خانه » جدیدترین » قهرمان خوش آتیه

قهرمان خوش آتیه

چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱  شماره ۱۶۸۹

گفت و گوی وقایع استان با ملی پوش هاکی استان مرکزی که در رقابت های جام جهانی آفریقا همراه با تیم ملی موفق به کسب مقام سوم شده است

فاطمه چاپاری: امیر مهدی میرزاخانی ملی پوش اراکی که پیش از این در رقابت‌های هاکی قهرمانی آسیا عنوان آقای گلی را از آن خود کرده بود این بار در اولین حضور خود در رقابت های جام جهانی هاکی که در آفریقا برگزار شده بود توانست به کسب مقام سوم تیمی نائل شود و حال با توجه به نزدیکی به روزهای نوروزی با گذشت چندی از این مسابقات به سراغ وی رفتیم تا گپ و گفتی با میرزاخانی داشته باشیم و از چشم انداز این قهرمان خوش آتیه استان برای سال جدید را جویا شویم.
این ملی پوش استان با تنها بیست و یک سال سن یکی از لژیونرهای کشور هم هست که در چند دروه از مسابقات لیگ برتر ترکیه در رشته هاکی حضور داشته و دارد، وی در جام ملت های آسیا که اخیرا برگزار شده بود در دو بازی برابر تایلند و اندونزی به عنوان بهترین بازیکن زمین و همچنین به عنوان آقای گل این رقابت ها انتخاب شد و در اولین تجربه حضور خود در جام جهانی توانست با جلب اعتماد کادر فنی و مربیان حساس ترین ضربات را به گل تبدیل کند و نگاه تمامی ورزشکاران و علاقمندان به رشته هاکی در جهان را به بازی او خیره ماند، میرزاخانی در حال حاضر تنها ملی پوش رشته ورزشی هاکی در استان مرکزی است، وی که پیش از این در گفت و گو با وقایع استان از عدم حمایت مسئولان استانی گله داشت این بار نگاه مدیران استانی و شهری به کسب این قهرمانی را مثبت ارزیابی می کند ما هم امیدواریم مسئولان به حمایت های مقطعی بسنده نکنند و این قهرمان خوش آتیه استان را در طول مسیر پر فراز و نشیبی که دارد تنها نگذارند.

چطور شد که به ورزش هاکی رو آوردید؟ و تا کنون چه طور این مسیر را طی کرده اید؟
من اولین بار در استعداد یابی مدارس هاکی در سال ٨٧ انتخاب شدم و سال ٨٨اولین مسابقه ام را رفتم و علاقمندی ام به جو مسابقات باعث شد این راه را ادامه بدهم و به همین ترتیب در تمام رده ها بهترین بازیکن و آقای گل مسابقات می شدم و اولین بازیکنی بودم از تیم ملی امید ها به بزرگسالان اضافه شدم در سال ٩٧ اولین مدالم در این رده سنی، طلای آسیا بود که با تیم ملی بزرگسالان گرفتم و قبلش هم در رده سنی پایه و تیم های لیگ برتر عنوان قهرمانی داشتم.
در مورد مسابقه ای که در آن حضور داشتید توضیحاتی را بفرمایید و اینکه تجربه تیم ملی ایران در دوره های قبلی چطور بوده؟
مسابقات جام جهانی هاکی داخل سالن در آفریقا جنوبی بزرگترین رویداد هاکی داخل سالن بود که با حضور ١٢تیم از کل جهان در دو گروه ۶تیمه برگزار شد و هم گروهی های ایران کشورهای آرژانتین، آمریکا، جمهوری چک، آفریقا و استرالیا بودند، ایران درسال ٢٠١٨ یعنی جام جهانی قبلی که در آلمان برگزار شده بود سوم شد.

آیا این اولین تجربه تون در این رقابت ها بوده؟
بله من برای اولین بار در جام جهانی حاضر می شدم.

از این تجربه برایمان بگویید؟
بازی های جام جهانی بزرگترین رویداد هاکی هست که امسال اولین حضور من در آن بود، بچه های باتجربه تر تیم نگاه خوبی بهم داشتند چرا که قبلا در لیگ اروپا با بعضی از این بازیکنان در لیگ اروپا بازی کرده بودم و در مسابقات آسیایی هم آقای گل شده بودم. خوشبختانه در اولین بازی با آرژانتین دوتا پاس گل دادم و اعتمادها بهم جلب تر شد و باعث شد در ترکیب اصلی تیم ملی بعد از بازی اول جا بگیرم. در بازی های بعد گل زدم و سر مربی و کادر فنی از آن همه بازیکن با تجربه که برای چندمین بار در این رقابت ها حاضر می شدند من را برای حساس ترین ضربات شوت اوت که به نوعی پنالتی در هاکی به شمار می رود انتخاب کردند که خدا را شکر خوش درخشیدم و ضربات را به گل تبدیل کردم.

سرسخت ترین حریف هاتون چه تیم هایی بودند؟
حریف سر سختمون اتریش و آمریکا بود که تیم قبلا با جفتشون بازی کرده بود.

گل هایی که به ثمر رسوندید در بازی با چه کشورهایی بوده و در مجموع چند تا گل به حریف هاتون زدید؟
در بازی های آفریقا، آمریکا و بلژیک گل زدم که می شه گفت مهم ترین اون ها برای صعود به چهارتیم برتر دنیا بود و گل بعدی که باعث شد سوم جهان بشیم را هم به تیم آمریکا زدم.

برنامه تون برای سال جدید چیه؟
برنامه ام برای سال جدید آماده شدن برای مسابقه المپیک آسیا است که مهم ترین رویداد قاره ای به شمار می رود.

آیا مسئولین استانی حمایت خوبی ازتون داشتند؟
بله در این دوره از مسابقات مسئولین حمایت کردند و تشکر می کنم از نماینده مجلس آقای آصفری و فرماندار، شهردار و رئیس هیات که زحمت کشیدند و استقبال خوبی گرفتند و جا داره تشکر ویژه ای هم از استاد یوسفی عزیز داشته باشم که خیلی زحمت کشیدند و همیشه حامی بنده بوده اند.

هاکی استان را چطور ارزیابی می کنید و حالا که توانسته اید به مقام جهانی در این رشته ورزشی دست پیدا کنید چه انتظاراتی از مسئولین برای ارتقا زیرساختی این ورزش در استان دارید؟
هاکی استان از سه سال پیش در خواب است، از تمام مسئولین خواهشمندم از ورزشی که تعداد ملی پوش هایش در استان از ۴ نفر به یک نفر تقلیل پیدا کرده و با این همه در تمامی رده ها جزو سه تیم برتر ایران بوده حمایت کنند و شهر ما پر از شرکت و کارخانه است و اگر مسئولان دولتی پادرمیانی کنند صنایع استان با حمایت مالی از بازیکنان می توانند به این رقابت های تیم اعزام کنند امیدوارم این اتفاق رخ بدهد.

حرف پایانی.
در پایان بازهم از مسئولان انتظار می رود قهرمانان ورزشی را چند روز بعد از مسابقات رها و فراموش نکنند، ما نیاز به حمایت داریم چرا که برای ادامه این مسیر باید از لحاظ کار تامین باشیم و جا دارد مدیران دولتی چاره اندیشی کنند تا یک ملی پوش مشغول به کاری باشد که در شان حرفه او است من هم به نوبه خود قول می دهم که با مقام آوری پرچم کشورم و بعد نام استان مرکزی و شهر اراک را همیشه بالا ببرم و دل مردم را شاد کنم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.