خانه » پیشنهاد سردبیر » نزدیک تر از همیشه

نزدیک تر از همیشه

شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸   شماره ۱۱۷۶

گفتگوی «وقایع استان» با «ابوالفضل شهرجردی» پرافتخارترین کاتاروی ایران که این روزها تمریناتش را برای کسب سهمیه المپیک آغاز کرده است

نزدیک تر از همیشه

طاهره قهیه ای

ابوالفضل شهرجردی متولد ۱۳۷۳ در شهر اراک، کاراته را از ۶ سالگی زیر نظر پدرش قاسم شهرجردی آغاز کرده و از ۱۴ سالگی تاکنون سابقه عضویت در رده های مختلف سنی تیم های ملی را در رزومه خود داشته است.
وی این روزها تمریناتش را برای کسب سهمیه المپیک آغاز کرده و همه هم استانی های وی چشم انتظار حضورش در المپیک توکیو هستند چرا که با استعداد و پشتکاری که شهرجـردی دارد بـــه نظر می رسد رویای کسب سهمیه المیک برای این ورزشکار و البته ورزش کاراته استان بیش از همیشه به ما نزدیک است.
با ابوالفضل شهرجردی پرافتخارترین کاتاروی ایران گفتگویی را انجام دادیم که در ادامه می خوانید.
ایمان شهرجردی به خبرنگار وقایع گفت: به عنوان پرافتخارترین کاتاروی ایران در بخش کاتا مدال های مختلفی را برای ایران و استان مرکزی به ارمغان آورده ام که از جمله مهمترین آنها را می توان کسب مدال طلای مسابقات نوجوانان آسیا، کسب مدال نقره جوانان جهان، کسب مدال برنز جوانان جهان و کسب مقام دوم تیمی در مسابقات بزرگسالان آسیا قزاقستان، کسب مقام تیمی سوم مسابقات آسیایی ازبکستان، حضور در مسابقات جهانی بزرگسالان۲۰۱۸ اسپانیا که در آن مسابقات موفق شدیم برای اولین بار در کشور بعد از ۵۰ سال به کسب مقام سوم تیمی جهان نائل شویم و تا قبل از کسب این مقام در بخش کاتا در کشور اصلا مقام جهانی نداشتیم، عنوان کرد.
وی با بیان اینکه کسب مدال نقره مسابقات دانشجویان جهان در سال ۲۰۱۸ و کسب مقام سوم تیمی در این مسابقات، از دیگر عناوینی است که در این مدت کسب کرده ام، افزود: تنها کسی بودم که از ایران موفق به کسب سهمیه برای حضور در نخستین بازی های ساحلی که دو ماه پیش در قطر برگزار شد شدم که در آن مسابقات با بدشانسی مقامی کسب نکردم.
این قهرمان کاتا ابراز کرد: در مسابقات سوپرلیگ کشور که هر ساله برگزار می شود حضور دارم و امسال با تیم دانشگاه آزاد کشور در این مسابقات شـرکت کرده ام و هفته اول را با پیروزی پشت سر گذاشته ام.
شهرجردی با اشاره به اینکه برای اولین بار می توانیم در بخش کاتا در مسابقات المپیک با کسب سهمیه حضور پیدا کنیم که ۴ سهمیه ایران شامل ۳ وزن در کمیته و یک سهم در کاتا است، ادامه داد: برای کسب سهمیه کاتا و برای افزایش رنکینگ و کسب سهمیه باید در لیگ های جهانی حضور پیدا کنیم و در صورت عدم کسب سهمیه در این مسابقات باید در مسابقه ای که در پاریس و در اردیبهشت ماه آینده برگزار می شود حضور پیدا کنیم؛ چرا که سه نفر برتر این مسابقات مستقیم به المپیک می روند.
وی گفت: تمریناتم را برای حضوری خوب در مسابقات رنکینگ و کسب سهمیه المپیک زیر نظر پدرم و استاد یوسفی آغاز کرده ام، شانس کسب سهمیه المپیک را دارم و این دور از دسترس نیست و فقط به حمایت بیش از پیش مسئولان استانی در این خصوص نیاز دارم.
شهرجردی با اشاره به حمایت فدراسیون برای حضور ورزشکاران و اعزام آنها به مسابقات لیگ جهانی، اظهار کرد: با توجه به شرایط بودجه ای نمی توانیم خیلی توقع زیادی از استان برای حمایت داشته باشیم؛ اما با توجه به اینکه حمایت از ورزشکاران موجب ایجاد انگیزه برای تلاش بیشتر آنها می شود انتظار داریم رسیدگی هایی که الان می شود بیشتر شود؛ چرا که این رسیدگی ها و حمایت ها باید بیش از این باشد. در استان مرکزی تعداد محدودی قهرمان جهان داریم و اگر این اتفاقات بیفتد و ورزشکاران بیشتر مورد حمایت واقع بشوند انگیزه آنها نیز بیشتر می شود.
وی با بیان اینکه رسیدگی و حمایت باید در شان قهرمانان باشد، گفت: وقتی قهرمانان مورد بی مهری قرار بگیرند انگیزه نوجوانانی که می خواهند وارد ورزش بشوند نیز کم می شود. چندین بار برای حمایت و اسپانسری به شرکت ها و کارخانه های مختلف مراجعه کرده ایم که پاسخی دریافت نکرده ایم.
این قهرمان کاتا ادامه داد: به عنوان یک جوان که عمر و وقتم را در ورزش گذاشته ام بعد از ورزش قهرمانی با مشکل شغل مواجه خواهم شد و این یکی از مشکلات و انتظارات مان از مسئولان استانی است تا حداقل مشکل شغل ما را حل کنند.
شهرجردی در پایان گفت: تمام سعی ام را می کنم تا با کسب سهمیه المپیک و حضوری خوب در این مسابقات برای کشور و استانم افتخار کسب کنم و پرچم جمهوری اسلامی ایران را در مسابقات المپیک به اهتزاز درآورم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.