خانه » جدیدترین » مرد میدان

مرد میدان

یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹  شماره ۱۳۷۹

مرد میدان

سعید بیاتیان با برکنار شدن محمدکریم شفیعی سرپرست شهرداری اراک شد

علی امیدی

گویا شورای پنجم قصد دراد رکورد جایجا کردن شهردار را بزند. آخر هفته ای که گذشت، محمدکریم شفیعی شهردار اراک با هشت رای منفی اعضای شورای شهر پس از ۲۱ ماه کار، از ادامه فعالیت در این سمت باز ماند و جای خود را به بیاتیان داد.
شفیعی در جلسه استیضاح شهردار اراک در صحن رسمی شورای شهر، در پاسخ به سوالات ۱۷ گانه اعضای شورا در فرصت ۳۰ دقیقه ای خود با اشاره به عدم حضور خود در دو جلسه قبل جهت پاسخگویی به سوالات به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضای شورا در جلسه اول و بیماری در جلسه دوم پاسخگویی، بیان کرد: باید دلیل عدم اقناع اعضای شورا از پاسخ ها نیز بیان شود و مردم حق دارند که بدانند در شهرداری و شورا چه می گذرد. وی با بیان اینکه شهرداری تمام اسناد و مدارک را به صورت شفاف در سامانه عیان گذاشته است تا مردم مطلع باشند و اگر شورا اعتقادی به شفاف سازی ندارد، موضوع دیگری است، افزود: از یک فروردین ماه ۹۸ تاکنون حتی یک نفر، به عنوان کارمند شهرداری بکارگیری نشده است. لیستی ۹۴ نفره ارائه شد که افرادی در سال ۹۶ و ۹۷ وارد شهرداری شده اند، نامه ورود این افراد به شهرداری در دوره ریاست محمد حسین فدایی ارائه شد، چه اتفاقی در قبال این مسئله تاکنون افتاد، هیچ، اما در دوره من کسی بکارگیری نشده است.
شفیعی تصریح کرد: در قالب ۱۰ صفحه جواب سوالات ۱۶ گانه اعضای شورا داده شده است و امیدوارم که منتشر شود تا مردم مطلع باشند، منصفانه بود که در کنار طرح سوالات در این جلسه، پاسخ ها هم قرائت می شد تا مردم در جریان قرار گیرند.
وی با بیان اینکه شهرداری اراک را یک فروردین ماه ۹۸ تحویل گرفتم و برنامه ای به اعضا در قالب برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ارائه شد، گفت: امروز میزان تحقق این برنامه باید رصد شود. اگر شورا براساس این برنامه و رزومه و سوابق کاری بنده که مورد تایید وزارت کشور و استانداری قرار گرفته است، پیش می رود، باید ارزیابی کند که امروز کجای این برنامه قرار داریم و چقدر برنامه هــا اجرایی شده است.
شهردار اراک در بحث منابع انسانی اظهار کرد: ستون فقرات هر مجموعه ای منابع انسانی است و باید با مدیریت منابع انسانی و مالی در جهت اهداف سازمان حرکت کنیم، در روز حضور من در اراک مشخص نبود که شهرداری چه تعداد نیرو دارد، اما امروز می دانیم چند نفر نیرو در شهرداری وجود دارد و نمی شود تحت هیچ شرایطی به شهرداری نیرو تحمیل کرد. اینکه یک شخص در شورا نیروهایی از فامیل درجه یک، دو و سه خود را به مانند سال ۹۶ و ۹۷ وارد شهرداری کند و از من انتظار داشته باشد بپذیرم، قطعا انجام نشده است و حتی ۱۰ نفری که قبل از اولین استیضاح من در ابتدای سال جاری به مراجع ذیربط معرفی شدند از مجموعه شهرداری خارج شدند.
با برکنار شدن محمد کریم شفیعی، مجتبی قاسمی، نادر اخوان ملایری، سعید بیاتیان و احمد حسنی به عنوان گزینه سرپرستی از سوی اعضا معرفی شدند که در نهایت بیاتیان با ۸ رای به عنوان سرپرست معرفی شد.

بازگشت مرد میدان
سرپرست شهرداری اراک در نخستین اظهار نظرش به خبرنگاران گفت: تصفیه خانه کشتارگاه صنعتی، پارک سلامت و مسیر دوچرخه سواری شهر اراک، در دهه فجر مورد بهره برداری قرار می گیرند.
سعید بیاتیان ضمن تبریک پیشاپیش فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر، گفت: امسال شهرداری اراک با توان دو چندان، نسبت به بهره برداری و کلنگ زنی پروژه های عمرانی اقدام خواهد کرد.
وی در ادامه برنامه های شهرداری اراک در ایام الله دهه مبارک فجر را در ۵ حوزه فضاسازی و آذین بندی سطح شهر، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، افتتـاح، بهره برداری، کلنگ زنی و بازدید از پروژه های عمرانی در دست اجرا، اعلام کرد.
سرپرست شهرداری اراک همچنین اظهار داشت :تصفیه خانه کشتارگاه صنعتی، پارک سلامت، مسیر دوچرخه سواری شهر و زمین چمن مصنوعی سنجان از جمله پروژه هایی هستند که در دهه فجر مـورد بهره برداری قرار می گیرند.
بیاتیان افزود: کلنگ زنی فاز ۲ پیاده راه مرکز شهر و سوله پرندگان زینتی، بازدید از پروژه های در دست اجرا شهرداری همچون تقاطع های غیرهمسطح میدان امام، جاده فراهان، میدان مقاومت، باغ ایرانی و بلک باکس از دیگر برنامه های شهــرداری اراک در ایام الله دهه فجر می باشد.
وی همچنین در ادامه تاکید کرد که معاونین و مدیران و پرسنل شهرداری باید در کنار یکدیگر و با بکارگیری تلاشی مضاعف در مسیر خدمت به شهروندان گام بردارند تا موجبات کسب رضایتمندی شهروندان از مجموعه شهرداری بیش از پیش فراهم گردد.
سرپرست شهرداری اراک در پایان نیز خاطر نشان کرد که حقوق کلیه پرسنل شهرداری اراک اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی و شرکتی می بایست با مساعدت تمامی مدیران به موقع پرداخت گردد تا بتوانیم به این طریق قدردان زحمات پرسنل تلاشگر شهرداری و به دنبال آن ارایه خدمات حداکثری به شهر و شهروندان باشیم.
علت اصلی برکناری شفیعی هر چه باشد، دیگر مهم نیست. شورای شهر اراک نشان داده در تصمیم گیری بخصوص انتخاب شهردار چندان ثباتی ندارد و همین امر اعتماد مردم را به آنها کم کرده است. حالا باید دید بیاتیان در چند ماه باقی مانده از عمر شورا چند ماه مهمان شهرداری خواهد بود، شاید این بار وی تنها سرپرست شهرداری نماند و با رای اعضای شورا برای چند ماه هم که شده شهردار اراک شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.