خانه » پیشنهاد سردبیر » وقایع استان عملکرد مدیرکل ورزش و جوانان استان را بررسی می کند؛/تکانه های مثبت

وقایع استان عملکرد مدیرکل ورزش و جوانان استان را بررسی می کند؛/تکانه های مثبت

سه شنبه ۱۰ مرداد ۹۶   شماره ۶۴۳

***

وقایع استان

یاسر هویدی

***

سالهای سال ورزش استان مرکزی به دلیل سومدیریت در رکودی سنگین فرو رفته و فقط و فقط نامی از آن باقی مانده بود. بودجه های ناچیزی به دلیل عدم پیگیری مدیران کل وقت به این استان اختصاص داده می شد و میل و رغبت و مهم تر از همه برنامه ای وجود نداشت تا با استفاده از همان بودجه های اندک قدمی برای ورزش استان برداشته شود، در هیچ یک از زمینه ها و المان های اصلی ورزش استان حرکت چشمگیری را شاهد نبودیم؛ ولی پس از روی کار آمدن مدیریت جدید سازمان ورزش و جوانان استان مرکزی همگان بوضوح تحرک و خروج از رخوت ورزش استان را لمس کرده اند. انتخاب عابد حقدادی از سوی وزارت ورزش و جوانان با ریسک هایی همراه بود اما این چهره جوان و در عین حال پخته و با تجربه که سالهای زیادی را در بدنه ورزش استان حضور داشته تا اینجای کار بخوبی توانسته است مهر تائیدی بر انتخاب وزرارت ورزش و جوانان بزند، انرژی بسیار بالای وی و پیگیری مستمر در امور مربوطه به این سازمان نشان از روزهای روشنی در ورزش استان دارد. حقدادی ساعتهای متمادی زیادی را در دفتر کار خود و حوزه های تحت مدیریت اش سپری می کند و پا به جفت پای ورزش استان ایستاده است. البته انتقاداتی نیز به مدیریت جدید اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی وارد است. به رسم رسالت رسانه ای خود لازم دیدیم در این مطلب گوشه هایی از آغاز حرکات امید بخش و اقدامات زیربنایی مدیریت جدید را بر شمرده و به بررسی عملکرد مدیریت جدید این سازمان بپردازیم که در ادامه خواهید خواند.
تشکیل تیم های آسیب شناسی و ارزیابی عملکرد و رویکرد نوین با استفاده از تحلیل ها و گزارش های آماری
حقدادی در ابتدای قبول مسئولیت ورزش استان مرکزی با شناخت مناسب از ضعف های گذشته و کاستی های موجود با تشکیل کارگروه هایی به بررسی نقاط ضعف ورزش استان در سالیان گذشته پرداخت و با بررسی نتایج و خروجی مدیریت های قبلی تا حدودی توانست با گلوگاه ها و نقاط کور ورزش استان آشنایی پیدا کند، این اقدام مدیریتی بهینه باعث گردید که این اداره کل همواره با اطلاعات روشنی از گذشته و زمینه هایی که عملکرد ورزش استان منتج به نتایج مثبت نگردیده به سوی جلو حرکت کند. هرچند ممکن است این تیم های تحقیقاتی و مشورتی نیز در مواردی گراهایی غلط را ارائه نمایند ولی وجود این تیم های ارزیابی عملکرد همواره از نبودن آن مثمرثمر تر بوده است و توانسته اطلاعات مناسبی با استفاده از بررسی های آماری نتایج و عملکرد ها در اختیار مدیریت قرار دهد، موازنه بودجه و خروجی و دست آورد های اداره کل ورزش و جوانان استان با استفاده از تکنیک های آماری بخوبی توانسته است وضعیت روشن و قابل اتکایی را از آمار عملکرد این سازمان در گذشته به مدیریت ارائه نماید. در علم مدیریت نوین اطلاعات بروز شده آماری و تحلیل های مناسب با آن بایستی همواره از ابزارهای مدیریت باشد که در اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی این مهم در حال انجام است حلقه مفقوده ای که در ادوار گذشته مدیریت این سازمان فقدان آن را بخوبی احساس کرده بودیم. راهبری و مدیریت در هر زمینه بدون استفاده از اطلاعات اندازه گیری شده و قابل اثبات کاری است ناممکن، امروزه ارقام و اطلاعات و تحلیل های عملکردی در علم مدیریت حرف اول را می زند بسیار خوشبین هستیم که حقدادی و تیم مدیریتی اش با استفاده از این کارگروه ها و تیم های کارشناسی بتوانند بیشتر و بیشتر در برطرف سازی مشکلات ورزش استان کوشا باشند.
استفاده از نیروهای جوان و پر انرژی
با توجه به نیروی جوانی و سن پایین حقدادی طبیعتا همراهان و همکاران و تیم مدیریتی وی هم از مدیران جوان و تحصیلکرده انتخاب گردیدند که بوضوح میل به فعالیت و انرژی فراوان را وقتی قدم در راهرو های اداره کل می گذاریم بخوبی احساس می کنیم. حقدادی با انتخاب معاونین و مدیران جوان در رده های پایینی هرم مدیریتی خود بخوبی نیرو و اکسیر جوانی را به بدنه اداره کل استان مرکزی وارد نموده است هرچند بکارگیری این مدیران جوان ممکن است به علت کم تجربگی در بعضی زمینه ها با دردسر هایی همراه شود ولی توان مضاعف نیروهای جوان ورزش استان در پیگیری و به ثمر رساندن برنامه ها و اهداف بسیار مفید واقع خواهد شد.
