خانه » پیشنهاد سردبیر » نگاهی به بازی های لیگ دسته اول فوتبال کشور و بازی نماینده اراک در برابر نماینده یزد/توقف آلومینیوم در ایستگاه بیست و پنج

نگاهی به بازی های لیگ دسته اول فوتبال کشور و بازی نماینده اراک در برابر نماینده یزد/توقف آلومینیوم در ایستگاه بیست و پنج

چهارشنبه ۴ اسفند ۹۵ شماره ۵۳۷

وقایع استان
یاسر هویدی

مسابقات لیگ دسته اول کشور در هفته بیست و پنجم در شهرهای مختلف کشور برگزار شد در این گزارش به بررسی این بازیها و خصوصا دیدار تیم آلومینیوم اراک در مقابل وحدت یزد خواهیم پرداخت .تمامی دیدارها به جز بازی سپیدرود رشت و استقلال اهواز که روز سه شنبه برگزار می شود در روز دوشنبه انجام شد.

آلومینیوم صفر وحدت یزد صفر
آلومینیوم در این دیدار با ترکیب میررسول حسینی، هادی شکوری، وحید سبزی، محمد آشتیانی، اویس کردجهان، امین پورعلی،جواد مولایی، حسین مددی، محمد علی اکبر خواه روح الله عرب و میلاد احمدی به دیدار نماینده یزد رفت که این دیدار در پایان مساوی به خاتمه رسید.
اگر آلومینیوم می توانست از دیار قنوت و قنات با دست پر به سرزمین آفتاب برگردد می توانست کاملا به صعود امیدوار باشد ولی صد حیف که این دیدار نتیجه و ره آوردی جز نتیجه مساوی برای نماینده ما نداشت و علیرغم تلاش های آلومینیوم این دیدار آنطور که خوشایند هواداران فوتبال اراک بود به اتمام نرسید. آلومینیوم این دیدار را بخوبی مدیریت کرد و هم از دروازه خود محافظت نمود بطوری که غافلگیر نشود و هم نیم نگاهی به دروازه حریف داشت. در دقیقه ۸۳ این دیدار این آلومینیوم بود که توانست دروازه میزبان را باز کند که داور در تصمیمی جنجالی این گل را مردود اعلام کرد تا بازی با همان نتیجه بدون گل به اتمام برسد، بایستی منتظر دیدارهای آینده بود و امیدوار به تیم دوباره جان گرفته آلومینیوم. دوشنبه هفته آینده این تیم میزبان راه آهن تهران تیم سابق مهدی پاشازاده خواهد بود.

راه آهن تهران صفر خونه به خونه بابل ۱
خونه به خونه بابل گویی با نادر دست نشان به ساحل آرامش رسیده و توانست به دومین پیروزی پیاپی خود دست یابد دیدار دو تیم به میزبانی راه آهن آغاز شد و این تیم راه آهن به رهبری سیروس دین محمدی بود که در نیمه اول برتری محسوسی نسبت به حریف خود داشت و چندین بار تا آستانه فتح دروازه بابلی ها پیش رفت؛ ولی نیمه اول با تساوی بدون گل به اتمام رسید با شروع نیمه دوم باز هم این تیم راه آهن بود که برتری خود را در نقاط مختلف زمین به رخ حریف کشید؛ ولی روح الله باقری بر خلاف جریان بازی توانست دروازه راه آهنی ها را باز کند و پس از آن بابلی ها با چنگ و دندان از نتیجه حاصل شده دفاع کردند تا با سه امتیاز شیرین به شمال برگردند آنچه بوضوح مشخص است اینکه خونه به خونه بابل با هدایت نادر دست نشان توانسته تا حدودی از روزهای بد خود فاصله گرفته و به آینده امیدواتر باشد با این پیروزی خونه به خونه ۳۸ امتیازی شد و به رده هشتم جدول صعود کرد جدولی که در آن فاصله اختلاف امتیازی تیم اول تا تیم دهم فقط ۹ امتیاز می باشد.

