خانه » پیشنهاد سردبیر » نخستین پیروزی شهرداری اراک در لیگ برتر بسکتبال

نخستین پیروزی شهرداری اراک در لیگ برتر بسکتبال

شنبه ۹ آبان ۱۳۹۴     شماره ۳۱۴

گروه ورزش-وقایع استان:
تیم بسکتبال شهرداری اراک در اولین دیدار خود از رقابتهای لیگ برتر بسکتبال باشگاههای کشور به نخستین پیروزی تاریخ بسکتبال استان مرکزی در لیگ برتر دست یافت.
به گزارش وقایع استان، عصر روز پنجشنبه و از هفته اول رقابتهای لیگ یک در سالن شهیدان ثامنی، نماینده لیگ برتری بسکتبال استان میزبانی از تیم آینده سازان میهن اصفهان را عهده دار بود که در پایان توانست به حساب ۶۸ بر ۶۰ بر این تیم غلبه کند و نخستین پیروزی تاریخ بسکتبال استان در رقابتهای لیگ برتر را به ثبت برساند.
در این مسابقه که با حضور همه جانبه هواداران بسکتبال در اراک همراه شد نماینده استان در کوارتر نخست نمایشی پایاپای با حریف داشت و به رغم اینکه در بیشتر دقایق از حریف پیش بود اما در دقایق اخر این کوارتر نتوانست برتری را حفظ کند و در پایان این وقت با حساب ۱۸-۱۶ از رقیب خود عقب ماند.
در کوارتر دوم شهرداری اراک رفته رفته خود را از حریف پیش انداخت و با تکیه بر اشتباهات حریف تواست فاصله را بیشتر، فاصله ای که در پایان کوارتر دوم به هفت امتیاز رسید و حاصل آن برتری ۴۰ بر ۳۳ نماینده استان مرکزی در پایان نیمه اول بود.
در کوارتر سوم شهرداری کار را اداره کرد و اختلاف را با حریف حفظ کرده و حتی افزایش داد. این کوارتر نیز با برتری ۵۲-۴۳ برای شهرداری به اتمام رسید.
در ابتدای کوارتر چهارم اراکی ها توانستند با بازی خوبه خود اختلاف را بیشتر هم کنند اما در دقایق پایانی یاران محمد کسایی پور با چندین اشتباه فاصله را کاهش یافته دیدند تا در پایان مسابقه با حساب ۶۸ بر ۶۰ به سود شهرداری اراک خاتمه یابد.
در پایان مسابقه محمد کسایی پور سرمربی تیم بسکتبال شهرداری اراک به خبرنگاران گفت: نخستین مسابقه در هر رقابتی دیداری دشوار شمرده می شود و از اینکه توانستیم در این دیدار پیروز شویم خرسند هستیم.
وی خاطرنشان کرد: مسلما هیچ تیمی در هفته های اول بی اشتباه نیست و ما نیز مستثنی نیستیم اما بسیاری از برنامه هایمان را در این بازی پیاده کردیم و علی رغم برخی ضعفها از وضعیت تیممان در این دیدار راضی هستیم.
سرمربی تیم شهرداری حضور پررنگ تماشاگران اراکی در سالن مسابقه را بی نظیر خواند و گفت: علاقه مردم اراک به بسکتبال چه در فصل گذشته و چه در این فصل برای من بسیار جالب است، آنها امروز هم برای تیم سنگ تمام گذاشتند و در تمام مدت زمان بازی مشغول تشویق تیم خودشان بودند که باید قدردان آنها باشیم.
کسایی پور در خصوص شرایط لیگ امسال گفت: در فصل جاری به احتمال فراوان ۶ تیم وضعیتی مشابه و البته بسیار خوب دارند که ما هم یکی از آنها هستیم اما با توجه به اینکه نخستین حضور بسکتبال اراک در لیگ برتر را تجربه می کنیم می بایست در درجه اول به فکر دفاع از حیثیت بسکتبال استان باشیم و کاری کنیم بسکتبال کشور به ما احترام بگذارد و سپس در فصول بعد بیشتر روی کسب نتیجه متمرکز شویم.
شهرداری در فصل جاری با استخدام اصغر کاردوست و حامد آفاق و همینطور جمع کردن بازیکنان اراکی حاضر در لیگ های مختلف بسکتبال و البته خرید یک بازیکن خارجی بسیار باکیفیت به احتمال فراوان برای حضور در رده های بالایی جدول تلاش می کند.
شهرداری اراک در ادامه این رقابتها و از هفته دوم می بایست در تهران به دیدار نیروی زمینی تهران برود و سپس در هفته سوم میزبانی از صنعت نفت آبادان را عهده دار خواهد بود.
در این فصل از رقابتهای لیگ برتر بسکتبال ۱۰ تیم حاضرند که پس از برگزاری سه دور مسابقه تیم های اول تا هشتم جدول راهی مرحله پلی آف خواهند شد و در این مرحله به صورت ۵ از ۹ تیمها به مصاف یکدیگر می روند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.