خانه » پیشنهاد سردبیر » واکنش استاندار به برخی اظهارات مخالفان دولت در استان/وعده های دروغین

واکنش استاندار به برخی اظهارات مخالفان دولت در استان/وعده های دروغین

پنجشنبه ۱۷ فروردین ۹۵ شماره ۵۵۶
****
وقایع استان
عباس لعل بار:
****
تاکنون بیش از ۴۰ جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در استان تشکیل شده است، ستادی که در سال گذشته اساس کار خود را بر توسعه روستاها و ایجاد اشتغال در این مناطق گذاشته بود و در پی حل مشکلات اشتغال خُرد و روستایی بود. آنگونه که مدیران استانی می گویند استان مرکزی در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی پیشرو است و از تکلیف تعیین شده جلوترقرار دارد. با تصمیم مقام معظم رهبری سال ۱۳۹۶ نیز همانند سال گذشته به نام اقتصاد مقاومتی با پسوند تولید و اشتغال نامگذاری شد تا جلسات این ستاد نیز در ادامه جلسات پیشین آن ادامه یابد.
معاون اول رییس جمهور در نخستین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سال ۹۶، با اشاره به عملکرد این ستاد در سال گذشته گفت: عملکرد ستاد در سال ۹۵ بسیار مثبت و درخشان بود، ممکن است عده ای به دلیل آنکه در برخی بخش ها مشکلات کوچکی وجود دارد، دستاوردها را نادیده بگیرند و این گونه القاء کنند که وضعیت اقتصادی کشور نامناسب است اما رشد اقتصادی دو رقمی، تورم تک رقمی و ایجاد بیش از ۷۰۰ هزار شغل در سال ۹۵ در کنار مثبت بودن تراز تجارت خارجی بیانگر آن است که اتفاقات خوبی در اقتصاد کشور در سال ۹۵ رخ داده است.
جهانگیری گفت: در سال ۹۵ پروژه هایی در اولویت قرار گرفت که اجرای آنها منجر به تحرک بخش تولید و اقتصاد کشور شد و در سال جاری نیز همین رویه استمرار پیدا خواهد کرد و البته تمرکز اصلی بر رونق تولید و افزایش اشتغالزایی خواهد بود.
معاون اول رییس جمهور گفت: در سال ۹۶ با توجه به نامگذاری سال تحت عنوان اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال مکلف هستیم که برای تحرک بخشیدن به تولید کشور تلاش کنیم و بخش های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات باید از رشد قابل قبول برخوردار باشند و هدف ما باید دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصد بر اساس هدف تعیین شده در سند چشم انداز بیست ساله باشد.
در استان هم همزمان با تشکیل اولین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، چهل و چهارمین جلسه این ستاد تشکیل شد. استاندار در این جلسه از مدیران دولتی خواست تا از دستاوردهای دولت دفاع کنند. محمود زمانی قمی گفت: مدیران دستگاه‌های مختلف استان و فرمانداران باید از عملکرد دولت دفاع کنند، حق سکوت ندارند، از هیچ چیز نترسند، آنچه را که دولت انجام داده که باید بگوییم دفاع مدیران استان از دولت مطالبه بنده از آنها است و این موضوع زمان امضا کردن امتیاز آنها برایم مهم است، ما نمی‌توانیم هر فردی که از راه می‌رسد و هر چی می‌خواهد را بدون فکر کردن به جمهوری اسلامی و نظام بزند تحمل کنیم و چیزی نگوییم.
زمانی‌قمی بیان کرد: مدیران باید از دادن وعده و عدد و رقم خودداری کنند زیرا متاسفانه فضای کشور به‌گونه‌ای است که مخالفان دولت تنها به‌دنبال مچ‌گیری هستند اما به وعده‌های دروغینی که قول یارانه ۲۰۰ هزار تومانی و غیره را می‌دهند چیزی نمی‌گویند چون این وعده‌ دولت را نشانه رفته است به خدا قسم دولت در پرداخت ۴۵ هزار تومان یارانه مانده است و اینکه یک‌سری از دادن یارانه‌های بالا صحبت می‌کنند به‌طور قطع وعده دروغین می‌دهند، قرار نیست هر شخصی که می‌آید به استان و هر صحبتی می‌کند سکوت کنیم و چشممان را ببندیم، اثبات دولت و تبلیغ عملکرد آن فرق دارد و دفاع از جریانی نیست و دفاعی منطقی است. ما بیش از امکانات کار نمی‌کنیم دروغ هم نمی‌گوییم رمال هم در اختیار نداریم.
وی افزود: مجموعه اقدامات خانواده دولت در ابعاد مختلف قابل دفاع است و هیچ فرد و جناحی حق ندارد و نباید شایستگی های دولت را با مطالب غیرواقع تخریب کند و بی اثر جلوه دهد.
زمانی قمی بیان کرد: امیدبخشی به جامعه تکلیف مهم خانواده دولت است و باید در برابر تخریب و دروغ پراکنی که پیامد آن یاس و ناامیدی است با قوت ایستاد.
استاندار افزود: عده ای مغرض در محافل مختلف نفی حقیقت می کنند و با استفاده از حربه تخریب و بد اخلاقی، می کوشند تمام خدمات ارایه شده دولت را زیر سوال ببرند و این عین ناجوانمردی به حق دولت و مردم است.