ملوان صفر مس کرمان صفر
تقابل تیم های بالا نشین مس و ملوان در کرمان حاصلی جز تساوی بدون گل نداشت. مس کرمان در این دیدار برتری محسوسی نسبت به بندرنشینان انزلی داشت ولی نتوانست از فرصت های بدست آمده استفاده کند و در پایان بازی حسرت توپ هایی را خوردند که گل کردن آنها بسیار ساده تر از بیرون زدن آنها بود.
مس کرمان دوباره با نتایج خود در این فصل هواداران کرمانی را به ورزشگاه کشانده و اگر این تیم می توانست در مقابل ملوان پیروز شود دست به کار بزرگی زده بود و کاملا به بالای جدول می چسبید این نتیجه هم برای ملوان نتیجه بدی نبود و آنها یک امتیاز از بازی سخت کرمان بدست آوردند. اکنون ملوان ۴۳ و مس کرمان ۴۱ امتیازی هستند و به ترتیب در رده های سوم و چهارم جدول جا خوش کرده اند.

گل گهر سیرجان ۱ فجر سپاسی شیراز صفر
گل گهر سیرجان با پیروزی برابر فجر قعر نشین به صدر جدول بازی ها رسید در هفته هایی که شمالی ها رده های اول و دوم را بین خود دست به دست می کردند این سیرجانی ها بودند که چراغ خاموش و بی سر و صدا به صدر جدول تکیه زدند. تیم خوب و یکدست گل گهر سیرجان توانست در این دیدار به راحتی فجر سپاسی را مغلوب کند و حتی می توانست با نتیجه پر گل تری این دیدار را به سود خود خاتمه دهد.گل گهر حالا با ۴۳ امتیاز و به لطف تفاضل گل بهتر در رده اول جدول رده بندی قرار گرفته است.

نساجی مازندران ۲ مس رفسنجان صفر
نساجی در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر و در هوایی سرد مثل همیشه از حمایت ده هزار نفری هواداران خود بهره برد و توانست در یک بازی برتر تیم خوب مس رفسنجان را با دبل عباس زاده شکست دهد. نساجی پس از چهار هفته ناکامی در این بازی به تمام نتایج ناخوشایند خود پایان داد و با تغییراتی که حسین مسگر ساروی در ترکیب این تیم بوجود آورده بود خیلی زود توانستند توسط عباس زاده و از روی نقطه پنالتی به گل برسند. در ادامه کار باز هم این محمد عباس زاده بود که آمار خیره کننده گل زده اش را به ۲۰ گل رساند و نساجی را از این دیدار سربلند خارج کرد.نساجی اکنون با ۳۸ امتیاز در رده هفتم جدول قرار گرفته است.

اکسین صفر پارس جنوبی جم صفر
اکسین با یحیی گل محمدی روی نوار شکست ناپذیری قرار دارد و در این بازی نیز علیرغم برتری محسوسی که نسبت به جمی ها داشت نتوانست گلی از برتری اش حاصل کند و به تساوی رضایت داد البته در این میان نبایستی از دوندگی و تلاش بازیکنان پارس جنوبی غافل شد که حتی آنها هم در موقعیت هایی روی دروازه اکسین خطرناک ظاهر شدند؛ ولی آنچه مسلم بود شاگردان یحیی گل محمدی می توانستند با دست پر از این بازی بیرون بیایند. اکسین با این تساوی به رده ۹ جدول سقوط کرد ولی با این وجود این تیم با یحیی گل محمدی ۸ بازی است که شکست نخورده است.

ایرانجوان صفر خیبر خرم آباد ۱
بازی شش امتیازی تیم های خیبر و ایرانجوان را در کمال ناباوری این خیبری ها بودند که به سود خود خاتمه دادند و شاگردان حق دوست در بندر بوشهر کار بزرگی را به سرانجام رساندند دو تیم در اکثر دقایق بازی پایاپایی را از خود نشان دادند و البته این خرم آبادی ها بودند که توانستند از موقعیت های خلق شده روی دروازه بوشهری ها کمال استفاده را ببرند آنها توانستند تا رده سیزدهم جدول بالا بیایند و کمی وضعیت خود را سر و سامان دهند ایرانجوان بوشهر هم که بشدت در مشکلات مالی خود غرق شده و این تیم خود با آن جوانان پر تلاش و آینده دارش روزهای خوبی را نمی گذراند.
هم اکنون تیم آلومینیوم اراک با ۳۴ امتیاز بعد از تیم مس رفسنجان در رده یازدهم قرار دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.