خانه » پیشنهاد سردبیر » پایان انتخابات؛ تاکید استاندار و نماینده ولی فقیه بر بهبود اقتصاد و معیشت مردم استان/یک روز خوب می آید

پایان انتخابات؛ تاکید استاندار و نماینده ولی فقیه بر بهبود اقتصاد و معیشت مردم استان/یک روز خوب می آید

سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ۹۵

شماره ۳۳۵

گروه سیاسی- هورا نورمحمدی
با پایان یافتن روزهای نفس گیر مقابله اصولگرایان و اصلاح طلبان درعرصه انتخابات و راهیابی چهار اصلاح طلب به مجلس شورای اسلامی و پیروزی لیست امید، در سایه دولت اعتدال حالا اصلاح طلبان یک نفس راحت کشیده و امید آن است که روزهای خوشی برای مردمان از این امیدواری ها حاصل شود.
روزهایی که همه مسئولین عزم خود را جزم کنند تا شاید گره ای از مشکل و کار بسته ای بازکنند، روزهایی که مسئولین از درگیریهای انتخاباتی خارج شده و به مشکلات مردم بپردازند و چاره ای بیاندیشند و تدبیری کنند بر دردهای لاعلاج چندین ساله چون بیکاری، رکود، معیشت، اقتصاد و .. مردمی که همیشه در صحنه حاضر بوده و هستند.
ایام خوش و خرم و مملو از امید پس از ایام انتخابات در استان مرکزی نیز در حال سپری شدن است و جلسات روتین بی نصیب از ابراز امیدواری ها و تحت و شعاع حواشی انتخاباتی نیست و دومین جلسه شورای اداری استان نیز با تقدیر اززحمات برگزار کنندگان انتخابات و حضور پرشور مردم آغاز وبا نوید روزهای خوش و رسیدگی به معیشت اقتصاد به اتمام رسید.
انتخابات در دور دوم در امنیت کامل برگزار شد
استاندار مرکزی در این نشست با بیان اینکه با همکاری منسجم هیات‌های اجرایی و مسئولین، انتخابات آرام و سالم و در امنیت کامل در استان رقم خورد گفت: خوشبختانه انتخابات دور دوم با سلامت و درکمال آرامش در سه حوزه انتخابیه استان مرکزی برگزار شد که در این راستا اصحاب رسانه و مطبوعات استان با انعکاس اخبار و آگاهی‌بخشی به جامعه توانستند مشارکت بالای مردم را سبب شوند.
مهندس محمود زمانی قمی افزود: دوران رقابت تمام شد و اکنون زمان آغاز همبستگی و رفاقت است و باید همه گروه ها به اصلی ترین مباحث کشور یعنی اقتصاد و معیشت بپردازند.
وی با تبریک به منتخبان مجلس دهم گفت: دوران رقابت انتخاباتی پایان یافت و منتخبان مردم در خانه ملت باید وحدت و همدلی را جایگزین فضای رقابتی انتخابات کنند.
محمود زمانی قمی با تاکید بر اینکه منویات مقام معظم رهبری فراتر از سلایق است افزود: به فرموده مقام معظم رهبری اصلی ترین مسئله کشور در حال حاضر رسیدگی به معیشت و اقتصاد است و مجموعه دولت از هر طیف و هر فرد با نگرش سیاسی و اندیشه ای مختلف دعوت می کند که به خادمان دولت دست یاری دهد.
وی اظهار کرد: استان مرکزی در سال جاری کمر همت را برای ساماندهی حوزه تولید و صنعت بسته است و برای تحقق این مهم بها دادن به ظرفیت های حوزه خصوصی، مردم نهاد و نخبگان و اندیشمندان علمی و فکری را همراه خود می خواهد.
مواضع هر سخنران مربوط به خودش است
استاندار مرکزی به نشست های سخنرانی دوره انتخابات اشاره کرد و گفت: مجموعه دولت در دعوت از سخنرانان همایش ها چه در ایام انتخابات و چه در هر برهه دیگر نقشی ندارد و برای تائید پیشنهاد دعوت کنندگان نیز ملاک را بر دستورالعمل ابلاغی شورای امنیت می گذارد و برابر قانون عمل می کند.
زمانی قمی تصریح کرد: مسئولیت مواضع هر سخنرانی مربوط به خودش است و ما ضامن این نیستیم که اگر کسی پشت تریبون رفت سخنانی بگوید که به مذاق کسی خوش نیاید، اگر چه بسیاری از سخنرانان آمده اند به شدت به دولت تاخته اند
