خانه » پیشنهاد سردبیر » نفس ها به مهر ایران جان گرفت

نفس ها به مهر ایران جان گرفت

شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰  شماره ۱۴۸۸

نفس ها به مهر ایران جان گرفت

اهدای ۲۵ هزار قلم تجهیزات پزشکی به مراکز درمانی از سوی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

به گزارش وقایع استان، مراسم اهدای تامین ۲۵ هزار قلم تجهیزات پزشکی پیشگیری و درمان بیماری کرونا از محل وجه التزام و توزیع در ۱۳۰۰ مرکز درمانی و بیمارستانی از سوی بانک قرض الحسنه مهر ایران در سالن مدیریت شعب استان مرکزی برگزار شد.
مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان مرکزی در ابتدای مراسم گفت: در سال جاری بانک قرض الحسنه مهر ایران، از محل درآمدهای خود و با مشارکت در طرح شهید سلیمانی طی ۲ مرحله، ۲۵ هزار کالای پزشکی به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال برای پیشگیری، واکسیناسیون و درمان و کنترل بیماری کووید ۱۹ را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی کشور قرار داده است.
عظیم حسین آبادی اظهار کرد: مشارکت در فاز نخست طرح شهید سلیمانی که در استان مرکزی همزمان با سراسر کشور اجرا شد، خرید اقلام مورد نیاز پیشگیری، درمان و کنترل بیماری کووید ۱۹ به مبلغ کل ۱۳۰ میلیارد ریال بود و طرح مذکور در مجموع حدود ۱۵٫۰۰۰ قلم تجهیزات پزشکی شامل دستگاه کپسول اکسیژن، مانومتر و ترالی، دستگاه ضد عفونی کننده uv، دستگاه تب سنج لیزری و دستگاه پالس اکسی متر، بین ۶۳ دانشگاه علوم پزشکی و ۱۲۶۰ مرکز بهداشتی منتخب و پایگاه سلامت در سراسر کشور توزیع شده است.
حسین آبادی ادامه داد: مشارکت در فاز دوم شهید سلیمانی، خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای درمان، کنترل و واکسیناسیون بیماری کووید ۱۹ به مبلغ کل ۱۷۰ میلیارد ریال در حال اجرا می باشد، در این فاز تهیه حدود ۱۰٫۰۰۰ قلم تجهیزات پزشکی شامل دستگاه اکسیژن ساز و متعلقات، دستگاه تب سنج لیزری، دستگاه پالس اکسی متر، ترالی اورژانس و بارکد خوان برای ارسال و توزیع بین مراکز بهداشتی و پایگاه سلامت منتخب سراسر کشور در حال انجام می باشد.
وی افزود: در استان مرکزی نیز حدود ۱۶۵ قلم تجهیزات پزشکی شامل تعدادت ۱۴ دستگاه اکسیژن ساز و متعلقات، تعداد ۴ ترالی اورژانس، تعداد ۶۱ دستگاه تب سنج لیزری و تعداد ۷۰ دستگاه پالس اکسی متر و تعداد ۱۶ عدد بارکد خوان، جمعا به ارزش ۴ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال بین مراکز درمانی و بیمارستانی در استان توزیع می شود.
حسین آبادی گفت: این طرح در راستای کمک به حوزه سلامت و حمایت از مدافعان سلامت و انجام وظیفه اجتماعی، شرعی و همچنین اجرای طرح شهید سلیمانی از محل درآمدهای خود استفاده کرده و همچنین در خصوص وظایف اجتماعی در سنوات گذشته از محل درآمدهای خود برای ساخت مدرسه و خانه بهداشت در مناطق محروم، زلزله و سیل کمک رسانی کرده و در سال جاری هم به دلیل الویت کار و شیوع بیماری کووید ۱۹ این کمک ها را در خصوص تامین تجهیزات پزشکی ارائه کرده است.
مدیریت شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیان کرد: این بانک توانست اثبات کند با وام های قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد هم می تواند سودآوری داشته و همچنین در بیلان کاری خود، روز به روز رشد داشته باشد و در راستای خدمات اجتماعی نیز قدم بردارد.
