خانه » پیشنهاد سردبیر » واکنش نمایندگان به تعریف و تمجید برخی نمایندگان استان از استاندار؛ مجمع نمایندگان استان، استاندار را تایید نکرده است/پس گرفتن مدال

واکنش نمایندگان به تعریف و تمجید برخی نمایندگان استان از استاندار؛ مجمع نمایندگان استان، استاندار را تایید نکرده است/پس گرفتن مدال

دوشنبه ۹ مرداد ۹۶   شماره ۶۴۲

***

وقایع استان

علی امیدی

***

چندی پیش دو تن از نمایندگان استان در مجلس، علی ابراهیمی نماینده مردم شازند و محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه و رییس دوره ای مجمع نمایندگان استان مرکزی در گفتگویی با سایت جمهوریت ضمن دفاع از عملکرد استاندار اعلام کردند که نمره قبولی به عملکرد استاندار می دهند. علی ابراهیمی نمانده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با جمهوریت با بیان اینکه استاندار مرکزی در کل نمره خوبی را برای اداره استان می‌گیرد، اظهار کرده بود: عملکرد استاندار در بحث سیاسی مانند برگزاری انتخابات بسیار قابل قبول بود چرا که با اتخاذ بی‌طرفی در انتخابات شوراها و ریاست ‌جمهوری زمینه را برای برگزاری بدون‌ حاشیه آن فراهم کرد. وی افزود: اتخاذ تصمیمات سیاسی بی‌طرفانه توسط استاندار محترم موجب ایجاد همگرایی و وحدت در استان شده است که این مهم در طولانی مدت ثمرات بسیار خوبی را برای مردم عزیز مرکزی دارد.
علی ابراهیمی با بیان اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی استانداری گام‌های خوبی برداشته است، تاکید کرد: با توجه به این که فضای عمومی جامعه برای انجام پر قدرت اقتصاد مقاومتی آماده نیست و این حرکت با کندی در سطح کشور انجام می‌شود اما در استان مرکزی استانداری با ارائه برنامه‌های زمینه‌ را برای حرکت پرشتاب آماده کرده است.
محمدرضا منصوری نیز در گفتگو با همین سایت با بیان اینکه استان مرکزی در ابتدای دولت یازدهم با رکود و تعطیلی صنایع خود مواجه بود، اظهار داشت: آقای زمانی قمی استاندار مرکزی با درایت و حمایت خود این صنایع را احیا کردند به صورتی که می‌بینیم علاوه بر رونق اقتصادی در استان بار اشتغال بسیاری از جوانان شهرهای مختلف را هم همین کارخانه‌ها به دوش می‌کشند.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی و رییس دوره ای مجمع نمایندگان استان با اشاره به اینکه یکی از حسن‌های استاندار گذاشتن وقت مناسب و مساوی برای همه شهرهای استان بوده است، خاطرنشان کرد: جلسات اقتصاد مقاومتی در همه شهرها و حتی روستاهای استان به صورت مرتب برگزار می‌شود تا به این مهم بیش از پیش دست یابیم.
وی با بیان اینکه نقطه قوت استانداری در بحث اقتصادی است، تاکید کرد: سلامت و پاکدست بودن یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای یک مدیر محسوب می‌شود از این رو استاندار و بسیاری از مدیرکلان این مجموعه در عین حال که رونق اقتصادی و خروج از رکود را در برنامه دارند یکی از سلامت‌ترین مدیران کشور نیز هستند.
محمدرضا منصوری افزود: به عنوان مدیر نمایندگان استان مرکزی نمره خوبی را به استانداری مرکزی در دولت یازدهم می‌دهم، چرا که سلامت، پاکدستی، رسیدگی و پیگیری به همه شهرهای استان از مزیت‌های خوب استاندار فعلی است.