وی گفت: وظیفه استاندار اجرای سیاست‌های دولت است و در برگزاری هیچ کدام از سخنرانی‌ها چه در حیطه نقد به دولت و چه موافق با دولت، استانداری هیچ گونه نقشی نداشته است.
توهین به نهادها و احزاب محکوم است
استاندار مرکزی با تاکید بر حفظ حرمت احزاب و نهادها بیان کرد: توهین و شکستن حرمت‌ها به دور از اخلاق و آموزه‌‌های دینی ماست و مقام معظم رهبری نیز همواره بر احترام به نهادها تاکید کرده‌اند.
وی با تاکید بر اینکه اگر کسی به نهادهای کشور توهین کند محکوم است خاطر نشان کرد: هرسخنران چه منتقد و چه غیرمنتقددولت اگر از چارچوب قانونی تخطی کنند باید در برابر دستگاه قضایی پاسخگو باشد .
استاندار مرکزی احترام به ارزش های نظام، حریم ولایت فقیه و ارکان و مسئولان دولتی و سایر قوا را واجب دانست، افزود: کسی که از این خطوط عبور کند محکوم است.
زمانی قمی تاکید کرد: دانشگاه ها بر مبنای مقررات و ضوابط داخلی خود در انتخاب سخنرانان مراسم مختلف مستقل عمل می کنند اما انتظار این است که انتخاب افراد به گونه ای باشد که فضا را به سمت صمیمیت، عقلانیت و آرامش ببرد.
***
استاندار مرکزی در ادامه با اشاره به لزوم همکاری همه گروهها و جناحها در برطرف کردن مشکلات اســتان گفت: ازهمه گروهها و سلایق دعوت می کنم در جهت رفع مشکلات اقتصاد و معیشت خدمتگذاران دولت را یاری دهند.
مهندس زمانی قمی بابیان اینکه تکلیف همه را رهبری در ابتدای سال با تاکید بر اقتصاد مقاومتی وبهبود معیشت مشخص کرده اند و باید در همین راستا اقدام گردد اظهار داشت: به عنوان مجموعه دولت با کسانی که دغدغه اقتصاد و معیشت دارند حتی احساس اختلاف هم نداریم.
سوار شدن بر قطار مسئولیت موقتی است
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در ادامه این نشست با اشاره به تغییر و تحول مسئولیتها و انتخابات مجلس دهم گفت: قطار مسئولیتها از ابتدای انقلاب در حال حرکت است و هر دوره گروهی سوار بر قطار و گروهی دیگر پیاده می شوند.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی تصریح کرد: حضور در منسب ها و جایگاه ها موقتی است و مهم این است که خادمان مردم در دولت و مجلس با عملکردشان مداقع خون شهدا و ارزش های نظام باشند.
وی گفت: : فرصت های خدمت باید در مسیر تقویت اعتماد عمومی، وحدت و انسجام ملی، شکوفایی اقتصادی و افتخارسازی فرهنگی و علمی قرار گیرد و مسئولان در هر جایگاهی که قرار داند باید با فکر بلند و راهبری صحیح منابع، نیازهای روز جامعه و زیرساخت های آتی کشور را به درستی ببینند.
نمایندگان دور دهم به فکر دور بعد نباشند
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه نمایندگان دور دهم باید با همت بلند با خدا معامله کرده و به فکر دور بعد نباشند چرا که در صورت داشتن عملکرد خوب مردم قدرشناس آنها هستند اظهار داشت: دولت و مجلس همگام با هم در برهه حساس کنونی، با برنامه های کارآمد و اثرگذار در ترمیم حوزه های اقتصادی، اجتماعی و تقویت فرهنگ خیز بردارند.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: استان مرکزی با ظرفیت های متعدد صنعتی، کشاورزی، گردشگری، فرهنگی و دانشگاهی باید حرف برای گفتن داشته باشد
وی با تاکید بر لزوم تلاش و برنامه ریزی جهت سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری به این استان اظهار داشت: مسئولین ذیربط باید برنامه ریزی های لازم را در جهت بهره بردن از این سفر انجام دهند تا نتیجه خوب، طرح های اثرگذار و اقدامات ماندگار و ارزشمند رخ بدهد.
