خانه » پیشنهاد سردبیر » وقایع استان نظرات نمایندگان مردم اراک، خنداب و کمیجان در سفر رییس جمهور به استان را بررسی می کند/حمایت شرطی

وقایع استان نظرات نمایندگان مردم اراک، خنداب و کمیجان در سفر رییس جمهور به استان را بررسی می کند/حمایت شرطی

چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵ شماره ۴۴۸

وقایع استان
عباس لعل بار

دستاوردهای سفر رییس جمهور به استان مطمئنا باعث افزایش دلگرمی و امید مردم در ماههای پایانی دولت یازدهم خواهد شد. مسئولان استان وظیفه خطیری را از امروز به عهده دارند و باید این امید مانده در وجود مردم را با اقدامات مدیریتی کارآمد، پاسخگویی شفاف و همراهی و هماهنگی بین خود حفظ کنند. حضور پرشور و گسترده مردم از رییس جمهور در مراسم استقبال نشان از این دارد که مردم همچنان امیدوار به حل مشکلات کشور هستند و از تدبیرهای دولت مایوس نشدند.
با نگاهی واقع بینانه نباید انتظار داشته باشیم پس از برجام به سرعت تمام مشکلات حل شود، در حالیکه مردم در ابتدای توافق هسته ای چنین تصور می کردند که مشکلات شان یک شبه حل می شود ولی به مرور دریافتند که باید با صبر و شکیبایی بیشتری در انتظار حل مشکلات ناشی از ۸ سال بی مدیریتی باشند. همراهی نمایندگان مجلس در استان، که دولتمردان در سفر به استان نیز به آن اشاره کردند، یکی از نعماتی است که باعث تسریع روند حل مشکلات و برطرف شدن معایب خواهد شد، از سویی دیگر همراهی بیشتر مدیران و نمایندگان نیز مانند کاتالیزوری عمل خواهد کرد تا این روند تسریع شود.
با پایان یافتن سفر رییس جمهور به استان زمان بررسی دقیق جزییات سفر و مصوبات آن فرا رسیده است. روزنامه وقایع قصد دارد در روزهای آتی با ارائه گزارش ها، گفتگو با مسئولین استان و یادداشت های تحلیلی نظرات مختلف را در خصوص سفر هیات دولت به استان برای مردم منتشر کند تا در جریان دقیق جزییات سفر اعم از مصوبات و دستاوردهای سفر، اظهار نظرها و واکنشها قرار بگیرند.
در اولین گزارش بررسی سفر دولت یازدهم به استان، به سخنان نمایندگان مردم اراک، خنداب و کمیجان مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری استان با حضور رییس جمهور می پردازیم. این دو نماینده استان در سخنان خود به ۲ نکته مهم اشاره کردند. مقدسی به حمایت از حسن روحانی در دور دوم انتخابات به دلیل داشتن مشی اعتدال همراه با عقلانیت اشاره کرد و نشان داد که به عنوان یک نماینده با تجربه مدیریتی بالا معتقد است با سیاست های دولت اعتدالی روحانی می توان امید داشت که وضعیت کشور را از آن چه که هست بیش از پیش بهبود بخشید. نکته کلیدی دیگر در سخنان دکتر کریمی نهان است. دکتر کریمی در سخنان خود در شورای اداری استان به این نکته اشاره کرد که مدیریت ناکارآمد در استان در سالهای گذشته باعث وارد شدن خسارات جبران ناپذیری به استان شده و مردم باری را به دوش می کشند که بدلیل بی مسئولیتی این مدیران بر آنان تحمیل شده است. توجه هر دو نماینده به دو موضوع مهم یعنی حمایت از دولت و در عین حال اصلاح و تغییر مدیران ناکارآمد و یا ناسالم نکته مهمی است که به عنوان یک دغدغه به رییس جمهور منعکس شد.
***
سیدمهدی مقدسی در جلسه شورای اداری استان با حمایت از مشی اعتدال توام با عقلانیت و منطق، بحث استمرار حمایت از رییس جمهور را مطرح و خاطر نشان کرد: انتظار می رود در این سفر یادگارهای ارزشمندی از دولت یازدهم به جا گذاشته شود تا شاهد بهره مندی از خدمات با ارزش شما در دوره آتی هم باشیم.
