خانه » جدیدترین » نوبت مردم است

نوبت مردم است

شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰   شماره ۱۴۳۰

گزارش اولین روم کلاب روزنامه وقایع استان در کلاب هاوس

نوبت مردم است

حجت الاسلام حجت اله هاشمی رییس ستاد محسن مهرعلیزاده در استان مرکزی در گفتگو با مردم از برنامه های ستاد مهرعلیزاده در استان گفت

نخستین روم کلاب روزنامه وقایع استان در اپلیکیشن محبوب این روزهای مردم، کلاب هاوس برگزار شد. این روم به مناسبت قرار گرفتن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به گفتگو با رییس ستاد انتخاباتی محسن مهرعلیزاده اختصاص داشت.
استقبال خوب از این روم با توجه به در نظر گرفتن میانگین حضور شرکت کنندگان در روم های مشابه استانی، حدودا سی نفر، نشان داد که این اپلیکیشن می تواند بستر مناسبی برای برقرار کردن ارتباط بیشتر میان رسانه ها و مخاطبان شان باشد.
در روم گفتگو با رییس ستاد محسن مهرعلیزاده در استان مرکزی علاوه بر حجت الاسلام حجت اله هاشمی رییس ستاد، روح اله هاشمی قائم مقام ستاد، ایرج رضایی مسئول کمیته شهرستا های ستاد، علی یوسفی از فعالان باسابقه اصلاح طلب و چندین فعال سیاسی دیگر حضور داشتند.
در ابتدای روم سردبیر روزنامه وقایع استان با تشریح برنامه های کلاب روزنامه خبر داد که این نشریه سعی دارد هر از چنمد گاهی روم هایی با موضوعات مربوط به استان ها برگزار کند و به همین جهت از مخاطبان درخواست کرد که با مشارکت بیشتر در این روم ها به هر چه بهتر برگزار شدن آن ها کمک کنند.
سپس حجت الاسلام هاشمی با اشاره به اهمیت حضور در انتخابات بیان کرد: انتخابات مظهر مردم سالاری دینی و نماد مشارکت و تعاون در تعیین سرنوشت کشور است که انتظار می‌رود همگان در سایه هوشمندی و آگاهی در این امر خطیر سهیم باشند.
وی افزود: مردم تنها با شرکت در انتخابات می‌توانند سرنوشت خود را آنگونه که مدنظرشان است رقم بزنند.
رییس ستاد محسن مهرعلیزاده ادامه داد: حق انتخاب کردن و انتخاب شدن از مزایای مهم قانون اساسی است و هر فرد باید به بهترین شکل از این حقوق برای تعیین سرنوشت آتی خود بهره ببرد.
این فعال سیاسی اصلاح طلب استان مرکزی با اشاره به فرمایش بنیانگذار انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت ویژه مشارکت در انتخابات، گفت: مشارکت در انتخابات یک تکلیف مهم در همه برهه‌های زمان است و مردم باید ایده و خواستشان را از مسیر صندوق رای بیان کنند.
حجت الاسلام هاشمی اظهار کرد: مشارکت در انتخابات منجر به وحدت و نشاط اجتماعی و شکوفایی بستری برای توسعه و پیشرفت است و جلوه سیاسی و اجتماعی یک ملت از مسیر صندق‌های رای متجلی می‌شود.
رییس حزب اعتماد ملی در استان مرکزی تصریح کرد: در فضای حساس کنونی کشور شماری از افراد با نامزد شدن مشارکت خود را در گردونه انتخابات رقم زده‌اند و اکنون نوبت مردم است که با مطالعه عمیق برنامه‌های داوطلبان و انتخاب آگاهانه گزینه اصلح را برگزینند تا کشور در راستای اهداف و برنامه‌ها با اقتدار حرکت کند.
وی در ادامه با اشاره به فعال شدن ستاد محسن مهرعلیزاده در استان بیان کرد: ستاد و احکام اعضای آن در استان مرکزی نهایی شده و تمام توان به کار گرفته می‌شود تا مشی و راهبرد فکری و عملیاتی این نامزد برای مردم از طریق ستادهای فعال تشریح شود.
هاشمی با اشاره به شرایط شیوع کرونا در کشور نیز گفت: شرایط انتخابات ۱۴۰۰ با سال‌های گذشته متفاوت است بنابراین اجتماعات انتخاباتی با شمار محدود در فضاهای سرباز دنبال می‌شود و در هر برنامه اولویت سلامت مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی است.
