است و عملکرد مأیوس کننده شما در خصوص بازار گسترده کشور سوریه که با خون مقدس شهدای مدافع حرم به عنوان فرصتی طلایی در اختیار اقتصاد ایران قرار گرفته است، خیانتی آشکار به خون مقدس این شهدا محسـوب می شود. کاش شما هم از برخی رؤسای جمهور کشورهای منطقه یاد می گرفتید که در شرایط کرونایی برای حفظ و حراست از منافع ملی خود و برای توسعه بازارهای صادراتی کشورشان، سفرهای خارجی خود را نیز تعطیل نکرده اند. شما طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی بعنوان رییس جمهور در پیشگاه قرآن کریم و ملت ایران قسم خورده اید که همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت هایی که بر عهده دارید بکار گیرید و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور کنید، ولی متاسفانه شما خود را در پشت دیوارهای کاخ سعدآباد مخفی کرده اید و حتی برای مهمترین وظایف قانونی خود در داخل کشور و پایتخت هم تحرک و حضوری ندارید.
جناب آقای روحانی! در شرایطی که همه ملت ایران اعم از کسانی که به شما رای دادند و از رای خود پشیمانند و سایر افراد، برای اتمام دوران ریاست جمهوری شما لحظه شماری می کنند و نمایندگان مردم در مجلس هم با توجه به مصالح کلی کشور و توصیه مقام معظم رهبری دولت شما را به مثابه خار در چشم و استخوان در گلو تحمل می کنند، لااقل هراز چندی با طرح سخنان تفرقه انگیز و تنش آفرین با اعصاب و روان مردم بازی نکنید. شما که جسارت چند دقیقه حضور در بین جمعی از مردم را ندارید و تاکنون حاضر نشده اید حتی چند دقیقه در جمعی از پزشکان و پرستاران یک مرکز درمانی کشور بروید و به آنها خداقوت بگویید، چگونه به خود اجازه می دهید پیشنهاد برگزاری رفراندوم را مطرح کنید.
در طی روز های اخیر خبر اتمام فرایند ادغام شش بانک متعلق به نیرو های مسلح در بانک سپه توسط مسئولان دولت اعلام شد. با عنایت به نامه ۱۱۰ نماینده مجلس خطاب به وزیر اقتصاد در خصوص لزوم رعایت حقوق قانونی ۱۸۰ هزار نفر سهامدار بانک مهر اقتصاد و صدها هزار نفر از سهامداران پنج بانک ادغام شده دیگر، به ویژه بانک انصار، که غالبا از ایثارگران و کارکنان نیرو های مسلح کشور هستند، لازم است ارزش روز اموال و دارایی های شش بانک فوق الذکر به قیمت سال جاری ارزیابی و در ارزش گذاری سهام آن ها لحاظ شود و حقوق قانونی سهامداران این بانک ها به طور کامل و دقیق محاسبه و پرداخت شود. همچنین ساختار کنونی بانک سپه و زیرساخت های فنی و نرم افزاری این بانک آمادگی لازم برای ادغام شش بانک فوق الذکر که چند میلیون نفر مشتری و سپرده گذار دارند، را ندارد و نباید نصب تابلوی بانک سپه بر سردرب این بانک ها را به معنای اتمام فرایند ادغام دانست. لذا از وزیــر اقتصاد و رییس بانک مرکزی مصرانه می خواهم در فرایند ادغام، از نابودی ظرفیت های گسترده موجود در این بانک ها که برخی از آنها چون بانک مهر اقتصاد و انصار جزو مدرن ترین و پیشروترین بانک های کشور بوده و در ارایه خـدمات بانکی پیشرفته تر از بانک سپه هستند، جلوگیری کنند. همچنین با توجه به نیاز گسترده نیروهای مسلح کشور و صنایع دفاعی به خدمات بانکی، باید هر چه سریعتر مدیریت بانک سپه که براساس سایقه تاریخی آن درقبل از پیروزی انقلاب نیز بطور کامل در اختیار ارتش بوده، به ستاد کل نیرو های مسلح سپرده شود و این بانک به طور کامل در خدمت نیرو های مسلح کشور قرار گیرد.
سهام متعلق به دولت در شرکت هپکو اراک پس از چند بار دست به دست شدن در طی سالهای اخیر و بیکاری و بلا تکلیفی کارگران، در مرداد ماه امسال در قالب رد دیون به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد. از وزرای اقتصاد و رفاه و رییس کل بانک مرکزی و رییس سازمان برنامه و بودجه انتظار دارم هرچه سریع تر با استفاده از مجوز پیش بینی شده در بند (و) تبصره ( ۵) قانون بودجه سال جاری، نسبت انجام فرایند تهاتر بدهی های بانکی شرکت هپکو با مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت اقدام و مهم ترین مانع فعال شدن این شرکت را از پیش پای آن بردارند.
طرح مجدد لوایح مربوط به FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام در این روزها، بهانه لازم برای بازی سیاسی جدید در کشور را فراهم نموده است. بازی گره زدن معیشت مردم به پذیرش شروط ذلت بار و ضد امنیت ملی و مکمل تحریمها در قالب FATF که قبلا مطرح بود، با بازی سیاسی جدید گره زدن واکسن کرونا به FATF در این روزها تکمیل شده است و درحالیکه مسئولان ذیربط در بانک مرکزی و وزارت بهداشت، تاثیر مسایل مربوط به FATF بر حوزه بهداشت و سلامت مردم را رد کرده اند، مسئولان سیاسی در دولت همچنان بر تبلیغ دوگانه واکسن کرونا با FATF و جا انداختن ضرورت تصویب FATF از این رهگذر، اصرار دارند.
همچنین ضروری است مسئولان وزارت بهداشت در مورد خرید واکسن خارجی کرونا نهایت دقت و وسواس را اعمال نمایند تا واکسن های تولید شده توسط شرکت های آمریکایی و اروپایی که خود در معرض اتهام تولید ویروس کرونا هستند، بر روی ملت ایران آزمایش نشوند.
لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با کسری تراز عملیاتی ۳۱۷ هزار میلیارد تومانی و درآمد های غیر واقعی و موهومی که با سیاست های اقتصاد مقاومتی مغایرت های اساسی داشته و از انتظارات رهبری در زمینه اعمال اصلاحات ساختاری در بودجه دولت فاصله بسیار زیادی دارد، می تواند آثار تورمی گسترده و خسارات بسیار زیادی برای معیشت مردم و اقتصاد کشور در سال های آینده داشته باشد. لذا از همکاران عزیز در مجلس انتظار می رود با حساسیت بیشتری با این لایحه برخورد نموده و تصمیمی در مورد این لایحه بگیریم که با مطالبات و انتظارات بحق رهبری و مردم از این مجلس انقلابی انطباق داشته باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.