نماینده مردم اراک،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در شورای اداری ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای والا مقام ،و تشکراز حضور با شکوه مردم شریف در استقبال از کاروان تدبیر و امید از دغدغه های مردم سخن گفت و عنوان کرد: مسائل و با معاونین رییس جمهور و وزرا در میان گذاشته شده است و امیدوارم در مصوبات سفر قید شده باشد تا این سفر دستاورد خوبی برای مردم فرهیخته این خطه به همراه داشته باشد.
مقدسی مشکلات فرهنگیان و بازنشستگان فرهنگی در کنار توجه به مسائلی چون اشتغال جوانان، بیمارستانها، راههای مواصلاتی را مهم ذکر کرد و گفت: در بحث کشاورزی به ویژه خرید کشمش باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.
عضو کمیسیون صنایع مجلس احیای صنعت، کاهش آلودگی هوا، ساماندهی شهرها و نقاط روستایی، را از دیگر مشکلات مربوط به استان مرکزی دانست و یادآور شد: احیای بافت تاریخی به خصوص بازار اراک و تقویت مراکز فرهنگی ،مذهبی و هنری نیاز به مساعدت های لازم دارد.
دکتر علی اکبر کریمی دیگر نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در شورای اداری استان گفت: ضمن عرض خیرمقدم به حضرتعالی و هیات همراه به دیار آفتاب بر خود لازم می دانم از باب مهمان نوازی که خصیصه اصلی مردم استان مرکزی است بابت کلیه زحماتی که برای انجام این سفر تقبل فرموده اید و تلاش هایی که برای تحقق مصوبات آن مبذول می فرمایید پیشاپیش تشکر نمایم.
کریمی افزود: علیرغم اهمیت تمام موضوعات اشاره شده توسط سایر نمایندگان عزیز مردم استان در مجلس شورای اسلامی به نظر می رسد شاه بیت رفع مشکلات استان، وجود مدیرانی توانمند و کارآمد، همراه با سلامت و پاکدستی و درایت و دلسوزی و آشنایی با ظرفیت ها و قابلیت های اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و منابع انسانی استان است که جنابعالی در فرمایشات دیروز خود در بازدید از شرکت واگن پارس اراک با سخنانی به این مضمون بر این موضوع تاکید نمودید که امکانات و تجهیزات کارخانه به تنهایی معجزه نمی کند و آنچه مهم است مدیریت صحیح می باشد، والا کارخانه ای با این عظمت به سوله ای متروکه تبدیل خواهد شد.
کریمی تاکید کرد: مشکل اصلی که طی سال های گذشته باعث عقب افتادگی استان شده ناکارآمدی مدیریت بوده است و لزوم بکارگیری مدیران توانمند، سالم و متعهد در سطوح مختلف مدیریتی استان مهمترین مطالبه مردم و نخبگان در دولت های گذشته و در شرایط کنونی از دولت تدبیر و امید است!
نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: قطعاً در سایه تدبیر مدیرانی متخصص و متعهد شاهد رفع مشکلات موجود در حوزه های مختلف از جمله اقتصاد، تولید، اشتغال، سلامت، محیط زیست، صنعت، کشاورزی، فرهنگ و امور اجتماعی، توسعه و عمران شهری و روستایی و دیگر حوزه ها خواهیم بود و رفع مشکلات موجود در واحدهای بزرگ صنعتی اراک مثل ماشین سازی، هپکو، آذرآب، آونگان، کمباین سازی، واگن پارس و صدها واحد صنعتی کوچک و متوسط نیز با پیگیری مدبرانه و دلسوزانه مدیران قابل حل خواهد بود.