پیگیری مدوام برنامه ها
از بدو بدست گیری سکان هدایت ورزش استان وجود برنامه ریزی های کوتاه ، میان و بلند مدت در این سازمان بخوبی احساس گردید و تقریبا کلیه امور آتی و در دست اقدام این اداره کل طبق برنامه های از پیش تعیین شده پیش می رود ، برنامه هایی که بر مبنای بودجه های تخصیص یافته تدوین و تنظیم گردیده اند جالب اینکه برای هر برنامه ای با هر زمانبندی یک نفر مسئول پیگیری معرفی شده که بایستی در مدت زمان های تعیین شده گزارشی از روند پیشرفت برنامه ها به مدیر کل ارائه نماید و جلساتی مدون و با برنامه برای پیگیری اهداف در اداره کل با حضور تمامی مسئولین برگزار می گردد.
ارتباط موثر و بهینه با اصحاب رسانه
هر چه در گذشته ما اصحاب رسانه و اهالی مطبوعات برای برگزاری نشست هایی با مسئولین اداره کل ورزش و جوانان استان به مشکل بر می خوردیم مدیریت جدید در برگزاری نشست های زمانبندی شده با اصحاب رسانه پیش قدم می شوند همین چندی پیش در نشست انجمن ورزشی نویسان استان مرکزی نیز حقدادی حضور یافت و از برنامه های این انجمن جویا شد و عنوان نمود که ارتباط اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی با رسانه ها و اهالی مطبوعات بهتر و بهتر خواهد شد.
استفاده از تجربیات کارشناسان خبره
بکارگیری تیم مشاوران متشکل از کارشناسان با تجربه در رشته های مختلف ورزشی و همچنین مشاورانی در زمینه توسعه زیرساخت های ورزشی از دیگر اقدامات موثر حقدادی از زمان مدیریتش تاکنون بوده است، جلسات منظمی که با حضور گروه مشاوران برگزار می گردد همیشه حاوی خروجی هایی مثبت در جهت بهبود روند ورزش استان مرکزی بوده است خوشبختانه مدیریت جدید رویکردی خودمحور و من مدیریتی ندارند و همیشه از نظرات کارشناسان و پیشکسوتان در کلیه رشته ها استفاده می کنند.
توجه مناسب به ورزش دیگر شهرستانها
بازدید های دوره ای و تشکیل جلسات در ادارات ورزش و جوانان شهرستانهای تابعه یکی از برنامه هایی است که بصورت جدی از سوی مدیر کل پیگیری می گردد و این بازدید ها تا کوچک ترین شهرستان استان مرکزی نیز پیگیری می گردد، از فضاها و سالن های ورزشی بازدید می گردد و برنامه ها و تصمیماتی برای بهبود فضای سرانه ورزشی تا جایی که بودجه اجازه دهد اخذ می شود.در ماه اخیر تقریبا از کلیه حوزه ها و شهرستانهای تحت پوشش اداره کل بازدید به عمل آمد.
نگرش مثبت به طرح های استعداد یابی
هر چه در گذشته در زمینه توجه به استعداد ها و شناسایی آنها در ورزش استان با کمبود برنامه و بودجه مواجه بودیم تیم مدیریتی فعلی نگرشی بسیار مثبت و پیگیر به شناسایی استعداد های ورزشی دارند و طی برنامه های مدونی نسبت به برگزاری مسابقات و جشنواره های استعداد یابی در رشته های مختلف اقدام می نمایند و تا کنون در رشته هایی همچون اسکواش، هندبال، بسکتبال و دو و میدانی طرح های استعداد یابی اجرایی گردیده است .
توجه بیشتر به توسعه زیر ساخت ها و امکان ورزشی
بر هیچکس پوشیده نیست که سرانه فضای ورزشی در استان مرکزی برای هر نفر بسیار پایین تر از استانداردهای حتی کشوری است، دردوره جدید مدیریت اداره کل ورزش و جوانان عزمی راسخ برای بهبود و ارتقای فضاها و زیرساخت های ورزشی انجام داده و بودجه ریزی هایی در این زمینه انجام شده و در این زمینه نگاه ویژه تری به شهرستان ها گردیده است تا با افزایش سرانه فضای ورزشی در جهت بهبود وضعیت ورزش و در نهایت نشاط جامعه گام هایی برداشته شود.
اولویت گذاری بر روی رشته های مدال آور استان
رویکرد ویژه اداره کل ورزش و جوانان به ورزشهای ریشه دار و مقام آور استان مرکزی همچون هندبال و دوچرخه سواری و اخیرا هاکی نشان می دهد مدیریت جدید این سازمان سوای برنامه های بلند مدت برای توسعه زیرساخت ها و شناخت استعداد ها نگاه ویژه ای هم به ورزش قهرمانی دارد و در تلاش است ورزشهای شناخته شده به نام استان مرکزی را در سطح کنونی خود لااقل حفظ کند .نگاه ویژه اداره کل به هندبال خود گویای این هدف می باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.