خانه » پیشنهاد سردبیر » هرکول اراکی قهرمان شد

هرکول اراکی قهرمان شد

یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹  شماره ۱۳۸۹

پایان رقابت های قویترین مردان ایران

هرکول اراکی قهرمان شد

زهرا مدنی

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان درباره فینال این رقابت ها بیان کرد: فینال پانزدهمین دوره مسابقات قویترین مردان ایران، قهرمانی باشگاه‌های کشور، گرامیداشت سردار دلها سپهبد شهید قاسم سلیمانی با حضور رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام جمهوری اسلامی ایران به میزبانی ایرانشهر برگزار و نفرات برتر قویترین مردان ایرانی معرفی شدند.
وی ادامه داد: در رقابت های حساس و نفسگیر فینال، آیتم های جذاب و بسیار سخت برای انتخاب برترین ها این دوره از رقابت ها طراحی شده بود که در نهایت محمدرضا تازه رو، هرکول سیستان و بلوچستان با غیرت و جنگندگی توانست در بین ۱۰ نفر برتر کشور، با کسب ۴۲ امتیاز، نایب قهرمانی قویترین مردان ایران را به دست آورد.
این مقام مسئول اضافه کرد: محسن مسن آبادی با کسب ۴۸٫۵ امتیاز عنوان قهرمانی این رقابت ها را به خود اختصاص داد و رضا قیطاسی با ۳۹ امتیاز بر سکوی سوم ایستاد.
وی افزود: در بخش تیمی نیز تهران الف بر سکوی نخست ایستاد و تیم‌های تیم های تهران ب، استان مرکزی، استان های البرز و سیستان و بلوچستان به طور مشترک به ترتیب رده‌های دوم تا چهارم را ازآن خود کردند.

مسابقان چگونه برگزار شد؟
پانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی قوی‌ترین مردان کشور (گرامیداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی) در وزن ۱۰۵+ کیلوگرم، از چهارشنبه (۲۹ بهمن ماه) به میزبانی شهرستان ایرانشهر، استان سیستان و بلوچستان آغاز شد.هر استان می‌توانست یک تیم ۵ نفره به این رقابت ها اعزام کند. ثبت نام از ورزشکاران با ارائه تست PCR یا اسکن ریه ۲۴ ساعت قبل از مسابقه و معرفی نامه از هیات استان مربوطه روز چهارشنه ۲۹ بهمن ماه انجام شد.
در مرحله مقدماتی امتیاز هر آیتم به تعداد نفرات شرکت کننده بستگی داشت و بعد از انجام مرحله مقدماتی ۱۰ نفر به فینال راه پیدا کردند.
نفر اول این رقابت ها ۱۲ میلیون تومان، نفر دوم ۸ میلیون تومان و نفر سوم ۵ میلیون تومان جایزه نقدی دریافت کردند. همچنین به نفرات چهارم تا دهم نیز جوایز نقدی اهدا شد.
ورزشکاران در مرحله مقدماتی در آیتم های حمل الوار، دوگانه حمل گونی با جسم و اجرای حرکت کنده، لیفت گاری، دوگانه کشیدن سورتمه و غلت لاستیک با یکدیگر رقابت کردند و پس از آن در مرحله فینال در آیتم های تعادلی رکوردی، گوی رکوردی، سه گانه دمبل- اکسل- کنده، حمل گاری فشاری روی دسته و پلکان قدرت به مصاف حریفان خود رفتند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.