خانه » پیشنهاد سردبیر » نگاهی به تصمیم های اخیر شورای شهر اراک در قبال ورزش قهرمانی/بذل و بخشش

نگاهی به تصمیم های اخیر شورای شهر اراک در قبال ورزش قهرمانی/بذل و بخشش

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶    شماره ۶۹۹

***

وقایع استان

احمد سیاری

***

اخیرا شورای پنجم شهر اراک در مصوبه ای مبلغ ۴۵ میلیون تومان برای تیم بسکتبال و همین مبلغ برای تیم والیبال شهرداری اراک در نظر گرفته است؛ این خبر دستمایه خوبی برای روشن سازی ذهن بزرگواران شورانشین است که ظاهرا با مقوله هزینه های تیم داری در سطح حرفه ای و قهرمانی آشنا نیستند. بر ما محرز شده است که اعضای شورای جدید تمام تلاش خود را برای نگه داشتن این باشگاه و جلوگیری از انحلال آن انجام دادند و حالا که راه به جایی برای جلوگیری از این انحلال نبرده اند با تخصیص هزینه و بذل و بخشش سعی بر جبران مافات دارند ولی گویا اطلاعات ناقصی در این زمینه به آنان داده شده و یا رویکرد و شناخت مناسبی از میزان هزینه های تیم داری در سطح حرفه ای ندارند. وضعیت کنونی تیم داری در سطح لیگ برتر و قهرمانی شهر اراک نمایندگان مجلس این شهر رانیز به واکنش وادار کرده است
سید مهدی مقدسیبه گزارش وقایع استان به نقل از تسنیم با اشاره به شروع کار شورا و شهرداری اظهار داشت: با شروع کار دوره پنجم شوراهای و شهردار، شهروندان اراکی از اعضای شورا و شهرداری انتظار تحول در بخش‌های مختلف مدیریت شهری را دارند.
وی افزود: یکی از موضوعات و دغدغه‌های بسیار مهم شهروندان به ویژه جوانان و ورزشکاران و ورزش دوستان اراکی بحث تقویت باشگاه شهرداری است که به صورت حرفه‌ای رشته‌های مختلف ورزشی را همچون گذشته و حتی بهتر از گذشته مورد حمایت قرار دهند.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس تصریح کرد: شورای پنجم در بدو کار در آزمایش سنگینی قرار گرفته و انتظار است که با هماهنگی دستگاه های اجرایی مربوطه موانع و مشکلات به فوریت برطرف شود و برای تقویت باشگاه شهرداری یک تصمیم انقلابی و ارزشمند را بگیرند و به‌زودی اجرا کنند.
مقدسی بیان کرد: در دوره چهارم شورا و شهرداری نقاط مثبتی در عملکردشان وجود داشت و یقینا نقاط ضعفی هم وجود دارد که باید برطرف شود ولی یکی از نقاط مثبت دوره چهارم حمایت از باشگاه ورزشی بوده که این ورزش قهرمانی و حرفه‌ای را در بخش‌های مختلف مورد حمایت قرار می‌دادند. وی ادامه داد: مردم از شورای پنجم انتظار دارند که در زمینه تقویت باشگاه برای انجام ورزش حرفه‌ای یک تصمیم جدی را بگیرند.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس عنوان کرد: امیدواریم که در چند روز آینده بازتاب تصمیمات مناسب شورا و شهرداری، شهروندان اراکی به ویژه ورزشکاران و ورزش دوستان را خوشحال کند.
ولی با این هزینه های در نظر گرفته بهتر است که اصلا تیمداری نکنیم و بسیار بسیار سنگین تریم دوستان این پول در نظر گرفته شده اصلا به حساب باشگاه هم نخواهد رسید چه برسد به این که بشود با آن یک بازی فقط و فقط یک بازی در لیگ دوام آورد. جالب است بدانید که یک پرواز تیم بسکتبال به یکی از شهرهای کشور هزینه ای چهارمیلیونی در بردارد و این فقط یکی از کوچکترین هزینه های یک تیم لیگ یکی و یا لیگ برتری است اضافه کنید به هزینه جذب مربی و بازیکن هزینه های اردوهای پیش فصل و هزینه های برگزاری مسابقات .
این خبر ای کاش که واقعیت نداشته باشد چون به لطیفه ای بیشتر شبیه است. دوستان شورا نشین برای حل بحران کنونی راهکار دیگری بیاندیشید این هزینه ها اصلا در باور نمی گنجد و با این پولها نمی توان حتی یک دفتر باشگاه را تجهیز کرد . امیدواریم شورای شهر اراک بتواند در روزهای باقیمانده شرایط را بگونه ای رقم بزند که بتوان روی آن حساب کرد و تصمیمی در شرایط سخت اتخاذ کند که به سود ورزش و شهروندان علاقمند اراکی باشد . به زعم ما بهتر است اصلا وارد مقوله تخصیص بودجه نشوند چون با هزینه های گزاف شهرداری و اینکه اداره و نگهداری کلانشهری مثل اراک آنقدر بالاست که پولی برای تیمداری نمی ماند. بهتر است تصمیمی کاربردی تر اتخاذ شود که در نهایت به سود ورزش این شهر باشد . آن قدر انحلال تیم بسکتبال بسرعت اتفاق افتاد که زمان برای نگه داری این تیم به هر طریقی از دست رفته است ولی هنوز به تصمیمی خوب از سوی شورانشینان امیدواریم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.