خانه » پیشنهاد سردبیر » مراسم تودیع و معارفه مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در حالی برگزار شد که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدیرکل جدید توجه به ۱۱نکته کلیدی را توصیه کرده است

مراسم تودیع و معارفه مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در حالی برگزار شد که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدیرکل جدید توجه به ۱۱نکته کلیدی را توصیه کرده است

سه شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰  شماره ۱۵۲۰

۱۱ فرمان وزیر

علی امیدی

مراسم تودیع و معارفه مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار و سینا دلشادی به عنوان مدیرکل جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان معرفی و از خدمات حجت‌الاسلام دانشی تجلیل شد.
سید محمد هاشمی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل استان مرکزی گفت: هدف از جابجایی مدیران و انتخاب جوانان در مدیریت‌ها استفاده از ظرفیت جوانان، جوانگرایی و تحول در خدمت‌رسانی است. هاشمی خدمت به مردم و به ویژه در عرصه فرهنگ و هنر را یک توفیق الهی دانست که باید مدیران قدر این فرصت را بدانند و در جهت توسعه و ارتقای فرهنگ یک شهر استان و کشور تلاش کنند. جایگاه ویژه خدمت به مردم فرهنگ دوست استان مرکزی که این استان را متمایز از سایر استان‌ها کرده است از دیگر سخنان معاون وزیر ارشاد بود.
مخلص الائمه استاندار مرکزی هم در این مراسم با اشاره به جایگاه استان مرکزی به لحاظ فرهنگ و هنر و مفاخر ایران زمین گفت:عرصه فرهنگ و هنر بزرگترین و والاترین میدان است که اگر فرهنگ و مسائل فرهنگی یک جامعه ارتقا پیدا کند یک کشور را می‌تواند متحول کند.
مخلص الائمه از مدیرکل ارشاد خواست با برگزاری جلسات تخصصی و هم‌اندیشی با جوانان و هنرمندان این استان اهداف نظام را دنبال و از توان بالقوه و بالفعل هنرمندان بهره‌مند شده تا شاهد تحولات زیربنایی و زیر ساختی فرهنگی استان باشیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی هم در این آیین گفت: در حکمی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شده، ۱۱ نکته کلیدی بیان شده است. سینا دلشادی افزود: این ۱۱ نکته، تکلیف بر اینجانب و در واقع روئوس برنامه‌های کاری است. وی بیان کرد: استاندار مرکزی نیز بر استقرار گفتمان مسئله محور تاکید دارند که این مهم نیز در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه استان مرکزی در دستور کار قرار می‌گیرد.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: شناسایی درست مسائل از دیگر برنامه‌ها است تا پس از مسئله‌یابی در مسیر رسیدن به وضعیت مطلوب حرکت شود. دلشادی اظهار کرد: کاستی امکانات و زیرساخت‌ها وجود دارد اما اشکال در فرآیندها نیز زیاد است که اگر اصلاح شود قطعا در جبران کاستی‌ها نقش موثری دارد. وی عنوان کرد: نقشه تحولی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بر اساس زیست بوم و وضعیت فرهنگی و جغرافیایی استان تدوین می‌شود تا افق چهار ساله مشخص شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: خود را به تمام استعدادهای قرآنی، فرهنگی و هنری مدیون می‌دانم و نسبت به امورات مختلف آنها متعهد هستم. دلشادی تصریح کرد: مقوله هنر، پیشران حوزه فرهنگ است که توجه به آن در نشاط، شادابی و امیدآفرینی جامعه نقش موثری دارد. وی عنوان کرد: امید است تا پایان عمر خدمتی اینجانب در این مسئولیت، استان مرکزی به قطب فرهنگ قرآنی و اسلامی و شهر خمین به مرکز نشر و آموزه‌های حضرت امام خمینی (ره) نه در ایران بلکه در جهان تبدیل شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تاکید کرد: اگر سخن از شهید سلیمانی بیان می‌شود باید شعاری نباشد و در عمل پیاده‌سازی شود.

۱۱ فرمان وزیر به مدیرکل جدید چیست؟
۱- تدوین سند تحول و نقشه راه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان با مشورت نخبگان فکری و فرهنگی با تکیه بر ظرفیت‌های گوناگون بومی در جهت تحقق عملیاتی منویات و تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه در جغرافیای استانی.
۲- همکاری فرهنگی مستمر و ایجاد تعامل مناسب با امام جمعه محترم و نماینده ولی فقیه، استاندار محترم و سایر ارگان‌های دولتی و نهادهای انقلابی استان و تلاش برای هم افزایی مؤثر با ایشان.
۳- تقویت و حمایت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و حلقه‌های میانی، انجمن‌ها و مؤسسات و تشکل‌های مردمی و انقلابی فعال در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه.
۴- گسترش اقدامات فرهنگی اثر بخش و استعداد پروری و تقویت عناصر فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در مناطق کمتر برخوردار استان.
۵- تقویت جایگاه و وظیفه نظارتی اداره کل استان در صدور مجوزهای مختلف با رویکرد اعتلای فرهنگ ایرانی اسلامی و توجه به اقتضائات فرهنگی بومی استان.
۶- توجه و برنامه ریزی به منظور کادرسازی، کشف استعدادها و تربیت عناصر فرهنگی و هنری انقلابی و مکتبی در استان با استفاده از ظرفیت‌های گوناگون آموزشی و تربیتی.
۷- ایجاد هماهنگی و هم افزایی مؤثر بین واحدهای استانی سازمان‌ها و نهادهای تابعه و وابسته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان به عنوان ارشد این وزارتخانه در استان.
۸- برقراری ارتباط حسنه و صمیمی با اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان و تکریم ایشان.
۹- تقویت جایگاه اداره کل استان به عنوان دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان و پویا سازی دبیرخانه و تقویت هویت و کارآیی حقیقی این شورا.
۱۰- رعایت اولویت‌های محتوایی در برنامه‌های مختلف شامل: تقویت روحیه عزت و خودباوری ملی، رشد فضائل اخلاقی، اقتصاد مقاومتی و تولید ملی، استحکام نهاد خانواده و افزایش جمعیت، امید آفرینی و نشاط فردی و اجتماعی و تعظیم شعائر اسلامی.
۱۱- همکاری کامل با معاونت‌های تخصصی و بخش‌های ستادی وزارت خانه و تأمین و تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی آنها.
سینا دلشادی متولد ۱۳۵۴ دارای دکتری حرفه‌ای مدیریت استراتژیک و کارشناس ارشد علوم اجتماعی با گرایش مردم شناسی و از نیروهای توانمند و باتجربه در حوزه‌های فرهنگی و هنری و بومی استان مرکزی است. وی سوابقی چون معاون اجرایی اداره کل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری انقلاب اسلامی، معاون اجرایی معاونت راهبری استان‌های حوزه هنری، معاون برنامه‌ریزی و راهبردی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، معاون فرهنگی و هنری اداره کل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری، رئیس کمیسیون فرهنگی فدراسیون پینگ پنگ جمهوری اسلامی ایران، رئیس حوزه هنری استان‌های مرکزی، مازندران و خوزستان، مشاور جوان استاندار مرکزی، رئیس انجمن نمایش استان مرکزی، عضو شورای نظارت بر نمایش و شورای تعزیه استان مرکزی، عضو خانه مطبوعات استان مرکزی را در کارنامه دارد.‌

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.