وی ادامه داد: کارگزاران دولتی در استان امروز از تکلیف مهم اجرای انتخابات فارغ شده و همه هم و غمشان باید بر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و پیگیری مسایل تولیدی ، باروری قابلیت های کشاورزی، صنعت و سایر بخش ها باشد.
باید سهم استان از بودجه کل کشور و منابع عمومی عادلانه تامین شود
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تاکید کرد: اینکه استان مرکزی قطب دوم صنایع مادر تخصصی و قطب چهارم صنعت معرفی شده نباید سبب شود تا سهم این خطه از بودجه کل کشور محقق نشود.
ایت الله دری نجف آبادی یادآور شد: دفاتر مرکزی صنایع استان و چرخش حساب های آن ها باید به داخل استان منتقل شود تا شفافیت لازم در محاسبات سوددهی، سرمایه ها، امکانات، نرخ بهره وری، هزینه و مالیات، درآمدها و اشتغالزایی حاصل و سهم استان از بودجه کل کشور و منابع عمومی عادلانه تامین شود.
تلاش برای موفقیت دولت روحانی جز وظایف خود می دانم
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه تلاش برای موفقیت دولت روحانی جز وظایف خود می دانم گفت: به این معنا نیست که درخواست پست و مقامی داشته باشم.
آیت‌الله دری نجف آبادی در ادامه به فرصت پنج ساله‌ دولت تدبیر و امید جهت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره و بیان کرد: باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم و از امکانات موجود بیشترین بهره‌برداری را داشته باشیم.
افزایش ۲۰ درصدی راندمان همه کارخانجات و دستگاهها
وی با تاکید بر اینکه بازده کاری دستگاه‌های استان مرکزی باید ۲۰درصد افزایش یابد گفت: مجموع مدیران ستادی و نهادهای اجرایی استان مرکزی باید با راهبری و نظارت استاندار مرکزی ، افزایش ۲۰ درصدی بهره وری در امور را هدفگذاری کنند و با هنرمندی، کارنامه قابل دفاع و موثری را در تحقق اهداف کلان کشور و ترمیم کاستی ها و ضعف ها در پایان سال ارائه دهند.
امام جمعه اراک تاکید کرد: انتظار می رود نمایندگان مجلس در دوره جدید با همکاری نمایندگان برنامه‌های جدی و هدفمندی را در مسیر حل مشکلات ارائه داده تا بتواند پس از گذشت ۴سال کارنامه موفقی را ارائه داده و سبب جلب هرچه بیشتری اعتماد عمومی مردم شده و از فرصت‌های طلایی کشور بیشترین بهره‌وری را داشته باشد.
وی اظهار داشت توجه به چهار مسئله اساسی فرهنگ، امنیت، اقتصاد مقاومتی و چالشهای اجتماعی از مهمترین موضوعاتی است که نمایندگان باید با همت بلند برای این امور برنامه تدوین کنند.
آیت الله دری نجف ابادی توضیح داد: حاشیه نشینی به ویژه در شهرهای بزرگ، اعتیاد، تاخیر در ازدواج و فرزندآوری، طلاق و… لایه های پنهان مشکلات در حوزه کودکان سرراهی و زنان بدسرپرست و بی سرپرست واقعیت های تلخی است که حل آن به برنامه های کارآمد، نظارت اصولی و همت در عمل نیاز دارد.
نیروی انسانی ، محور توسعه است
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست به مناسبت هفته بزرگداشت معلم گفت: نظام تعلیم و تربیت در هر کشوری سرمایه اصلی آن است چرا که راهبری امور و تربیت نیروی انسانی کارآمد به عنوان محور توسعه را برعهده داد.
شهریار فولادوند افزود: اجرای کامل سند تعلیم و تربیت اولویت کار دولت است و با کامل شدن این مهم ، تغییر نگرش آموزشی در حوزه کشور محقق می شود.
وی گفت: معلم نقش محوری و اثرگذاری مستقیم در آموزش و تربیت نسل آینده دارد و رفتار و گفتارش الگوسازی می شود، بنابراین نیاز است که بهترین آموزه های دینی، علمی و شخصیتی را از آن خود کند

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.