خانه » پیشنهاد سردبیر » نگاهی به بازی های هفته بیست و چهارم مسابقات فوتبال دسته اول کشور/رستگاری نزدیک است

نگاهی به بازی های هفته بیست و چهارم مسابقات فوتبال دسته اول کشور/رستگاری نزدیک است

شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ شماره ۱۰۴۸

***

وقایع استان

یاسر هویدی

***

هفته بیست و چهارم مسابقات فوتبال دسته اول کشور جام آزادگان در حالی برگزار شد که رقابت تنگاتنگی در بالای جدول بین پنج تیم بوجود آده و حسابی تنور این مسابقات در سرمای زمستان گرم شده است. نماینده استان مرکزی نیز این روزها و هفته ها حال و روز خوشی دارد و پس از پیروزی خانگی در مقابل نود ارومیه تنها دو امتیاز با منطقه صعود فاصله دارد با هم نگاهی به اتفاقات رخ داده در بازی های هفته بیستم می اندازیم.
گل ریحان البرز – شاهین بوشهر
مهم ترین دیدار این هفته در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار شد؛ جایی که تیم گل ریحان البرز پذیرای شاهین شهرداری بوشهر بود و در شرایطی که نمایش بهتری از میهمان خود داشت، روی یک ضربه ایستگاهی مغلوب شد و در ادامه گل دوم را دریافت کرد، تا تک گلی که آنها ثبت کردند بی ثمر باشد و شکست تلخی را مقابل یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر تجربه کردند. در این دیدار که با نتیجه ۲ بر ۱ به سود شاگردان عبدالله ویسی خاتمه یافت، این تیم میزبان بود که نمایش بهتری از رقیبش داشت ولی همانطور که افکار تدافعی ویسی را در استقلال خوزستان و همینطور نفت مسجد سلیمان در این فصل از لیگ برتر دیده بودیم، آنها عقب نشستند تا از ضدحملات و ضربات ایستگاهی برای رسیدن به گل استفاده کنند. در واقع شاگردان حسینی نمایش بهتری از حریف خود تا پیش از گل اول داشتند که در دقیقه ۵۱ توسط کمال الدین نیک خوی از روی یک ضربه ایستگاهی پس از برخورد به دیوار دفاعی گل ریحان ثبت شد. پس از گل تلاش شاگردان مجتبی حسینی بیشتر شد ولی آنها بازهم روی یک ضدحمله غافلگیر شدند و گل دوم را توسط بهمن سالاری دریافت کردند.
عقب افتادن با دو گل سبب شد تا تلاش تیم میزبان برای بازگشت به بازی بیشتر شود. آنها در دقیقه ۷۴ روی یک ارسال و ضربه سر سهیل فدارکار اختلاف را به حداقل رساندند ولی حملات پردامنه آنها در ۱۵ دقیقه پایانی یکی پس از دیگری از دست رفت تا سه امتیاز حساس در دیداری ۶ امتیازی از دست برود.
با نتیجه‌ای که کسب شد، شاهین شهرداری بوشهر از غفلت صدرنشین لیگ استفاده کرد و اختلافش را با گل گهر سیرجان به عدد ۴ رساند تا در هفته‌های آتی با انگیزه زیادی وارد زمین شود.
بادران تهران – خونه به خونه بابل
فرهاد کاظمی که پس از دو شکست و یک تساوی از جمع سرخپوشان پاکدشت کنار گذاشته شده بود، به عنوان سرمربی بادران معرفی شد و کارش را با دو شکست آغاز کرد ولی بالاخره اولین پیروزی خود در نیم فصل دوم لیگ یک را پس از ۶ هفته برابر خونه به خونه جشن گرفت. این دیدار در ورزشگاه غدیر و به میزبانی تیم فوتبال بادران مقابل خونه به خونه برگزار شد و گل ثانیه های پایانی مرتضی خراسانی بازیکن سابق کاظمی در سرخپوشان پاکدشت بود که تکلیف امتیازات این مسابقه را مشخص کرد.
