خانه » پیشنهاد سردبیر » نشست خبری پشت درهای بسته/شورای شهر اراک با دعوت از دو یا سه خبرگزاری یا نشریه همسو نشان داد که از یک چیز واهمه دارد و آن هم مورد سوال واقع شدن ازسوی رسانه های منتقد است

نشست خبری پشت درهای بسته/شورای شهر اراک با دعوت از دو یا سه خبرگزاری یا نشریه همسو نشان داد که از یک چیز واهمه دارد و آن هم مورد سوال واقع شدن ازسوی رسانه های منتقد است

یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷  شماره ۹۷۱

***

عباس لعل بار

***

بیش از یک سال از عمر شورای پنجم شهر اراک می گذرد و سرانجام این شورا یک نشست خبری برگزار کرد آن هم پشت درهای بسته! قاعدتا در هر نشست خبری از تمام رسانه ها، موافق و مخالف دعوت به عمل می آید ولی انگار دکتر کاوه فلک افلاکی رئیس شورای شهر اراک و مشاورانش چنین موضوع بدیهی را نمی دانستند. دعوت از دو یا سه خبرگزاری یا نشریه همسو نشان می دهد که شورای شهر از یک چیز واهمه دارد و آن هم مورد سوال واقع شدن ازسوی رسانه های منتقد است. رسانه هایی که قرار است نماینده مردم باشند و زبان آن ها. حالا با عدم دعوت از این رسانه ها به واقع به مردمی توهین شده است که درخواست شفافیت از شورای شهر را دارند.
وقتی می نویسیم در شورای شهر اراک همه چیز پشت درهای بسته می گذرد ناراحت می شوند، ولی واقعیت همین است؛ حتی جالب اینجاست که از همان رسانه هایی هم که توسط شورا دعوت شده اند خبر مشروح نشست خبری تا ظهر روز گذشته در خروجی شان قرار نگرفته است. تنها خبرگزاری ایسنا و مهر نشست خبری را کار کرده و هیچ نشریه و رسانه دیگری که در نشست خبری حضور داشته آن را پوشش نداده است.
مردم شهر هیچ گاه فراموش نخواهند کرد که روزی قرار بود شورایی شفاف و شیشه ای داشته باشند ولی پس از گذشت یک سال مشخص شد چنین چیزی یک وعده بیش نبوده است. آن گونه که رئیس شورای شهر می گوید شنبه آتی شهردار مشخص خواهد شد و در حالی که تنها کمتر از یک هفته به آن روز مانده هیچ کسی کوچکترین خبری از نحوه انتخاب شهردار ندارد و احتمالا شورا می خواهد با یک سورپرایز مردم شهر را غافلگیر کند.
آن چه مشخص است در نهایت فردی به عنوان شهردار انتخاب خواهد شد ولی این فرد هر که باشد بی شک نباید فراموش کند که مردم شهر خواهان یک مدیریت شهری شیشه ای به معنای واقعی هستند نه آن چه شورای شهر اراک به مردم نشان داد. مردم دیگر حاضر به رای دادن به افرادی که دوستدار ایفا کردن نقش پشت پرده هستند، نخواهند بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.