زمانی قمی ادامه داد: به عنوان نماینده ارشد دولت در استان در اجتماع مردمی با منطق و مستندات از حقوق دولت دفاع خواهم کرد و انتظار دارم دلسوزان کشور و دولت نیز به رفتارهای غیرمنطقی تخریبگران دولت پاسخ کوبنده بدهند.
وی بیان داشت: حملاتی که مجموعه دولت می شود ریشه و اساس ندارد و همه می دانند که تورم ۴۰ درصد را چه کسانی به وجود آوردند و ۷۰۰ میلیارد ثروت کشور چه شد، تخریبگران با بیان مطالب غیرواقعی می کوشند چهره و عملکرد غیرقابل دفاع کنند.
زمانی قمی گفت: تخریبگران مدام می گویند چرا دولت جاده فلان روستا را آسفالت نکرد و فلان طرح عمرانی پایان نیافته است اما با شرایط اقتصادی کنونی باید بدانند که دولت پایش را به اندازه گلیم دراز کرده و بر مبنای اولویت و به اندازه امکانات کار می کند و هرگز در صدد این نیست که به مردم دروغ بگوید و یا هزینه های سربار غیرمفید داشته باشد.
وی اظهار کرد: جهت گیری سال ۹۵ با وجود همه مشکلات و شرایط نامناسب دولت مثبت بوده و کارهای مهمی به انجام رسیده و خروجی قابل داشته است.
استاندار گفت: بدنه دولت هرگز مدعی نیست که مشکلات حل شده ولی همه توان را در شرایط کنونی به کار گرفت و امروز نمونه های مثبت از این اقدامات یکی پس از دیگری به ثمر می رسد.
زمانی قمی اظهار داشت: امروز می توان ادعا کرد شرایط بهتر شده اما، عده ای نمی توانند موفقیت در وضعیت کنونی را بر دولت ببینند و با عصبانیت و در نهایت بی اخلاقی به دنبال برجسته کردن نقاط منفی هستند..
زمانی قمی ادامه داد: تداوم طرح رونق تولید یکی سیاست برجسته درتیم دولت است که بر پایه برنامه و واقعیت های موجود در هر منطقه اجرایی می شود و هیچ یک از مدیران دولتی به ناحق وعده ایجاد چند هزار شغل را نمی دهند و همه مدیران استان فقط براساس برنامه عملی در این زمینه اظهار نظر می کنند.
در ادامه جلسه نیز برخی از مدیران استانی به ایراد سخنانی پرداختند. فائض پور، مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری نیز در این نشست گفت: ۹۹ درصد تعهد اشتغال استان در ۴۰ روستای توانمند محقق شده است.
وی افزود: در سال گذشته سهم اشتغالزایی روستایی در استان ۲ هزار و ۷۲۰ نفر بود که ۲ هزار و ۷۰۴ مورد آن محقق شده است.
فائض پور اظهار کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با ایجاد ۶۲ شغل از تعهد ۲۶ فرصت شغلی با ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات در رتبه نخست قراردارد.
وی گفت: ایجاد ۲۲فرصت شغلی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران با پرداخت پنج میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال، بهزیستی با ایجاد ۲۱۷ فرصت شغلی با پرداخت ۳۸ میلیاردریال، بسیج سازندگی با ایجاد ۷۸۴ فرصت شغلی با ۱۴۰ میلیارد ریال، پست بانک با اشتغال ۲۲۰ فرصت با پرداخت سه میلیارد ریال، کمیته امداد امام با یک هزارو ۳۳۲ فرصت شغلی با پرداخت ۱۸۵ میلیارد ریال و راهداری و حمل و نقل با ۵۲ فرصت اشتغال با پرداخت ۱۸ میلیارد ریال تسهیلات بانکی موفق شدند سال گذشته بیش از تعهد پیش بینی شده فرصت کار در استان مرکزی فراهم کنند.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استان مرکزی هم با اشاره به تسهیلات ازدواج استان گفت: در زمان سفر هیات دولت به استان مرکزی مقرر شد که علاوه بر وام‌های پرداخت شده برای ازدواج تا آن زمان هشت هزار و ۳۷۲ فقره وام جدید هم پرداخت شود که در مجموع سال ۹۵، ۱۷ هزار و ۸۰۰ فقره وام ازدواج پرداخت شده است.
مجید نیکی‌ملکی افزود: به‌دنبال ماموریتی که در زمان سفر هیات دولت به استان به منظور پرداخت وام ازدواج محول شد، هشت هزار ۴۶۲ فقره تسهیلات ازدواج که برای افراد عادی ۱۰ میلیون و برای افراد خاص ۲۰ میلیون تومان بود پرداخت شد و بیش از تعداد مقرر شده بود.
وی با اشاره به طرح رونق تولید گفت: با وجود اینکه ۳۳۲ طرح با اعتباری برابر ۴۴۳ میلیارد تومان برای استان مرکزی در قالب طرح رونق تولید دیده شده بود ولی استان مرکزی توانست بیش از سه برابر تعهد داده شده تسهیلات پرداخت کند.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مرکزی تصریح کرد: در طرح رونق تولید در استان مرکزی یک‌هزار و ۶۶ واحد تولیدی توانستند تسهیلات دریافت کنند که مجموع این تسهیلات معادل ۷۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.