گل اول این دیدار در نیمه اول و در شرایطی توسط میثم مجیدی بازیکن اراکی و اسبق استقلال از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید که شاگردان کاظمی نمایش بهتری از میهمان خود داشتند نیمه اول این مسابقه با همین نتیجه خاتمه یافت و در نیمه دوم این شاگردان میثاقیان بودند که نمایش بهتری از میزبان خود داشتند و سرانجام هم با ضربه ای که محمود مطلق زاده در ریباندوبااستفاده شلوغی محوطه جریمه به گل تساوی دست پیدا کرد .پس از گل تیم بادران برای رسیدن به گل تلاش می کرد که در نهایت و در دقایق پایانی روی ضربه خراسانی به گل برتری رسیدند. این پیروزی بادران را ۲۸ امتیازی کرد ولی آنها کار بسیار سختی برای رسیدن به جمع مدعیان دارند؛ در سوی دیگر هم خونه به خونه ۱۸ امتیازی باقی ماند و با این نتایج روز به روز خط سقوط بیشتر تهدیدش می کند
 دربی بندری ها: شهرداری ماهشهر – اروند خرمشهر
در دیگر دیدار این هفته تیم کارون اروند خرمشهر در بازی خارج از خانه خود برابر شهرداری ماهشهر قرار گرفت و توانست به شکست حریف خود نبرد قعر جدولی‌ها را برده و به وضعیتش در جدول سر و سامان ببخشد. افاضلی که هفته گذشته به اولین برد خود با کارون در خانه رسیده بود باز هم تیمش را برای برد به زمین فرستاد و با ارائه یک بازی منطقی و حساب شده در دقیقه ۲۲ توسط ابوالفضل عکاشه به گل اول رسید. کارونی‌ها که بعد از جدایی میثاقیان شرایط بسیار سختی را تجربه کرده و بردی را به دست نیاورده بودند، حالا با مربی جوان خود رو نوار پیروزی افتاده و برابر حریفان برتر ظاهر می‌شوند. در ادامه شهرداری که برای فرار از قعر جدول تلاش می‌کند حملات زیادی را بر روی دروازه کانون انجام داد اما نتوانست نتیجه را به تعادل بکشد و خرمشهری‌ها با کسب دومین پیروزی پیاپی دست پر به خانه بازگشتند.
گل گهر سیرجان- ملوان بندر انزلی
ملوان این روزها با محمد احمد زاده به آرامش خوبی دست یافته و تقریبا از خطر سقوط به دسته پایین تر رها شده است. این تیم توانست در سیرجان با یک تاکتیک کنترلی بسیار مناسب صدرنشین لیگ را متوقف و با یک امتیاز گرانبها به بند بازگردد، آنچه مسلم است این که سیرجانی ها در باد اختلاف امتیاز کنونی با سایر رقبا خوابیده اند و اگر دیر به خود بیایند چهار تیمی که با تمام توان این تیم را تعقیب می کنند جایگاه اولی را بدست می آورند.
 مس کرمان – قشقایی شیراز
آخرین پیروزی مس کرمان به بیش از یک ماه پیش بازمی گردد که آنها در خانه و با نتیجه ۲ بر ۱ موفق به شکست فجرسپاسی شیراز شدند؛ آنها در دیدار بعدی برابر بادران مساوی کردند و در ۶ مسابقه بعدی هم ۴ تساوی بدون گل و دو شکست یک بر صفر تجربه کردند تا نادر دست نشان سرانجام از هدایت این تیم کنار گذاشته شود فرزاد حسینخانی کاپیتان باسابقه کرمانی ها هدایت این تیم را در دست گرفت و با یک بازی برتر توانستند با ۵ گل قشقایی شیراز را شکست دهند. اولین گل بازی در دقیقه ۴۱ توسط حسین حیدری به ثمر رسید تا پس از نزدیک به ۶۰۰ دقیقه مس کرمان در لیگ گلزنی کرده باشد ولی برای ثبت گل دوم آنها فقط چند دقیقه منتظر ماندند و پورمحمد روی یک ضربه ایستگاهی پیش از تمام نیمه در نیمه دوم هم حمید کاظمی در دقایق ۵۳ و ۸۵ گلزنی کرد و در دقیقه ۵۷ هم حسین حیدری گلزنی کرد تا پیروزی با این پیروزی مس کرمان ۳۵ امتیازی شد و به رتبه ششم جدول رده بندی رسید؛ با توجه به تساوی شاگردان وینکو که صدرنشین لیگ هستند، حالا اختلاف این تیم با صدر جدول به ۷ امتیاز رسید.
