خانه » پیشنهاد سردبیر » پایان ماه عسل اعتدال

پایان ماه عسل اعتدال

شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۸   شماره ۱۱۳۵

پایان ماه عسل اعتدال

فرج کمیجانی رابط استان مرکزی در شورای سیاست گذاری: در انتخابات پیش رو به هیچ عنوان با حــزب اعتــدال و توسعه ائتلاف نخواهیم کرد

اصلاح طلبان مراقب نفوذ اعتدالیون درقالب اشخاص حقیقی به شورای سیاست گذاری استان باشند

عبـاس لعل بار

اولیــن جلـسه شــورای سیــاست گذاری اصلاح طلبان استان مرکزی با حضور اعضای شورای هماهنگی و نمایندگان احزاب و به ریاست فرج کمیجانی رابط استان مرکزی در شورای سیاست گذاری کشور در اراک برگزار شد.
شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان در هر استان توسط رابطان تشکیل خواهد شد. اعضای این شورا شامل نمایندگان احزاب اصلاح طلب و چند فعال سیاسی اصلاح طلب خارج از احزاب خواهند بود و وظیفه آن ها بستن لیست های انتخاباتی برای مجلس شورای اسلامی است.
البته عملکرد بد لیست های امید در سراسر کشور باعث شده است تا مردم دیگر اقبالی به لیست های امید که از سوی اصلاح طلبان ارائه می شود نشان ندهند چرا که اکثر وعده های افرادی که با نام لیست امید به مجلس رفتند عملی نشده است. در این میان محمدرضا عارف رییس شـورای سیاست گذاری اصلاح طلبان کشور و البته سرلیست امید اصلاح طلبان در تهران چنان عملکرد نامناسبی از خود ارائه داده است که حتی صدای اعضای این شورا را در آورده و به نظر نمی رسد که این بار عارف بتواند به راحتی حرف خود را در تهران به کرسی بنشاند.
حالا اما، فرج کمیجانی که در دوره قبل برای تشکیل شورای سیاست گذاری استان مرکزی با چالش های متعددی روبرو شده بود و میان دو طیف از اصلاح طلبان که هر کدام خود را اصلاح طلبان اصلی و دیگری را بدلی خطاب قرار می داد، گرفتار شده بود، می خواهد با کمترین تنش کار خود را به سرانجام برساند. کمیجانی در اولین جلسه تشکیل شورای سیاست گذاری استان در اراک بیان کرد: در جلسه ای که با رییس دولت اصلاحات داشتیم وی تنها راه حل موفقیت جریان اصلاحات در انتخابات مجلس را حرکت ذیل شورای سیاست گذاری اصلاحات و بهره گیری از تمام توان نیروهای اصلاح طلب دانست.
وی افزود: وحدت بین تمام احزاب اصلاح طلب، هدف اصلی شوراست ولی در مسیر انتخابات با هیچ گروه سیاسی اصولگرا، اعتدالی و گروه های غیــر اصلاح طلب ائتلاف نمی کنیم.
کمیجانی تاکید داشت: در انتخابات پیش رو به هیچ عنوان با حــزب اعتــدال و توسعه ائتلاف نخواهیم کرد.
رابط شورای سیاستگذاری ادامه داد: اقلیت ۱۰ نفره اصلاح طلب با کیفیت در مجلس آتی نسبت به جمعیت کثیر شبه اصلاح طلب و محافظه کار اولویت دارد و اصل اساسی ما در انتخابات پیش روست. شورای هماهنگی کماکان به فعالیت خود ادامه خواهد داد. منافاتی بین برنامه های شورای هماهنگی و شورای سیاست گذاری نیست و جلسات هر دو شورا برگزار خواهد شد.
کمیجانی در ادامه افزود: مغز شورای سیاست گذاری را شورای هماهنگی تشکیل خواهد داد اما در جهت فراگیری اندیشه و حرکت سیاسی، ۱۴ الکترال به جمع شورا اضافه می شود که آنها نیز با پیشنهاد احزاب انتخاب خواهند شد.
حالا باید دید آیا احزاب باز هم تـن به حضور هر چهره ای در لیست اشخاص حقوقی شورا سیاستگذاری می دهند؟ آیا اعتدال و توسعه برای بهره گرفتن از ظرفیت اصلاح طلبان حاضر است تن به هر کاری برای ورود به شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان دهد؟ شاید قالب کردن چند چهره حقیقی بــه ظــاهر اصلاح طلب در میان اشخاص حقیقی و الکترال شورای سیاست گذاری استراتژی باشد که اعتدالیون برای استفاده از ظرفیت رای اصلاح طلبان، هر چند اندک، بکار گیرند. ولی اصلاحات باید بداند برای احیای چهره خود باید به ماه عسل اعتدالیون با خارج کردن آنها از لیست تصمیم گیران برای لیست های شان خاتمه دهند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.