خانه » پیشنهاد سردبیر » نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس خبر از واردات چند هزار دستگاه ماشین آلات راهسازی داده است

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس خبر از واردات چند هزار دستگاه ماشین آلات راهسازی داده است

شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ شماره ۱۵۴۵

متهم کجاست؟

محمدحسن آصفری:
با همه تلاش‌ها نتوانستیم جلوی مصوبه واردات ماشین آلات را بگیریم
نمی‌دانم واردات چند هزار دستگاه ماشین آلات راهسازی با اقتصاد مقاومتی، مانع‌زدایی از تولید و پشتیبانی از تولید چه طور جور در می‌آید
ایران خودرو و سایپا پدر مردم را در آورده‌اند و تولیدات این شرکت‌ها نه کیفیت لازم را دارد و نه قیمت آن با دودوتا چهارتا جور در می‌آید

نیره یوسفی راد: نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: با همه تلاش‌ها نتوانستیم جلوی مصوبه واردات ماشین آلات را بگیریم.
محمد حسن آصفری که در آیین رونمایی از محصول «تراک معدنی» شرکت هپکو حضور پیدا کرده بود، اظهار کرد: به کمک مهندسین و متخصصین شرکت هپکو اولین نمونه «تراک معدنی» تولید شده و امیدواریم این مسیر با کیفیت بیشتر و بهتر پیش برود و روزگار تلخی هپکو که طی چند سال اخیر سپری کرده به شیرینی ادامه پیدا کند.
وی تصریح کرد: امسال و به خصوص در زمان تصویب بودجه خیلی اذیت شدیم، پیشنهادات مختلفی از طریق دولت و نمایندگان مجلس بعضی از استان‌ها برای واردات ماشین آلات راهسازی صورت می‌گرفت، چندین نوبت در مجلس صحبت کردیم، با همه تلاش‌ها نتوانستیم جلوی مصــوبه واردات ماشین آلات بگیریم.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمی‌دانم واردات ۱۰ هزار دستگاه ماشین آلات راهسازی با اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بارها فریاد زدند، با مانع‌زدایی از تولید، با پشتیبانی از تولید چه طور جور در می‌آید، متهم خارج از کشور نیست، متهم داخل بدنه دولت‌ها است.
آصفری تصریح کرد: چرا باید کارخانه را اینگونه واگذار می‌کردند، با صد‌ها جلسه مختلف کارخانه از دست نااهل پس گرفته شده و به تامین اجتماعی سپرده شده که امیدواریم تامین اجتماعی حمایت‌های خود را داشته باشند.
وی گفت: منتظر اتفاقات خوب در هپکو هستیم، حمایت از تولید با صلوات و انشالله جور در نمی‌آید، باید در عمل حمایت شود، من موافق صددرصد واردات خودروی سواری در کشور هستم، ایران خودرو و سایپا پدر مردم را در آورده‌اند، تولیدات این شرکت‌ها نه کیفیت لازم را دارد و نه قیمت آن با دودوتا چهارتا جور در می‌آید.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شرکت هپکو در تولید ماشین آلات راهسازی با امکانات، متخصصین، مهندسین و ماشین‌آلاتی که در اختیار دارد، بحثش با واردات خودروی سواری تفاوت دارد.
آصفری گفت: هرکدام از دستگاه‌های هپکو را اگر بخواهیم وارد کشور کنیم، اگر بتوانیم تحریم‌ها را دور بزنیم باید میلیون‌ها دلار هزینه کنیم، چرا باید با وجود توانمندی که در داخل کشور است، دولت‌ها جلوی واردات ماشین آلات راهسازی را نگیرند.
وی بیان کرد: هپکو می‌تواند با تولید ضمن جلوگیری از خروج ارز، در اشتغالزایی نیز نقش آفرینی کنند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدواریم با انتشار خبر تولید دامپتراک معدنی در هپکو نمایندگان مجلس، وزرا و دولت متوجه بشوند، هپکو در حال جان گرفتن است، کمک کنند، دست رانت‌ها را قطع کنید، دست واسطه‌هایی که دلشان نه برای کشور، بلکه برای ارزی که به جیب خودشان می‌رود، می‌سوزد و می‌خواهند از پولی که از بابت ارز می‌گیرند کیسه خودشان را پر کنند، قطع کنند.
آصفری گفت: مطمئن باشید هپکو، هپکو واقعی شده، چرا که دست‌هایی که دنبال سواستفاده بودند تا کارخانه را زمین بزنند که زدند تا با تغییر کاربری از زمین کارخانه سوءاستفاده کنند، دست آنها قطع شده است.
وی بیان کرد: اکثر وزرایی که با هپکو سرو کار دارند، از نیروهای انقلابی و بسیجی هستند، هپکو باید خودش را نشان دهند و به وعده‌هایی که در خصوص تولید ماشین آلات راهسازی و لودر داده به موقع عمل کند، گرفتن امتیاز و قرارداد با من، مطمئن باشید اگر تولید محقق شود سال آینده مجلس و دولت می‌بیند که هپکو در مدار تولید است.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.