خانه » جدیدترین » مهاجران در مسیر پیشرفت

مهاجران در مسیر پیشرفت

سه شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱  شماره ۱۶۲۸

گفت و گو با شهردار و اعضای شورای شهر مهاجران

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس دو پروژه پارک محله‌ای در منطقه فضیلت و زمین چمن مصنوعی در منطقه الغدیر شهر مهاجران بهره‌برداری و افتتاح شد.
عملیات اجرایی پارک محله‌ای فضیلت با متراژ ۶۷۰۰ مترمربع و صرف اعتبار بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال در بیستم اردیبهشت‌ماه سالجاری آغاز شد و در ۳۰ شهریورماه پایان یافت.
پروژه چمن مصنوعی الغدیر هم با متراژ ۱۲۵۰مترمربع و ابعاد زمین چمن ۵۰*۲۵مترمربع در نیمه تیرماه سالجاری آغاز شد و با صرف ۳۰میلیاردریال اعتبار در تاریخ ۳۰ شهریورماه به اتمام رسید.
شهردار شهر مهاجران در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص اجرای دو پروژه مذکور و اهداف اجرای آن گفت: نگاه شورای شهر بر اجرای پروژه‌های عمرانی و رفاهی در مناطق کمتر برخوردار شهر بود و پارک محله‌ای فضیلت و زمین چمن مصنوعی الغدیر در همین راستا اجرایی شد.
عسگر پناهنده ابراز کرد: بخشی از پارک شامل آب‌نما و آلاچیق و محوطه سازی، بخش دیگر وسایل تندرستی و بازی کودکان و بخش سوم نیز شامل امکانات ورزشی همچون زمین اسکیت، والیبال و تنیس است.
وی افزود: این پروژه به صورت امانی و با بهره‌گیری از ظرفیت اکیپ شهرداری عملیاتی شد.
پناهنده بیان کرد: برای فاز بعدی که ادامه همین پارک محسوب می‌شود، احداث دو واحد تجاری حدود ۳۰۰مترمربعی پیش‌بینی شده است که امید می‌رود تا دهه فجر سالجاری به بهره‌برداری برسد.
وی اضافه کرد: این پارک، بخشی از سرانه فضای سبز شهر به شمار می‌رود که با ایجاد آن به افزایش روحیه نشاط در شهروندان و رضایتمندی نزدیک تر شده‌ایم.
شهردار مهاجران اظهار کرد: زمین چمن مصنوعی الغدیر مشتمل بر زیرسازی، اجرای بتن، فنس کشی، خرید چمن مصنوعی، راه‌اندازی پروژکتور و پایه‌های روشنایی می‌باشد.
وی ترغیب کودکان و نوجوانان به ورزش و تحرک بدنی را از اهداف طرح یادشده عنوان کرد و ادامه داد: فاز دوم این پروژه نیز به محوطه سازی و احداث پارک تخصیص یافته و زمین اطراف آن برای این عملیات درنظر گرفته شده است.
لازم به توضیح است برای طراحی و احداث پروژه، از توانمندی اکیپ امانی بهره جسته شده و خرید چمن مصنوعی نیز برعهده شرکت پیمانکار و مجری بوده است.
پناهنده در ادامه در رابطه با پروژه‌های مدنظر مدیریت شهری مهاجران گفت: ترمیم میدان امام خمینی(ره) که میدان اصلی شهر است و تغییر کف‌پوش ها، آب‌نما و بدنه المان‌های این پروژه از اولویت‌هاست.
یادآور می‌شود روشنایی این میدان تکمیل شده است و با موافقت شورای شهر و انجام مراحل موردنیاز، جدول‌های پروژه نیز اصلاح می‌شود و محوطه‌سازی اطراف، رینگ پیاده‌روی میدان و نورپردازی آن در دستورکار قرار دارد که تا بهمن ماه تکمیل می‌شود.
وی اضافه کرد: احداث رفیوژ وسط خیابان شهید فهمیده و مشخص‌سازی لاین ها که برای آن برنامه ۴۵روزه درنظر گرفته شده است، تعریض خیابان پشت پاساژ مروارید(مابین پارک بانوان و پاساژ) که زیرسازی آن در حال حاضر انجام شده و آسفالت و جدولگذاری آن در دست اجراست، اصلاح هندسی خیابان منتهی به میدان گلها پس از دریافت مجوز از شورای ترافیک، تعریض و بازسازی خیابان منتهی به میدان بسیج و همچنین نصب دوربین امنیتی با دریافت مجوزهای لازم از شورای ترافیک از دیگر برنامه‌های شهرداری مهاجران است.

