خانه » جدیدترین » مشکل سهمیه آرد روستای حاجی آباد را حل کنید

مشکل سهمیه آرد روستای حاجی آباد را حل کنید

سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰  شماره ۱۴۸۴

ماجرای نصب بنر عدم تحویل نان به اتباع خارجی در نانوایی روستای حاجی آباد حاشیه ساز شد

مشکل سهمیه آرد روستای حاجی آباد را حل کنید

سمیه انصاری فر

از آن جا که روستای حاجی آباد روستایی صنعتی بوده و در نزدیکی شهر اراک قرار دارد، منطقه ای مهاجرپذیر به شمار می رود که دارای جمعیت سرریز است. طبق آخرین آمار دهیاری این روستا حدود ۲۰۰ خانوار از اتباع افغانستانی نیز طی بیست سال اخیر در این روستا ساکن شده اند.
اهالی روستای حاجی آباد در گفت و گو با خبرنگار وقایع استان از مشکلات خود در زمینه کمبود آب، برق و سهمیه آرد نانوایی گفتند. به گفته اهالی این روستا بحث افزایش سهمیه آرد روستای حاجی آباد بارها توسط شورای این روستا به اداره غله و بازرگانی مطرح شده است و مورد پیگیری است اما متاسفانه تا کنون اقدامی در این جهت صورت نگرفته است. به گفته اهالی مشکل کمبود سهمیه آرد تنها به مهاجران افغانستانی برنمی گردد بلکه این روستا در قطبی صنعتی واقع شده و مراجعان بسیاری دارد بر همین اساس این روستا نیازمند افزایش سهمیه آرد می باشد.
اما کمبود سهمیه آرد روزهای گذشته حاشیه هایی را برای این روستا به همراه داشت. یکی از نانوایی های این روستا با نصب بنری از ارائه نان به اتباع خارجی حاجی آباد به علت عدم توزیع سهیمه آردخود خبر داد. انتشار این بنر در فضای مجازی باعث شد تا شهروندان ضمن ابراز تاسف از این اقدام نانوایی، آن را محکوم کنند.

واکنش فرماندار اراک به اقدام غیر قانونی یک نانوا در روستای حاجی آباد
بختیاری فرماندار اراک در واکنش به این اتفاق ضمن تکذیب وجود مشکل سهمیه آرد در حاجی آباد از برخورد قاطع با اقدام غیر قانونی و غیر اخلاقی یک نانوا در روستای حاجی آباد اراک خبر داد.
حسین بختیاری گفت: یک نانوان روز شنبه گذشته در روستای حاجی آباد اراک در اقدامی با نصب یک اطلاعیه به بهانه کمبود سهمیه آرد اعلام کرده بود که به اتباع بیگانه نان داده نمی شود. وی افزود: پس از اطلاع از این ماجرا دهیار و صاحب نانوایی احضار و کمتر از دو ساعت اطلاعیه برداشته شد و پرونده دهیار و شورای شهر به دادستانی و شورای حل اختلاف معرفی شدند.
بختیاری اقدام غیر قانونی دهیار و شورای روستا را محکوم کرد گفت: بحث کمبود سهمیه آرد مطرح نبوده و شورای آرد و نان هم در جریان این اقدام قرار نگرفته و این اقدام خودسر و بدون هماهنگی صورت گرفته است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.