این فعال سیاسی اصلاح طلب در استان مرکزی یادآور شد: شیوه تبلیغات در شرایط کنونی جامعه، بهره‌گیری از فضای مجازی و نوآوری در عرصه سیاسی است که باید در این برهه زمانی مردم را قانع و مجاب کرد در انتخابات پیش رو آگاهانه و مسئولانه مشارکت کنند.
حجت الاسلام هاشمی خاطر نشان کرد: امید می‌رود که بتوان از ظرفیت جوانان، دانشگاهیان، بانوان، کارگران و سایر اقشار جامعه در این راستا بهره‌مند شد و با ورود همگان در صحنه انتخابات در سایه آگاهی گزینش اصلح را رقم زد و بار دیگر شاهد شور و نشاط سیاسی در جامعه بود.
اما در میان شرکت کنندگان در روم چند تن از فعالان سیاسی استان نیز سخنانی کوتاه ایراد کردند که در ادامه بخش هایی از آنها را خواهید خواند.
علی یوسفی عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان مرکزی: عملکرد شورای اصلاحات در تهران عجیب بوده است، چرا که ما هنوز هم نمی دانیم کاندیدای اصلی این شورا قبل از اعلام نظر شورای نگهبان چه کسی بوده است. این شورا باید هر چه سریعتر نظر نهایی خود را درباره انتخابات اعلام کند هر چند معتقدم ما نباید در این انتخابات موضع انفعالی داشته باشیم. نکته دیگر آن که اگر اتحاد میان نیروهای اصلاح طلب بیشتر شود با توجه به میزان رای محسن رضایی احتمال رفتن انتخابات به دور دوم وجود دارد.
ایرج رضایی: معتقدم محسن مهرعلیزاده تنها کاندیدایی است که شعارها و برنامه های اصلاح طلبانه را سر می دهد و به همین جهت تصمیم به حضور در ستاد وی گرفتم. احتمالا ظرف یک یا دو روز آینده تصمیم شورای اصلاحات و نهاد اجماع ساز در تهران مشخص و تعیین می شود که آیا از بین دو نفر کاندیدای این دوره، آقایان مهرعلیزاده و همتی، از کدام یک حمایت خواهند کرد. امید است که نظر نهاد اجماع ساز بر روی محسن مهرعلیزاده باشد.
در طول برگزاری این روم تعدادی از حاضرین سوالاتی نیز پرسیدند. یکی از حاضرین پرسید که آیا یکی از دو کاندیدای نزدیک به اصلاح طلبـان کناره گیری می کند یا خیر؟ که حجت الاسلام هاشمی اعلام کرد به نظر می اید که برای پیروزی در انتخابات باید اصلاح طلبان منسجم تر عمل کنند به همین جهت هر چند باید فعلا مننتظر بود ولی امکان ائتلاف وجود دارد.
یکی دیگر از شرکت کنندگان در روم نیز از فضای سرد انتخابات و اقدامات ستاد مهرعلیزاده برای جذب رای بیشتر مردم پرسید که رییس ستاد مهرعلیزاده در استان پاسخ داد: در فضای انتخاباتی پیش رو باید تلاش کرد که با اقناع مردم بتوانیم آنها را از این حق قانونی خود بهره مند کنیم و ضمن حضور پرشور در انتخابات کاندیدای اصلح را انتخاب کنند. تا رسیدن به موعد برگزاری انتخابات در ۲۸ خردادماه زمان مناسبی باقیمانده است و بدیهی است کاندیداها و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برنــامه های خود را در این پروسه قانونی ارائه خواهند کرد و قطعا در ستاد انتخاباتی دکتر مهرعلیزاده تلاش خواهیم کرد علاوه بر دعوت به حضور، به تبیین برنامه های نامزد مورد حمایت خود بپردازیم.
مهرعلیزاده: ملت به نامزدی رای دهند که اشراف اقتصادی داشته باشد
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گوی تلویزیونی با مردم که از شبکه آفتاب استان مرکزی پخش شد، گفت: مشکل اصلی کشور اقتصاد است و این مهم توسط قاضی، نظامی یا یک قانونگذار حل نمی‌شود بلکه ملت باید به نامزدی رای بدهند که نسبت به مسایل اقتصادی اشراف کامل داشته باشد.
