خانه » جدیدترین » نگاهی به فیلم های سینمایی در حال اکران در اراک در صفحه ویژه «گیشه»

نگاهی به فیلم های سینمایی در حال اکران در اراک در صفحه ویژه «گیشه»

سه شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱  شماره ۱۵۷۸

طلاخون یک درام کم شانس

مخاطبین اراکی در انتظار انفرادی

سینا خان بابایی: این هفته در تنها پردیس سینمایی فعال اراک، عصرجدید، فیلم «طلاخون» به لیست فیلم های اکرانی اضافه شد. این فیلم به همراه پنج فیلم «بدون قرار قبلی»، «هناس»، « نقره داغ»، « چند میگیری گریه کنی۲» و « والدین امانتی» در سینماهای این پردیس در حال اکران است.
طلاخون یک درام اجتماعی- جنایی به کارگردانی ابراهیم شیبانی است. در این فیلم بازیگرانی چون شهاب حسینی، حسام منظور، زهرا خوشکام، بهار قاسمی و ترنم کرمانیان ایفای نقش می کنند.
این فیلم چهارمین اثر شیبانی است. فیلم داستان دختری است که در آستانه مسابقات سرنوشت ساز کشوری تکواندو متوجه رازی می شود که زندگی او را تحت تاثیر قرار می دهد. او در می یابد که با قاتلی که با او پیوند خونی دارد، هم خانه است.
نام این فیلم تاکنون دو بار تغییر کرده است. اولین بار که موضوع ساخت این فیلم مطرح شد نامی از «چرک نویس های یک مادر خانه دار» در میان بود، بعد از آن نام این فیلم به «خورشید همچنان می درخشد» تغییر کرد و در نهایت نام «طلاخون» برایش انتخاب شد. حضور شهاب حسینی و همینطور حسام منظور که به واسطه سریال تلویزیونی «نجلا» در میان مخاطب عام محبوبیت پیدا کرده شاید برگ برنده ای برای این فیلم باشد زیرا به نظر می رسد این فیلم در میان تعداد زیاد درام هایی که این روزها بر پرده سینماهای کشور است در رقابت بـا فیلم هایی چون «علفزار»، «بدون قرار قبلی»، » بی صدا حلزون» و … شانس زیادی برای جذب مخاطب که این روزها سبد فرهنگی اش هر روز کوچکتر می شود ندارد. حال باید دید مخاطبین اراکی چه استقبالی از این فیلم خواهند داشت.
نکته مهم تر در مورد وضعیت این روزهای سینماهای کشور این است که با وجود قبضه پرده ها با درام های اجتماعی همچنان صدر جدول فروش فیلم ها در اختیار فیلم های کمدی از جمله « انفرادی» است. انفرادی یکی از فیلم هایی است که مخاطبین اراکی به شدت درخواست اکران آن را دارند؛ اما هنوز خبری از اکران آن در اراک نیست.
انفرادی ساخته مسعود اطیابی با بازی «رضا عطاران»، « احمــد مهران فر» و «مهدی هاشمی» از آن دست کمدی هایی است که مورد علاقه مخاطبین ایرانی است. این کمدی، را می توان فیلم بازگشت عطاران به سینما بعد از سه سال دانست. داستان فیلم در خصوص سه مرد است که تمام سرمایه زندگیشان را یک موسسه اعتباری بالا کشیده است و آن ها را به فلاکت و بدبختی نشانده است. آن ها تصمیم می گیرند خلاف کنند تا به زندان بیفتند تا از حداقل امکانات زندگی چون جای خواب و خورد و خوراک تامین شوند؛ اما گویا قرار نیست این سه به هیچ وجه گیر قانون بیفتند و هر تلاشی می کنند دستگیر نمی شوند.
اطیابی که به تازگی با فیلم «دینامیت» رکورد آمار فروش در سینماهای کشور را شکسته است دیگر قلق مخاطب ایرانی دستش آمده است و می داند با آوردن چند بازیگر مطرحِ روز، ریختن چند شوخی جنسی، چند ترانه لس آنجلسی و ترکاندن چند ماشین هر محتوایی را به خورد مخاطبان بدهد و گیشه را به تسخیر خود در آورد. البته خود کارگردان معتقد است این اثر یک اثر مفرح و خوش ساخت است و در محتوا کم فروشی نشده است و خانواده ها با امنیت خــاطر می توانند به تماشای آن بنشینند. باید دید در روزهای آینده کمدی انفرادی به مخاطب اراکی خواهد رسید یا نه، قبل از آمدن بر پرده سینما پلتفرم های مجازی اکران آنلاین آن را آغاز خواهند کرد.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.