اما این سخنان دو نماینده مجلس با واکنش نمایندگان دیگر استان مواجه شد. محمد حسینی نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی در خصوص اظهارات دو نماینده دیگر استان گفت: تایید استاندار از سوی نمایندگان استان هیچ‌گاه نظر مجمع نمایندگان استان نیست بلکه نظر شخصی وی بوده است.
سیدمحمد حسینی در گفتگوی خود با تسنیم با اشاره به انتشار خبری از سوی یکی از رسانه‌ها به نقل از نماینده ساوه و زرندیه مبنی بر تایید استاندار و تاکید بر استمرار فعالیت وی در استان از سوی مجمع نمایندگان اظهار داشت: چنین چیزی نبوده و این نظر جمع مجمع نیست، در ‌ارتباط‌ با مدیریت استان این نقطه نظر وجود دارد که انسجام و همدلی در راستای پیشبرد اهداف استان چه در مجمع نمایندگان و چه در مدیریت استان با وجود تضارب آرا به صورت کلی حاکم است، به طوری که تاکنون هر یک دارای انتقادات به حق و بجایی نسبت به بعضی از عملکردهای مدیریت بوده در رسانه‌ها و جلسات به صورت شفاف اعلام و برخورد کرده است.
وی افزود: در ارتباط با بحث مدیریت استان هم تا زمانی که دولت دوازدهم تشکیل نشود و سیاست‌های جدید مشخص نشوند چه در راستای تضعیف مدیریت و چه در تایید آن نظر خاصی را نداریم.
نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بلکه براساس اینکه باید حرف مردم را بزنیم و خواسته‌ها و انتظارات مردم را از مسئولان بخواهیم، آنجایی که کار انجام شده، همیشه تشکر کردیم و در مواردی که کار به موقع انجام نشده یا در سیاست‌های حوزه اقتصاد، آن کارایی لازم را از تیم اقتصادی استان ندیدیم، با توجه به جایگاه قانونی خود به نوعی از عوامل اجرایی به صراحت توضیح خواستیم.
حسینی بیان کرد: بحثی را هم که “منصوری” رییس مجمع نمایندگان استان مبنی بر تایید استاندار اعلام کردند، هیچ‌گاه نظر مجمع عمومی نمایندگان استان نیست، بلکه یک نظر شخصی بوده و آن هم با توجه به اظهارنظری که می‌کند مبنی بر تایید یا استمرار مدیریت استان نبوده بلکه نظر خود را در ارتباط با استاندار در مدتی که مشغول فعالیت در استان هستند به‌لحاظ پاکدستی و کارایی، آن هم از دیدگاه خود مطرح کرده‌اند.
وی گفت: حتی در صحبتی که با نماینده رییس مجمع نمایندگان استان داشتم، گفتند بنده در مصاحبه‌ای که داشتم نظر خود را اعلام کرده‌ام و خبر منتشره آن چیزی که بنده گفتم نیست، فایل صوتی مصاحبه موجود است و حتی حاضر هستم فایل صوتی را دراختیار قرار دهم.
در بیش از دو سال گذشته که استاندار مرکزی به استان آمده است همواره انتقادات جدی به عملکرد سیاسی و اقتصادی وی وارد بوده تا جایی که نه تنها فعالان سیاسی اصلاح طلب و همسوی دولت در استان از وی گله مند هستند بلکه فعالان اقتصادی هم از وی ناراضی اند. برخی فعالان سیاسی پیشتر در گفتگو با وقایع استان بیان داشته بودند که استاندار از دیدار با فعالان و گروه های سیاسی حتی اصلاح طلب خودداری می کند در حالیکه همه جا خود را به عنوان سیاسی ترین استاندار تاریخ استان معرفی کرده است. حضور برخی مدیران اقتصادی هم باعث شده تا برخی فعالان اقتصادی و مدیران صنایع گله مند باشند ولی تاکنون انتقادها راه به جایی نبرده و دولت هم نسبت به این انتقادات بی تفاوت بوده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.