وی افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران علاوه بر وام هایی که پرداخت می کند در راستای خدمات اجتماعی خود بر اساس تفاهم نامه کشوری که با کمیته امداد و بهزیستی دارد مبلغ تسهیلات قــابل توجه ای به آن ها ارائه می کند.
حسین آبادی در پایان گفت: این بانک درسال جاری ظرف مدت ۷ ماه، حدود ۲۴ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده و مبلغ ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال هم تسهیلات ارائه داده است.
ریتا ظهیری جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه این مراسم اظهار کرد: سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۰۰ مفهوم اجتماعی شدن سلامت را وارد دنیا کرد، از این سال سازمان جهانی بهداشت گفت که در بهترین شرایط، اگر متولیان سلامت منابع کافی برای انجام وظایف خود داشته باشند و تمام وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند فقط ۲۵ درصد سلامت مردم را می توانند حفظ و تامین کنند.
وی افزود: برآورد های این عدد، از آن سال تا به حال به طور مستمر کمتر شده و در سال گذشته سازمان جهانی بهداشت در شرایط ایده آل درصد سلامت مردم را، ۱۸ درصد اعلام کرده است و ۸۲ درصد باقی مانده باید به وسیله سایر بخش های توسعه باید تامین شود وخوشبختانه در حال حاضر این گفتمان اجتماعی شدن سلامت به سمت عملی شدن پیش رفته در سال های اخیر که این تفکر در وزارت بهداشت شکل گرفت توانستیم از کمک تمام مردم ، سازمان ها، نهاد ها استفاده کنیم.
سعید فرخی معاون اقتصادی استانداری مرکزی در این مراسم اظهار کرد: رویه بانک قرض الحسنه مهر ایران نشان داده که می توان بر مبنای قرض الحسنه بانکداری هم انجام داد و جای تقدیر و تشکر دارد که این بانک از مسئولیت اجتماعی خود غافل نشده است، چرا که همه ی ما تکالیفی در حوزه های اجتماعی داریم که نباید از آن غافل شویم.
وی ادامه داد: این بانک در سال جاری برای انجام تکلیف خود راه بسیار خوبی را پیش گرفته است، طرح شهید سلیمانی که با آن مشارکت کرده اند، یک طرح مردم نهاد بوده که بسیار در کنترل بیماری کووید ۱۹ کمک رسانی کرده و خدا را شاکریم که این اتفاق شکل گرفت که این رویه می تواند به عنوان یک الگو برای بانک ها، موسسات اقتصادی و بنگاه هایی که در این زمینه فعالیت می کنند، باشد.
وی گفت: همانطور مقام معظم رهبری در خصوص کمک های مومنانه فرمودند، از همین وضعیت کرونا می شود برای نشان دادن جلوه های زیبا بین مردم هم استفاده کرد.
سرهنگ علیرضا مهدی جانشین فرمانده سپاه ناحیه اراک در پایان مراسم اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ما ملتی هستیم که از چالش ها فرصت می سازیم، کرونا با ورود خود همه دنیا را با یک چشم نگاه کرد و در زمانی هم که کشور ما با آن درگیر شد مشکلات تحریم ها و اقتصادی زیادی داشتیم و از لحاظ پزشکی هم کمبود هایی را احساس می کردیم.
وی افزود: بسیج یک تفکر است که در کشور با حضور امام خمینی (ره) شکل گرفت و یک شکل اساسی به آن داد، بسیج در همه ی مواقع مانند جنگ، زلزله، سیل و کرونا هوشمند عمل کرده و جلوه های ایثار پدید آورده است.
وی در پایان ضمن تشکر از عمل خداپسندانه این بــانک افزود: بـــانک قـــرض الحسنه مهر ایران علاوه بــر قرض الحسنه هایی که به مردم ارائه می دهند در این شرایط کرونا هم به فکر سلامت مردم بوده و از کمک های خود دریغ نکرده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.