خانه » پیشنهاد سردبیر » نشست کارگروه طرح ایجاد رونق در واحدهای کوچک و متوسط استان برگزار شد؛رونق با طعم فشار!

نشست کارگروه طرح ایجاد رونق در واحدهای کوچک و متوسط استان برگزار شد؛رونق با طعم فشار!

سه شنبه ۶ مهر ۹۵ شماره ۴۲۶

وقایع استان-عباس لعل بار

کارگروه طرح ایجاد رونق در واحدهای کوچک و متوسط استان تشکیل شد و بانکها آمار پرداخت تسهیلات خود را به صنایع در بازه زمانی یک هفته اخیر ارائه دادند. در هفته های گذشته پس از اینکه استاندار به بانکها در خصوص افزایش عملکرد خود برای پرداخت تسهیلات به صنایع هشدار داد و همراه با مسئولین مربوطه به بازدید از بانکها رفت، این بار بانکها عملکرد روبه رشدی از خود نشان داده و استاندار از این بابت ابراز رضایت نسبی خود را از بانکها بیان کرد. فشارهای وارد بر بانکها باعث شده تا عملکرد آنها افزایش یافته و امید برای ایجاد رونق حاصل از پرداخت تسهیلات افزایش یابد.
استاندار در این نشست ضمن اعلام رضایت نسبی از عملکرد بانکها در هفته گذشته گفت: برای غلبه بر بیکاری باید مشکل تولید را حل کرد. زمانی قمی افزود: غول بیکاری در سایه تدبیر و امید با برنامه ریزی به زانو در خواهد آمد و بانک ها نقش مهمی ایفا می کنند.
استاندار در ادامه گفت: تا حدودی وضعیت تولید بهتر شده است و در سفر یکروزه ای که به ساوه داشتم برخی صنایع از افزایش تولید خود خبر دادند.
زمانی تاکید کرد: اینکه بانک ها در تقابل با صنایع هستند صحیح نیست و با بازدیدی که از بانک ها داشتم متوجه مشکلات آنها هستم ولی برای اجرای دستورات رهبری همه باید بسیج شده و تلاش مضاعفی بکار گیرند.
ظفر افشون، معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی در این نشست با تقدیر از بانک ها به دلیل افزایش پرداخت تسهیلات به صنایع متوسط و کوچک در یک هفته گذشته گفت: در ارزیابی های بانکها در خصوص ارائه تسهیلات برخی بانک ها عملکرد خوبی از خود بجا نگذاشته اند که باید هر جه سریعتر عملکرد خود را بهبود بخشند.
افشون افزود: هنوز تعدادی از طرح های استان به بانک ها نرفته است و با توجه به بسته شدن سایت ثبت نام صنایع بانک ها موظفند تا پایان امسال نسبت به پرداخت تسهیلات به آنها اقدام نمایند.
معاون استاندار تصریح کرد: مشخص نیست که سایت ثبت نام صنایع برای اخذ تسهیلات بانکها مجدد باز شود و اگر این امر انجام شود به کلیه صنایع اعلام خواهد شد.
در حاشیه این نشست نیکی ملکی، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان مرکزی در گفتگو با خبرنگاران گفت: پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای کوچک و متوسط این استان از ۲۷ شهریورماه امسال تا سوم مهرماه جاری در طول مدت یک هفته با تحرکی جدی همراه بوده است.
نماینده ویژه استاندار در امور بانکها در استان افزود: در این مدت ۲۲۶ میلیارد ریا ل تسهیلات توسط بانک های این استان پرداخته شده که ۱۳۶ میلیارد ریا ل به مجموعه مصوبات این استان اضافه شده است.
وی بیان کرد: استان مرکزی در طول یک هفته گذشته به لحاظ پرداخت تسهیلات رتبه پنجم را در کشور به دست آورده است.
نیکی ملکی ادامه داد: اجرای طرح رونق اقتصادی در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب از خردادماه امسال ابلاغ شده و سهم استان مرکزی چهار هزار و ۴۳۰ میلیارد ریا ل تسهیلات است که تاکنون ۲۲۰۰ میلیارد ریا ل آن پرداخت شده است. استان مرکزی از ابتدای اجرای این طرح در رابطه با نسبت تسهیلات جذب شده رتبه ۱۱ را در کشور داراست.
در پایان نشست یکی از صنعتگران استان درخصوص برگزاری نشست های کارگروه طرح ایجاد رونق در واحدهای کوچک و متوسط استان به خبرنگار وقایع گفت: متاسفانه باید بگویم افرادی که تقاضا دارند و به بانکها معرفی می شوند باید طبق روال وام های معمولی تمام وثیقه ها و ضامن ها را به بانک ها بدهند در حالیکه قرار بود کمک ویژه ای به صنایع شود، اگر قرار بود ضامن و وثیقه برده شود که از بیرون وام می گرفتیم!
شهسوارانی مدیر شرکت دانه مروارید زرین کیمیا در اراک افزود:مشکل اینجاست که سازمان صنایع و معادن یا دولت باید ضامن ما شود و بانکها مقصر اصلی در این ماجرا نیستند، به تولید کننده اعتماد ندارند و به جای اینکه دولت در خدمت تولید کننده باشند ما در خدمت دولت هستیم!
وی در پایان گفت: براساس قول هایی که داده شد یک سال است از جیب خرج می کنیم ولی متاسفانه وضعیت فرقی نکرده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.