تلاش شورای شهر مهاجران احداث مجدد مناطق الغدیر و فضیلت می باشد
رئیس شورای شهر مهاجران هم گفت: یکـی از اولویت های مهم شورای شهر مهاجران خدمات‌رسانی به مناطق کم برخوردار و ارتقای کیفیت زندگی شهروندی در این محلات می‌باشد.
محمود ترابی اظهار کرد: مناطق الغدیر و فضیلت که توسط شرکت عمران و در قالب مسکن مهر ساخته شده‌اند به دلیل عمل نکردن شرکت به تعهدات خود، فاقد سرانه های فرهنگی، آموزشی، درمانی و… می‌باشند.
وی تصریح کرد: این در حالیست که در مناطق پتروشیمی و پالایشگاه این شهر، ساختمان‌ها با استانداردهای شهرسازی ساخته شده تمامی فضاهای آموزشی، درمانی، ورزشی و… پیش بینی شده است.
رئیس شورای شهر مهاجران افزود: از اولویت‌های شورای شهر مهاجران خدمات‌رسانی به مناطق کم برخوردار و ارتقای کیفیت زندگی شهروندی در این محلات می باشد و اگر بودجه ای در اختیار شورا قرار گیرد سرانه آموزشی را هم در این مناطق به وجود خواهیم آورد.
ترابی ادامه داد: درحال حاضر شرکت عمران، در قالب مسکن ملی شروع به ساختمان سازی در شهر مهاجران کرده است که ممکن است دوباره مناطقی چون الغدیر و فضیلت در این شهر ایجاد شود.
وی ارتقاء کلانتری در شهر مهاجران را از دیگر نیازهای مهم این شهر عنوان کرد و گفت: درحال حاضر یک کلانتری در شهر مهاجران مشغــول بــه فعالیت می باشد اما لازم است به جهت افزایش امنیت شهروندان در سطح شهر این مرکز توسعه یابد.

عدالت اجتماعی و توزیع امکانات عادلانه هدف اجرای پروژه ها
نایب رئیس شورا و رئیس کمیسیون توسعه عمران و خدمات شهری هم با اشاره به بهره‌برداری از این دو پروژه گفت: تراکم جمعیت بالا و امکانات ورزشی بسیار ناچیز، مطالبات مردمی را در ایجاد چمن مصنوعی افزایش داد.
سیدحسین محبی زاده افزود: کودکان و نوجوانان منطقه الغدیر که به دلیل کمبود امکانات ناچار به بازی در خیابان ها و تحمل خطرات ناشی از آن بودند با اجرای این پروژه به سمت آن هدایت شدند و این امر موجبات رضایتمندی ساکنین این محل را تأمین کرد.
وی بیان کرد: منطقه فضیلت نیز زمینی که اکنون تبدیل به پارک محله‌ای شد بایر بود و در هنگام وزش باد، گرد و غبار فراوانی مردم را آزار می‌داد. از همین رو؛ پیرو مطالبات مردمی طراحی و احداث پارک محله‌ای با هدف افزایش نشاط اجتماعی در دستورکار قرار گرفت و اینک با اتمام عملیات، ساکنین می‌توانند از فضایی مناسب بهره‌مند شوند.
محبی زاده تأکید کرد: هر دو پروژه در راستای اجرای عدالت اجتماعی و توزیع امکانات به نحو عادلانه در شهر، محقق شد.
وی اظهار کرد: شهر جدید مهاجران پذیرای سرریز جمعیت اراک و شهرهای اطراف است و به همین دلیل ایجاد جاذبه‌های شهری، نشاط اجتماعی، فرهنگی و ورزشی از لازمه‌های آن می‌باشد.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مهاجران تصریح کرد: توسعه و پیشرفت هر شهر مستلزم مشارکت همه شهروندان در مدیریت شهری است و دو طرح پارک محله‌ای فضیلت و زمین چمن مصنوعی الغدیر با مشورت مردم و انجام کار کارشناسی به مرحله اجرا رسید.
وی در رابطه با بسترسازی برای جذب سرمایه‌گذار در شهر گفت: پروژه‌هایی که با محوریت جذب سرمایه‌گذار پایه‌ریزی می‌شود می توانند به درآمدزایی پایدار شهر منجر ‌گردد و بی‌شک به ثمر نشستن آن در شهری همچون مهاجران که می‌توان آن را ایران کوچکی محسوب کرد که پذیرای قومیت‌های گوناگون است و از موقعیت خاص جغرافیایی و ظرفیت‌های ویژه ای برخوردار است نتایج مطلوبی به ارمغان می‌آورد.
محبی زاده خاطرنشان کرد: بی تردید انجام طرح های ماندگار عمرانی با لحاظ ماجرای پیوست های فرهنگی و اجتماعی، به کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی خواهد انجامید و تلاش تصمیم گیران شهری به این مهم نیز معطوف است.

