خانه » جدیدترین » والیبال اراک بدون سرپناه

والیبال اراک بدون سرپناه

شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲  شماره ۱۸۱۰

به بهانه پایان سال و نزدیک شدن به عید نوروز در یک مصاحبه با حسن سمیعی از مربیان دلسوز و کارآمد در استان مرکزی، گزارشی در باب عملکرد هیات والیبال استان در جهت پیشرفت این ورزش پر مخاطب کردیم که در ادامه می خوانید.

در ابتدای سال جاری مسابقات جام رمضان را در سطح شهر اراک با حضور دوازده تیم داشتیم. که خوشبختانه این رقابت در سطح بالایی برگزار شد و به تیم های اول تا سوم هدایایی داده شد. بعد از آن مسابقات رده های سنی خردسالان، مینی، نونهالان، نوجوانان و جوانان هم در بخش دختران و هم در بخش پسران برگزار کردیم، که در بخش پسران دومرتبه رده های سنی خردسالان و نونهالان را تکرار کردیم. تمام تیم ها را به مسابقات کشوری نیز اعزام کردیم، که تیم پسران در مسابقات دسته دو دوم کشور شدند. اما دختران در هیچ رده سنی رتبه نیاوردند.
علاوه بر این ها تیم های آموزشگاهی را حمایت کردیم و به تیم های دبیرستانی نیز با همکاری آموزش پرداخته شد.
بعد از این ها وارد کلاس های آموزشی و مربی گری شدیم که در ایتدای کار با حضور آقای جواد مهرگان یک کلاس بسیار خوب تکنیکال پایه و مینی والیبال را برگزار کردیم. همین کلاس با حضور خودم به عنوان مدرس در دلیجان، خنداب ، کمیجان، تفرش و محلات برگزار شد. و بعد وارد کلاس های مربی گری و داوری شدیم. شش کلاس در اراک برگزار کردیم، چهار کلاس داوری در ساوه برگزار کردیم و در شهر دلیجان نیز یک کلاس داوری برگزار شد.
در مجموع ده کلاس مربیگری و داوری در سطح استان برگزار شد. تعدادی توپ و تور و آنتن به تمام شهرستان ها هدیه دادیم که زحمت تهیه این ها را آقای عزیز محمدی کشید.
در این میان مسابقات ساحلی را در دو رده سنی نوجوانان و جوانان به صورت مشترک و در یک رده سنی آزاد برگزار کردیم. پنجاه تیم در این مسابقه حضور داشتند و ما هیچ ورودی از تیم ها دریافت نکردیم.
در ادامه فعالیت ها آماده سازی تیم تفرش جهت حضور در مسابقات لیگ زیر گروه دسته ب را داشتیم. که بین بیست و چهار تیم، تفرشی ها به جایگاه چهارم دست پیدا کردند و این نتیجه برای بار اول بسیار مطلوب بود.
در مسابقات لیگ قرار بر این بود که با چهار تیم ظاهر بشویم اما متاسفانه نتوانستیم این کار را بکنیم و فقط تیم های آلومینیوم و کویر تفرش را داشتیم که تقریبا با نود الی نود و پنج درصد بازیکنان بومی توانستند تا مرحله یک هشتم پیش بروند.
برای اولین بار در استان لیگ نوجوانان را با حضور ده تیم و حضور تیم قم به عنوان مهمان برگزار کردیم.
برای اولین بار در استان مسابقات پیشکسوتان را برگزار کردیم به میزبانی شهر محلات و به تمام بازیکنان شرکت کننده یک جفت کفش کتانی هدیه دادیم.
اتفاق خوب دیگری که در این سال رقم خورد، اعزام تیم والبال واگن پارس به مسابقات جهانی مکزیک برای اولین بار بود که با قهرمانی شرکت واگن پارس به تمام رسید و بچه هایی که در این مسابقه حضور داشتند به واسطه این قهرمانی به استخدام رسمی درآمدند. در این مابین هم کلی جلسات و رایزنی در موضاعات مختلف برای اسپانسری داشتیم.
در زمینه جذب اسپانسر با شرکت های زیادی وارد مذاکره شدیم از شهرداری گرفته تا ارگان های دیگر که متاسفانه با هیچ کدام موفق به همکاری نشدیم.
آقای سمیعی در ادامه صحبت هایشان از مشکلات والیبال استان گفتند:
یکی از سختی های کار که بسیار برای ما مشکل ساز است نبود سالن مخصوص برای هیئت والیبال است. ما حتی دفتر هم نداریم!
آقای پیرایش و آقای قائم مقامی تا حدودی در این زمینه به ما کمک کردند ولی خب آنها هم تازه وارد شدند و مقصر این موضوع نیستند.
اما معضل ما نبود سالن است، فعلا در سالن واگن پارس هستیم اما اگر روزی این شرکت هم مایل به همکاری نباشد والیبال سالنی ندارد. به طور مقطعی چند بار از سالن تامین اجتماعی نیز استفاده کردیم اما داشتن یک خانه والیبال جزو مهمات والیبال استان است تا بتوانیم با برنامه ریزی بیشتری به کارهایمان ادامه دهیم.
خوشبختانه هر شهرستانی را امسال بالای پنج بار رفتیم و در جهت حل مشکلاتشان قدم برداشتیم.
در بخش حضور بازیکنان در تیم ملی خانم کمانی، سالار کمال آبادی و امیرعلی نادری نورعینی در اردو هستند.
در لیگ برتر نیز امیرحسن فرهادی، عارف مرادی و جواد حسین آبادی حضور دارند. در خانم ها هم سرکار خانم زهرا کریمی در تیم سایپا حضور داشتند.
امیدواریم در سال جدید یک خانه والیبال مجهز در اختیار والیبال استان مرکزی قرار بگیرد تا شاهد پیشرفت های بیشتر این ورزش در استان مرکزی باشیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.