خانه » پیشنهاد سردبیر » نتایج انتخابات اعلام شد/ از وکالت شهردار تا شکست وکیل

نتایج انتخابات اعلام شد/ از وکالت شهردار تا شکست وکیل

شنبه ۸ اسفند ۹۴     شماره ۳۳۰

گروه سیاسی- وقایع استان:
نتایج انتخابات خبرگان رهبری در استان مرکزی
رییس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: نتایج رسمی انتخابات دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه استان مرکزی مشخص شد.
شکر ا… حسن‌بیگی با اشاره به انتخابات خبرگان رهبری بیان کرد: در انتخابات خبرگان ۴۸۹ هزار و ۸۸ رأی به صندوق‌ها ریخته شد که تاکنون و با شمارش آرا آیت ا… محسن محمدی عراقی( اراکی) با ۲۲۲ هزار و ۵۹۱ رأی و آیت ا… احمد محسنی گرکانی با ۱۸۸ هزار و ۳۴۸ رأی در صدر قرار دارند.
انتخابات در اراک به دور دوم کشیده شد
رییس ستاد انتخابات استان مرکزی با اشاره به اینکه در شهرستان اراک، خنداب و کمیجان انتخابات به دور دوم کشیده شد اظهار داشت: در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۸۶ هزار و ۲۰ رای به صندوق‌های اخذ رای ریخته شد که علی‌اکبر کریمی با ۱۰۳ هزار و ۲۳۴ رای بیشترین اعتماد مردمی را از آن خود کرد و راهی بهارستان شد.
شکرالله حسن‌بیگی تصریح کرد: همچنین محمدحسن آصفری با ۵۹ هزار و ۲۸ رای و سید مهدی مقدسی با ۵۴ هزار و ۵۴۶ رای به دور دوم انتخابات راه پیدا کردند.
علی اکبر کریمی و حسن آصفری اصولگرا و سید مهدی مقدسی اصلاح طلب می باشد.
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده محلات و دلیجان شد
شکرالله حسن‌بیگی گفت: با اتمام شمارش آرا در حوزه انتخابیه دلیجان و محلات از مجموع ۴۳ هزار و ۱۴۱ رای صحیح ماخوذه حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی با ۱۱ هزار و ۴۷۰ رای به مجلس راه یافت. شهرستانهای محلات و دلیجان صاحب یک کرسی در بهارستان می باشند.
همچنین یاآوری می شود حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی (اصولگرا) می باشد.
محمدابراهیم رضایی نماینده مردم خمین شد
وی اظهار داشت: در حوزه انتخابیه خمین از مجموع ۴۹ هزار و ۳۲۵ رای صحیح ماخوذه محمدابراهیم رضایی با ۲۲ هزار و ۶۶۴ رای نمایندگی مردم خمین را از آن خود کرد. شهرستان خمین یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.
همچنین محمدابراهیم رضایی (اصولگرای مستقل) است.
محمد حسینی نماینده تفرش، آشتیان و فراهان شد
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی افزود: در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان محمد حسینی با کسب ۱۳ هزار و ۴۲ رای صحیح راهی بهارستان شد. در این حوزه صد درصد افراد واجد شرایط در انتخابات شرکت کرده و به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند.
رییس ستاد انتخابات استان مرکزی خاطرنشان کرد: همچنین مهدی شهبازی با ۴ هزار و ۴۸۴ رای، محمد آقازیارتی با ۳ هزار و ۴۷۹ رای، مرتضی دستجانی با ۳ هزار و ۱۷۸ رای به ترتیب بیشترین آرای مردمی را از آن خود کردند. شهرستان های تفرش، آشتیان و فراهان دارای یک نماینده در مجلس می باشند.
همچنین محمد حسینی (اصلاح‌طلب مستقل) می باشد.
انتخابات در شازند به دور دوم کشیده شد
وی گفت: در حوزه انتخابیه شازند ۶۸ هزار و ۴۷۴ برگ رای وارد صندوق‌های رای شد که رقابت در این حوزه انتخابیه بین صاحب‌علی غفاری با کسب ۱۵ هزار و ۷۱۹ رای و علی ابراهیمی با کسب ۱۱ هزار و ۵۸۳ رای به دور دوم کشیده شد.
لازم به ذکر است صاحب‌علی غفاری (اصولگرای مستقل)، علی ابراهیمی (اصلاح‌طلب) که این حوزه دارای یک کرسی در مجلس می‌باشد .
انتخابات در حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه به دور دوم کشیده شد
رییس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: با پایان شمارش آرا در حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه، شهلا میرگلوبیات و محمدرضا منصوری به دور دوم انتخابات راه یافتند.