ارتقا و توسعه رفاهیات شهروندی در مناطق کم برخوردار،اولویت شورای شهر مهاجران
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مهاجران نیز گفت: با توجه به اینکه کوی الغدیر و فضیلت از مناطق کم برخوردار این شهر می‌باشد؛ ارتقا و توسعه رفاهیات و امکانات شهروندی در این مناطق در اولویت برنامه های شورای شهر مهاجران قرار گرفته است.
صالح سمیعی اظهار کرد: طرح‌ها و پروژه‌های زودبازده، میان مدت و بلند مدتی برای این مناطق درنظر گرفته شده و شورای شهر مهاجران برآن است که حمایت کافی از این مناطق صورت دهد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مهاجران ادامه داد: در زمان تاسیس شهر توسط پالایشگاه و پتروشیمی، کلیه سرانه های فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، مذهبی و… در سطح شهر درنظرگرفته شده بود. ولی در زمان توسعه شهر از طریق شرکت عمران و عدم رعایت سرانه های فوق، خلاءهایی به چشم می خورد که می بایست مورد بررسی قرارگیرد و در اسرع وقت پوشش داده شود.
سمیعی اضافه کرد: به تازگی نیز پروژه‌های چمن مصنوعی و پارک محلی در کوی فضیلت و الغدیر مجموعا با بودجه‌ای بالغ بر ۶ میلیارد تومان به بهره برداری رسانده شده است.
وی خاطرنشان کرد: شهر مهاجران در شهرهای هم‌ردیف خود در شهرستان و حتی در استان از لحاظ استانداردها و زیرساخت های شهر، شرایط مطلوبی دارد ولی در جهت توسعه شهری نیازمند توجه و پیگیری است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مهاجران عنوان کرد: با ایجاد مسکن مهر و مسکن ملی با افزایش جمعیت در شهر مهاجران روبرو خواهیم شد که به دنبال این امر می‌تواند موجبات ارتقاء شهر را فراهم نماید.

هدف از انجام پروژه‌های فضیلت و الغدیر رفع محرومیت زدایی است
در ادامه رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر مهاجران گفت: در مناطق الغدیر و فضیلت که از نظر امکانات رفاهی محروم واقع شده‌اند، پروژه‌هایی در جهت محرومیت زدایی در دستور کار قرار گرفته است.
هیبت اله عباسیان ابراز کرد: از مهم‌ترین پروژه‌هایی که در این مناطق با هدف افزایش سرانه های فرهنگی اجرایی شده می توان به افتتاح چمن مصنوعی منطقه الغدیر و پارک محله‌ای منطقه فضیلت اشاره نمود.
وی ادامه داد: تلاش شورای شهر مهاجران بر آن است که یک هم‌سطح سازی در شهر صورت گیرد تا امکانات رفاهی، فرهنگی، ورزشی، درمانی و… به طور مساوی در اختیار شهروندان قرار داده شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر مهاجران افزود: در حال حاضر شهر مهاجران زیر نظر بخش زالیان قرار دارد و تمام تلاش شورای شهر مهاجران برآن است که بتوانیم شهر مهاجران را به بخش تبدیل نماییم.

دغدغه اصلی شورای شهر مهاجران مناطق کم برخوردار است
علی صوفی عضو و خزانه‌دار شورای شهر هم گفت: یکی از وظایف شرکت عمران شهر جدید مهاجران توجه به رفاه حال مردم و ایجاد امکانات فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و… مناطق کم برخوردار بود که آنگونه که انتظار می‌رفت به آن نپرداخته بود و اینک شورای شهر رسیدگی به این مناطق را در اولویت‌های خود قرار داده است.
وی بیان کرد: فراهم‌آوری امکانات برای این مناطق تا حصول رضایت شهروندان، برنامه جدی این شوراست.
صوفی نماینده شورای شهر مهاجران در شورای شهرستان شازند همچنین افزود: تعمیم سرانه ها و زیرساخت‌های رفاهی، مذهبی، فرهنگی، ورزشی و امکانات دیگر از دغدغه‌های اصلی نمایندگان مردم در شورای شهر مهاجران است.
وی اضافه کرد: در این راستا و با توجه به اینکه پروژه‌های مسکن مهر سابق و مسکن ملی کنونی در این مناطق(محله الغدیر) است، نگاه ویژه‌ای باید معطوف مناطق کم برخوردار همچون فضیلت و الغدیر شود.
صوفی از اهتمام شورا برای اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های دیگر در سطح شهر تا پایان سال خبر داد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.