خانه » جدیدترین » همراه همیشگی

همراه همیشگی

سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸  شماره ۱۲۲۶

گفتگو با روزبه خلیلی مربی و داور ملی تنیس روی میز

همراه همیشگی


یاسر هویدی

بدون شک شنیدن صحبت های اهالی ورزش و کسانی که خالصانه برای تعالی ورزش استان زحمت می کشند به بهبود وضعیت رشته های تخصصی آنها کمک می کند که امیدواریم مباحث مطرح شده خصوصا در باب مشکلات کنونی رشته های ورزشی چراغ راهی باشد برای مسئولان ورزش اراک و استان مرکزی، در ادامه مصاحبه های ما با عزیزانی که در عرصه ورزش اراک و استان مرکزی در گوشه گوشه این دیار برای بهبود وضعیت ورزش در رشته های گوناگون زحمت می کشند، در شماره امروز به سراغ روزبه خلیلی یکی از محجوب ترین و دلسوزترین افراد در حوزه تنیس روی میز اراک و استان رفته ایم تا با وی گپ و گفتی داشته باشیم، با ما همراه باشید.

لطفا بیشتر خودت را برای مخاطبان روزنامه بیشتر معرفی کن.
من روزبه خلیلی هستم، ۳۷ سال سن دارم، اهل شهرستان اراک و دارای مدرک تحصیلی مهندسی برق و الکترونیک از دانشگاه آزاد اسلامی اراک می باشم. تمامی عمر ورزشی خودم را با تنیس روی میز سر کرده ام و در حال حاضر نیز مسئولیت های گوناگونی در رشته تنیس روی میز اراک و استان مرکزی دارم.

تنیس روی میز را از چه سنی شروع کردید و چه شد که شما این رشته ورزشی را برای فعالیت انتخاب کردید؟
از ۶ سالگی به این رشته علاقه مند شدم و در همان سن و سال هم پینگ پونگ را آغاز کردم علت اصلی انتخاب این رشته ورزشی این بود که پدرم از قهرمانان اسبق استان و ایران هستند همچنین وی رییس هیات تنیس روی میز هم بودند و به علت اینکه این رشته در خانواده ما جایگاه ویژه ای داشت من هم خوب طبیعتا تنیس روی میز را برای فعالیت ورزشی انتخاب کردم تنیس روی میز یکی از اعضای همیشه ماندگار خانواده ما بوده و هست و هیچگاه این رشته ورزشی جایگاهش در خانواده تنزل پیدا نکرده است. در خصوص پدرم صحبت کردم که مشوق اصلی و مربی اول من در رشته تنیس روی میز بودند و برای شکل گیری من در این رشته زحمات بسیاری را متحمل شدند و اگر در تنیس روی میز من صاحب افتخاراتی شدم و در حال حاضر هم یکی از اعضای تنیس روی میز استان هستم و می توانم به این رشته خدمت کنم همه را مدیون زحمات پدرم هستم. وقتی شور و اشتیاق پدرم را به تنیس روی میز می دیدم طبیعتا من هم علاقه داشتم در آن فضا قرار بگیرم که همینطور هم شد و ۳۰ سال است که تنیس روی میز همراه همیشگی من است.

چه مقام هایی را در تنیس روی میـز کسب کرده اید؟
مقام های بسیاری را در سطح استان و کشور بدست آورده ام که اگر بخواهم از همه آنها یاد کنم پاسخ بسیار طولانی خواهد شد ولی طی سالهای ۷۵ تا ۷۸ قهرمان مسابقات جوانان کشور در بخش تیمی شدم و در مسابقات استانی در زمانی که بازی می کردم همیشه نفر اول بودم همچنین در مســابقات آموزشگاه های استان در تمامی رده های تحصیلی مقام اول را کسب کردم. همچنین در مسابقات قهرمانی کارگران کشور هم دارای عنوان هستم.

بعد از دوران بازی به مــربیگری و داوری روی آورده اید، مدارکی که در این زمینه کسب کرده اید چه بوده است؟
دارای مدرک داوری ملی تنیس روی میز ایران هستم، مدرس و مربی سطح یک ایران هستم که بالاترین مدرک مربیگری در سطح کشور می باشد ولی فعلا انرژی و تمرکز خودم را بر روی داوری گذاشته ام و در مقوله مربیگری به آن صورت وارد نشده ام.

از مسابقاتی که در آنها بعنوان داور حضور داشته اید برای ما بگویید.
مسابقات بسیاری را بعنوان داور حضور داشته ام که مهم ترین آنها فینال لیگ برتر، انتخابی تیم ملی، تور ایرانی پینگ پونگ و کلیه مسابقات پالایشگاه ها و پتروشیمی ها و شهرداری های سراسر کشور بوده است. بصورت مداوم و پیوسته از سوی فدراسیون تنیس روی میز به مسابقات مهم کشوری بعنوان داور اول فراخوان می شوم.

در حال حاضر چـه مسئولیت یـــا مسئولیت هایی در پینگ پونگ اراک و یا استان دارید؟
در حال حاضر مسئول کمیته مسابقات استان و دبیر هیـات شهرستان اراک هستم و در کنار ایــن مسئولیت ها تیم پینگ پونگ کارگری شرکت واگن پارس نیز هدایت می کنم خیلی درگیر مسائل اجرایی و اداری مسئولیت هایی هستم که خدمت شما عرض کردم و با تمام توان برای پیشبرد تنیس روی میز در اراک تلاش می کنم شاید به همین خاطر است که وقت و زمانی برای حضور پر رنگ تر در عرصه مربیگری و ارتقا مدارک مربیگری ام را ندارم.

وضعیت تنیس روی میز را در اراک چگونه ارزیابی می نمایید؟
امسال اولین سالی است که حدود ۱۵۰ ورزشکار در تنیس روی میز را در اختیار داریم. که در نوع خودش بی سابقه بوده است، برنامه داریم دوباره کار را بصورت اصولی از پایه ها شـروع کنیم، متــــاسفانه از شهرستان هایی مانند خمین عقب افتاده ایم و باید در زمینه تیم های پایه تلاش بیشتری داشته باشیم و با توجه به اینکه یکسال است این مسئولیت را پذیرفته ام برنامه دارم که وضعیت را به سرعت بهبود بخشم، هرچند از نظر منابع مالی در تنگنا هستیم و البته بدنبال اسپانسر هستیم که بتوانیم راحت تر برنامه های خود را اجرایی کنیم. همچنین مسابقات دهه فجر را پیش رو داریم که برنامه ریزی هایی برای اجرای خوب این مسابقات داشته ایم. در فدراسیون هم طی سال های اخیر پیشرفت های بسیاری را داشته ایم و در حال حاضر پینگ پونگ ایران بین ۶ تیم اول آسیا قراردارد و برنامه ریزی های بسیار خوبی برای پیشرفت تنیس روی میز کشور از سوی فدراسیون صورت گرفته که قطعا این برنامه ها برای پیشرفت شهرستان ها هم کارایی خواهد داشت و به زودی با برنامه هایی که از سوی هیات تنیس روی میز در فواصل زمانی مناسب اجرایی خواهد شد دوباره شاهد پویایی تنیس روی میز اراک خواهیم بود. و در کلام آخر از رسانه ها و مسئولان می خواهم که توجه بیشتری به تنیس روی میز داشته باشند تا بتوانیم استعداد های بیشتری را جذب این رشته ورزشی مهیج نماییم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.