وی افزود: از مجموع ۱۲۲ هزار و ۶۲۴ آرای صحیح ماخوذه، شهلا میرگلوبیات با کسب ۲۳ هزار و ۸۸۱ رای و محمدرضا منصوری با کسب ۲۲ هزار و ۷۶۲ رای به مرحله دوم راه یافتند.
وی یادآوری نمود: نماینده انتخابی باید ۲۵ درصد به علاوه یک رای را کسب کند که در حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه این مهم در خصوص این دو نفر محقق نشد و نتیجه باید در دور دوم مشخص شود.شهرستان های ساوه و زرندیه دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی می باشند.
شایان ذکر است گرایش سیاسی محمدرضا منصوری (اصلاح‌طلب) و شهلا میرگلو بیات (اصولگرا) می‌باشد.
***
۱۴۵ نامزد انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی و پنج نامزد انتخابات مجلس پنجم خبرگان رهبری در رقابت های انتخاباتی شش حوزه اصلی و ۲۳ حوزه فرعی استان مرکزی با هم رقابت داشتند.
از ساعت هشت صبح روز جمعه کار رای گیری در ۹۸۳ شعبه اخذ رای در استان مرکزی آغاز شده بود که در ساعات پایانی به دلیل تراکم و ازدحام جمعیت رای دهنده، زمان رای گیری در چندمرحله تمدید گردید.
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: در اصلی شعب اخذ رای بسته شد ولی عوامل اجرایی موظف بودند از افرادی که هنوز در صف بودند رای گیری را به عمل آورند.
شکرالله حسن بیگی افزود: کار شمارش آرا توسط عوامل اجرایی مستقر در شعب اخذ رای انجام شد و صورتجلسه آن برای هیاتهای اجرایی و نظارت ارسال گردید.
استان مرکزی با یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و دو کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد.
استان مرکزی شش حوزه انتخابیه اصلی و ۲۳ حوزه فرعی دارد که حوزه های انتخابیه اصلی آن شامل «اراک، کمیجان و خنداب»، «شازند»، « محلات و دلیجان»، « ساوه و زرندیه» ، «خمین» و «تفرش، آشتیان و فراهان» است.
از استان مرکزی در مجموع هفت نماینده برای تصاحب کرسی های مجلس شورای اسلامی انتخاب می شود که حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب دو کرسی نمایندگی و بقیه حوزه ها هر کدام یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند و در انتخابات مجلس خبرگان نیز دو نماینده از استان مرکزی برگزیده شدند.
در این دوره از انتخابات در مجموع ۹۸۳ شعبه اخذ رای در استان مرکزی تعیین شده که هر شعبه یک صندوق برای اخذ آرای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و یک صندوق برای اخذ آرای انتخابات مجلس دهم دارد.
۵۳۳ شعبه اخذ رای استان شهری و ۴۵۰ شعبه در روستاها تعیین شده بود. ۶۵۸ شعبه اخذ رای استان در نواحی مختلف به صورت ثابت فعالیت دارد و ۳۲۵ شعبه نیز برای جمع آوری آرای مردمی به صورت سیار اقدام نمودند.
در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۳۴۴ داوطلب در استان مرکزی ثبت نام کردند که بر اساس آخرین آمار ۱۶۱ نامزد در گردونه رقابت های انتخاباتی استان حاضر شدند که جنسیت ۱۵۲ نفر آنان مرد و ۹ نفر زن است.
۴۳ نامزد در حوزه های انتخابیه اصلی استان مرکزی از رقابت های انتخاباتی انصراف داده، یک نامزد بر اثر سانحه رانندگی فوت کرده و بقیه تائید صلاحیت نشدند.
در بررسی ترکیب نامزدهای حاضر در گردونه رقابت های انتخاباتی استان هفت نامزد با سابقه نمایندگی در ادوار مجالس قبل و شش روحانی حضور داشته اند.
نامزدهای انتخاباتی در حوزه اراک، کمیجان و خنداب ۴۴ نفر، تفرش، آشتیان و فراهان ۳۴ نفر، خمین ۱۸ نفر، ساوه و زرندیه ۲۵ نفر، شازند ۲۱ نفر و محلات و دلیجان ۱۹ نفر بوده اند.
در انتخابات هفتم اسفند امسال تعداد واجدین شرایط رای استان بر اساس اعلام ثبت احوال یک میلیون و ۴۷هزار و ۶۷۰ نفر بوده است. همچنین ۱۵ هزار نفر دست اندرکار امر انتخابات در استان مرکزی بوده اند. بر اساس آمار رسمی ثبت احوال در انتخابات هفتم اسفند ماه، ۵۳ هزار و ۲۷۵ رای اولی در استان مرکزی وجود دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.