محسن مهرعلیزاده افزود: مردم ایران شما در انتخابات‌های مختلف به افراد فرهنگی، امنیتی و دیگر قشرها رای دادید اما ، اگر بنده بیماری قلبی داشته باشم باید به پزشک قلب مراجعه کنم در کشورداری هم با توجه به اینکه عمده مشکلات کشور مسایل اقتصادی است باید به کسی رای بدهید تا در این زمینه تحصیلات و تجربیات لازم را داشته باشد.
وی با بیان اینکه نام دولت من «زندگی» است، ادامه داد: افرادی که قانونگذار هستند بروند دنبال تخصص خود و اجازه بدهند کسانی روی کار بیاید که مشکل و راه حل مشکل را می‌داند، ملت ایران حق زندگی شرافتمندانه، زندگی پرافتخار، زندگی عزتمندانه همراه نشاط، امید، بدون جنگ و خونریزی را دارد. من یکبار حق زندگی دارم و اجازه بدهید زندگی کنم.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: من به قانون اساسی رای دادم و اجازه بدهید بر اساس آن زندگی کنم و در زندگی مداخله نکنید، فشار اقتصادی، بیکاری و فقر کم نیست و بسیاری از پدران به دلایل مختلف بیکار شده‌ و در کنار خانواده نشسته است و از شرمندگی سرش را نمی‌تواند بالا کند بنابراین با دخالت های بی مورد شادی و نشاط را از مردم سلب نکنید.
مهرعلیزاده اظهار کرد: بگذارید فردی بیاید که حل مشکل را می‌داند و دنبال حکم و بگیر و ببند نیست، سالم است، دزد نیست و قشر متوسط جامعه آمده و معنی فقر و گرفتاری را می‌فهمد این بار به میدان بیاید.
مهرعلیزاده اضافه کرد: چرا نمی‌گذارید ملت در یک فضای رقابتی کسب و کار سالم فعالیت کنند؟ چرا نمی‌گذارید راه تولید باز شود؟ آیا رانت‌های و زیر میزی‌های شما دلیل اصلی این کار است؟
وی گفت: اینکه به جای جامعیت دادن به مردم و در راستای مقابله با دولت وقت مردم را به کف خیابان‌ها بریزید و شعار مرگ سر بدهید درست نیست چرا که ایرانی‌ها انسان‌های بزرگی هستند و باید با بزرگی با مردم دنیا برخورد کنند.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: امروز کشور ما در شرایط تاریخی خطیری قرار گرفته و مردم برای حل مشکلات پیچیده موجود با انتخابشان باید کسی را به عرصه قدرت بیاورند تا بتواند به معنای واقعی کلمه خادم مردم باشد.
وی ادامه داد: در کشوری زندگی می‌کنیم که با وجود مسئولان با نیات خیر، متاسفانه دست‌ناپاکی، اختلاس، دزدی، فساد، دست‌یازدیدن به بیت‌المال، فشار به مردم، تحمیل زندگی سخت به مردم در کشور وجود دارد و چنان معیشت سختی به مردم تحمیل شده که امیدشان بسیار پایین آمده است.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: برخی اقدامات مسئولان که بهتر است نامسئول خوانده شوند، کسانی که برای گرفتن کرسی‌های مدیریتی به دنبال روش‌های ناثواب رفتند میز فروختند، میز خریدند، امضا فرختند، امضا خریدند و کشوری را که می‌توانست به عنوان غنی‌ترین کشور منطقه باشد را آن روز با مشکلات زیادی روبرو کنند و این اقدامات باعث شد اعتماد مردم نسبت به مسئولان و حاکمیت آسیب جدی ببیند و این عدم اعتماد باعث می‌شود اگر مسئولی هم بخواهد کار کند مورد اعتماد و پذیرش مردم نباشد.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در پایان سخنانش گفت: من برای تمامی مسایل مختلف بیکاری، مسکن و بازنشستگان برنامه دارم و با توجه به اینکه خط فقر به مرز ۷۰ میلیون ریال در ماه رسیده قصد دارم یارانه دهک‌های پایین جامعه را تا پنج برابر افزایش دهم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.