دکتر کریمی ادامه داد: همچنین معضل آلودگی هوا و کمبودهای جدی موجود در حوزه بهداشت و درمان استان در شرایطی که بیش از ۳۰ درصد ظرفیت درمانی استان به مراجعه کنندگان استان های مجاور اختصاص می یابد، ضرورت تقویت زیرساخت های درمانی شهر اراک به عنوان یکی از قطب های مهم درمانی منطقه ای کشور با اختصاص کامل اعتبارات مورد نیاز جهت تکمیل و راه اندازی هرچه سریعتر بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) اراک و صدور مجوزهای قانونی لازم برای احداث بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی در اراک و حل مشکل مربوط به تضمین فاینانس خارجی این بیمارستان ضرورتی اجتناب ناپذیر و مطالبه جدی مردم است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: در حوزه راه با تاکید بر کمبودهای موجود از سنوات گذشته و ضرورت تقویت زیرساخت های مناسب جهت توسعه محورهای مواصلاتی در شهرستان های خنداب و کمیجان و خروج این مناطق از بن بست، پیشنهاد لازم به مسئولین ذیربط در هیات همراه جنابعالی ارایه گردیده، لیکن صدور دستور اکید جنابعالی در مورد جلوگیری از تغییر مسیر اتوبان تهران – اندیمشک به سمت قم و اجرای آن بر اساس طرح اولیه در مسیر ساوه – تفرش – آشتیان – فراهان – اراک به سمت خرم آباد را خواستاریم؛ بدیهی است مجمع نمایندگان استان در خصوص جلوگیری از تضییع حقوق مردم استان در این پروژه خاص به هیچ وجه مسامحه و کوتاهی نخواهند کرد.
علی اکبر کریمی در پایان ضمن استقبال از تصمیم رییس جمهور در تغییر ترکیب کابینه در سطح ملی در هیات دولت بیان کرد: امید است با تدبیر مشابه در سطح مناطق و استانها نیز شاهد اعمال تغییرات و تحولات مناسب بوده و خیرات و برکات سفر جنابعالی به استان مرکزی با عملی شدن مصوبات و وعده های ارایه شده به مردم شریف محقق شود.
***
پس از پایان سفر رییس جمهور نمایندگان اراک، خنداب و کمیجان بر نظارت گام به گام نمایندگان مجلس و حساسیت لازم بر اجرای دقیق مصوبات و هزینه کرد اعتبارات سفر دولت، برای رسیدن به بهترین نتیجه تاکید کردند.
سیدمهدی مقدسی و علی اکبر کریمی در خصوص نحوه بررسی مسائل مهم استان برای ارائه به رییس جمهور گفتند:مطالبات و مسائل استانی از سوی مجمع نمایندگان ماه ها قبل در معیت مقامات اجرایی استان در حوزه کلان کشور و دولت دنبال شد تا به تخصیص ۹ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریالی منابع مالی و تسهیلات ارزی و ریالی انجامید و با پایان گرفتن سفر، نمایندگان استان پیگیری جدی در اجرای مصوبات را در دستور کار دارند.
نمایندگان اراک، کمیجان و خنداب در گفتگو با ایرنا، افزودند: در نشست شورای اداری استان که با حضور رییس جمهوری و اعضای کابینه دولت در خمین جریان داشت کلیات مصوبات و اعتبارات تخصیص شده به استان در سفر اعلام شد و با دریافت ریز طرح های آن از دولت، پیگیری اختصاص ۱۰۰درصدی اعتبارات و و هزینه کرد موثر آن در هر طرح تصویبی با حساسیت دنبال می شود.
نمایندگان مجلس اعلام کردند: نظارت مجمع نمایندگان استان در مصوبات سفر دولت مستمر است و در این راه از همکاری استانداری، سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات به منظور پیشگیری از هرگونه انحراف در هزینه کرد و اجرای برنامه ها بهره گرفته می شود تا نتیجه مطلوب حاصل آید.
مقدسی و کریمی اظهار داشتند: مجمع نمایندگان استان به زودی نشست هایی را برای تدوین سازو کارهای پیشبرد مصوبات سفر با مقامات اجرایی استان و کشور خواهد داشت.
نمایندگان اراک، خنداب و کمیجان بیان کردند: علاوه بر ۹ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته در سفر دولت، مقرر شده که وزرا به تناسب طرح ها و نیازهای اولویت دار استان به ویژه در حوزه بهداشت و درمان خارج از مصوبات و از محل اختیارات وزارتخانه با استان مرکزی همکاری داشته باشند که در این خصوص نیز نمایندگان استان به صورت جدی پیگیر و ناظر هستند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.