خانه » پیشنهاد سردبیر » هفت پیشنهاد برای ایجاد «چهره» در کابینه حسن روحانی /سیمای دولت

هفت پیشنهاد برای ایجاد «چهره» در کابینه حسن روحانی /سیمای دولت

شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷  شماره ۹۰۵

سیدنوید کلهرودی: دولت در ایران «چهره» ندارد . باید تلاش کرد تا چهره پیدا کند. اینها پیشنهادات من هستند:
یک.رئیس جمهور می تواند به صورت هفتگی به مردم گزارش بدهد. هیچ چیز دچار بحران مشروعیتی بیش از این نمی شود اگر روحانی با مردم گفتگوی زنده دو طرفه داشته باشد.
مردم باید احساس کنند رئیس جمهور مستقیما مشکلات و مسائل آنها را دنبال می کند، انتشار چند کلیپ از روحانی که در حال چک کردن صفحه اینستاگرام خود است و چیزهایی شبیه به این می تواند مفید باشد مردم به این شکل حس می کنند که به نوعی در قدرت شریک هستند.
در برخی کشورها برنامه ای وجود دارد که مردم به رئیس جمهور زنگ می زنند و بــا او تلفنی صحبت می کنند.روحانی برای بازگشت اعتماد عمومی به دولت می تواند با حضور وزرایش چنین برنامه ای تدارک بدهد، هر کسی هر چه خواست بگوید در کمال شفافیت حتی اگر فحاشی بود اشکال ندارد مردم خود واقعی شان را می بینند و اعتماد در گذر زمان شکل می گیرد.
دو. رئیس جمهور از ابزارهای ارتباطی جز صدا و سیما استفاده کند، به صورت هفتگی از طریق سایت خود با مردم گفتگو کند و ویدیوهایی منتشر کند.
سه. روحانی می تواند از ظرفیت اعضای ستادهایش در ایام انتخابات استفاده کند او می تواند بچه های ستاد جوانان خودش را در شهرهای مختلف جمع کند و با آنان گفتگو کند.
چهار.رئیس جمهور می تواند اساتید علوم اجتماعی و علوم سیاسی را به دفتر خود فرابخواند و به صورت چند نفره و در حالت صمیمی و نه رسمی از آنها بپرسد مشکلات چیستند و باید برای حلشان چه کار کرد؟ همان کاری که مرکل در آلمان می کند.
پنج. او باید به نهاد جمهوریت معنا بدهد، بـاید بخش هایی از پاستور برای بازدید عموم در نظر گرفته شود او خود باید به عنوان نماد فعلی جمهوریت از این نهاد حفاظت کند و سنت هایی را در آن جا بیاندازد .چه اشکالی دارد اگر رئیس جمهور یک روز به همراه جمعی از دانش آموزان و دانشجویان زمانی را بگذارند و در مورد نگاهش به جمهوری اسلامی، جایگاه رئیس جمهور و قانون اساسی گفتگویی شکل بگیرد؟
شش. آقای روحانی باید نمادی از همه چیز باشد او هم یک رئیس جمهور خوب و هم یک همسر و پدر خوب باشد. اقدام او برای تماشای جام جهانی با لباس تیم ملی خوب است اما آنچه خرابش می کند تنها بودن بدون خانواده و تماشای بازی نه در خانه که در یک اتاق سازمانی در نهاد ریاست جمهوری است.
هفت. تیم روابط عمومی و سخنگوی دولت باید روشی جدید ابداع کنند در آمریکا همه خبرنگاران شماره سخنگو و ایمیلش را دارند و مدام با او در ارتباط هستند. امید که حداقل یک نفر به این پیشنهادات توجه کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.