خانه » جدیدترین » نخستین پیست سوارکاری دارای استانداردهای بین‌المللی کشور دهه فجر در مجموعه سوارکاری آیلند افتتاح می‌شود

نخستین پیست سوارکاری دارای استانداردهای بین‌المللی کشور دهه فجر در مجموعه سوارکاری آیلند افتتاح می‌شود

یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸  شماره ۱۱۹۹

نخستین پیست سوارکاری دارای استانداردهای بین‌المللی کشور دهه فجر در مجموعه سوارکاری آیلند افتتاح می‌شود

پاتریشیا ندو سرمربی فرانسوی تیم پارادرساژ اعزامی از سوی فدراسیون جهانی سوارکاری، رییس فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران و رییس کمیته سوارکاری جانبازان و افراد دارای معلولیت کشور و همچنین ۸۰ نفر از ورزشکاران این رشته از مجتمع سوارکاری و چوگان آیلند زرندیه بازدید و در جریان پیشرفت این پروژه قرار گرفتند.
رییس فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران در بازدید هیات و سرمربی فرانسوی تیم ملی پارادرساژ ایران از مجموعه سوارکاری آیلند گفت: نخستین پیست سوارکاری کشور با رعایت استانداردهای بین‌المللی و با بهره‌گیری از مشاوران مجرب در مجموعه سوارکاری آیلند احداث و در دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
مسعود خلیلی اظهار کرد: خوشبختانه بر اساس مصوبه خانه ملت فعالیت کمیته ملی المپیک و کمیته پارالمپیک کشور مستقل شده که با این مصوبه، می‌توان به ورزش‌های پارالمپیک توجه ویژه‌تری داشت.
وی افزود: از میان ۵۱ فدراسیون کشور، در این مرحله ۸ فدراسیون منتخب و به کمیته پارالمپیک ملحق شدند که یکی از این فدراسیون‌ها، سوارکاری است که امید است در کوتاه‌ترین زمان فرصتی فراهم کنیم تا رشته ورزشی سوارکاری را علاوه بر گذراندن اوقات فراغت، به صورت حرفه‌ای نیز ارتقاء دهیم.
رییس فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: این مجموعه عظیم که توسط بخش خصوصی احداث شده قابلیت برگزاری مسابقات پرش با اسب، اصطبل‌های قرنطینه، مکان نمایش اسب و کلینیک درمان اسب را دارد.

پیست سـوارکــاری آیلند بر اســاس استانداردهای بین المللی ساخته شده است
سرمربی فرانسوی تیم ملی پارادرساژ ایران نیز در این نشست گفت: مجموعه سوارکاری آیلند طی یک سال گذشته که عملیات اجرایی آن آغاز شده با پیشرفت فیزیکی قابل ملاحظه‌ای همراه بوده است که جای تقدیر دارد.
پاتریشیا ندو افزود: پیست سوارکاری آیلند در مقایسه با پیست‌‌های موجود در کشور بر اساس استانداردهای بین المللی ساخته شده است.

سوارکاران جانباز و افراد دارای معلولیت، مهارت‌های خود را به نمایش بگذارند
رییس کمیته سوارکاری جانبازان و افراد دارای معلولیت کشور نیز بیان داشت: باید سوارکاران جانباز و افراد دارای معلولیت، مهارت‌ها و توانایی‌های خود را تقویت کنند و به منصه ظهور بگذارند.
غزاله منتظم با بیان اینکه سرمربی تیم ملی پارادرساژ ایران، فرانسوی است، افزود: برگزاری مسابقات سوارکاری و تقویت زیرساخت‌ها در این راستا‌ می‌تواند به آمادگی سوارکاران جانباز و دارای معلولیت در مسابقات برون مرزی نیز کمک شایانی داشته باشد.
منتظم خاطرنشان کرد: مجموعه سوارکاری آیلند با دسترسی به جمعیت ۱۷ میلیون نفری ( پایتخت و چهار استان همجوار)، تاثیر به سزایی بر رشد ورزش و صنعت اسب دوانی دارد و این مجموعه مدرن با بهره‌گیری از تجهیزات مدرن، محیطی آرام و استاندارد را در اختیار علاقمندان به این حوزه ورزشی قرار می‌دهد.

عملیات اجرایی فاز نخست ساخت و توسعه باشگاه سوارکاری آیلند آغاز شده است
معاون بهره‌برداری مجتمع آیلند نیز در این نشست اظهار کرد: آیلند به عنوان بزرگ‌ترین و تنهاترین شهر تفریحی، ورزشی و گردشگری کشور توسط بخش خصوصی ایجاد و در حال گسترش است و مهم‌ترین رسالت آن ارتقاء زیرساخت‌های ورزشی کشور است.
غلامرضا قدیمی بیان داشت: مایه مباهات است که برای دومین سال متوالی میزبان هیات فرانسوی تیم ملی پارادرساژ سوارکاری و مسوولان و ورزشکاران و خانواده این رشته ورزشی هستیم و امید است رشته سوارکاری در سال‌های نه چنــدان دور در عرصـــه بین المللی نقش‌آفرینی کند.
وی خاطرنشان کرد: در فرصتی کوتاه عملیات اجرایی فاز نخست ساخت و توسعه باشگاه سوارکاری و مجموعه سوارکاری آیلند که شامل بخش‌های متعددی آغاز شده و امید است در سال آتی به بهره برداری برسد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.