در سوی دیگر قشقایی شیراز که فصل را باورنکردنی آغاز کرده بود، با شکست سنگینی که در کرمان تجربه کرد ۲۸ امتیازی باقی ماند تا عملا کار سختی برای رسیدن به رتبه های بالایی جدول و صعود به لیگ برتر داشته باشد.
آلومینیوم اراک – نود ارومیه
آلومینیوم در نمایشی به مراتب بهتر و روان تر نسبت به بازی های قبلی خود توانست نود ارومیه را در اراک با نتیجه یک بر صفر شکست دهد تا با ۳۴ امتیاز تنها دو امتیاز با تیم دوم جدول و منطقه صعود فاصله داشته باشد ترکیب آلومینیوم اراک در این بازی را مسعود پورمحمد، رامتین سلیمان زاده، امید نظامی پور، سیدمهدی حسینی، مهدی ترکمان، ابوالفضل قربانی، میثم آقایی، ایمان باصفا، محمود قائد رحمتی، پوریا اریا کیا وعلی یونسی شکل دادند. نود ارومیه نیز در این بازی با ترکیب مهدی خسروی، رضا نبی زاده، وحید نعمتی، محمد جلیزی، داوود شاهواروقی، یامین فلاح، علی سلیمانی، صائب محبی، فرشاد اسدی، محمد عباد زاده و پیمان پورصادقی به میدان رفت. ناگفته نماند آلومینیوم در این بازی یک ضربه پنالتی نیز از دست داد تا برای حفظ نتیجه فشار زیادی را متحمل شود. حامد بصیری که در غیاب فراز کمالوند در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی آلومینیوم اراک و نود ارومیه حاضر شد، در خصوص این دیدار گفت: در روزی که عملکرد خوبی داشتیم، موقعیت های فراوانی را خلق کردیم و توانستیم پیروز میدان باشیم تا سه امتیاز شیرین داخل خانه را کسب کنیم. مربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک تاکید کرد این تیم مقابل نود ارومیه موقعیت به ثمر رساندن گلهای بیشتری را نیز داشته است.
وی خاطرنشان کرد: یک بار دیگر توانستیم در این دیدار دروازه خود را بسته نگه داریم و یک کلین شیت دیگر را به ثبت برسانیم ضمن اینکه در حالیکه در نیم فصل ۹ امتیاز با منطقه صعود فاصله داشتیم حالا به ۲ امتیازی آن رسیده ایم که این حاصل تلاش و جنگندگی مجموعه تیم بوده است. مربی تیم آلومینیوم ادامه داد: با توجه به تمرکز کمالوند روی تمرینات و عملکرد بازیکنان در طول هفته، با برنامه مناسبی وارد میدان شدیم و موقعیت های فراوانی را خلق کردیم و حتی می توانستیم گل های بیشتری هم به ثمر برسانیم اما موقعیت هایمان به گل تبدیل نشد.
بصیری در ادامه گفت : با توجه به اینکه کمالوند توانسته با تیم های دیگری به لیگ برتر صعود کند و تجربیات موفقی در لیگ یک دارد هرچه به پایان لیگ نزدیک تر می شویم تیم به هدف خود نزدیک تر خواهد شد و با برنامه و تمرکز بالا بازی های خوبی را ارائه خواهیم داد.
مربی آلومینیوم در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط تیم از مردم و مسئولان می خواهم همگی پشت این تیم باشند و از ما حمایت کنند تا ان شالله در پایان فصل صعود را جشن بگیریم.
آنچه بیش از همیشه برای این تیم واجب است آرامش و حضور حداکثری هواداران در بازی های خانگی این تیم است، آلومینیوم حالا که هم در باشگاه و هم در کادر فنی به ساحل آرامش رسیده بیشتر از همیشه به حضور هواداران خود نیازمند است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.