خانه » جدیدترین » قهرمانانِ دوست داشتنی

قهرمانانِ دوست داشتنی

دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸   شماره ۱۱۸۴

گفتگوی وقایع استان با بانوان قهرمان استان مرکزی در مسابقات جهانی پیوند اعضا

قهرمانانِ دوست داشتنی

فتانه تبرته فراهانی و صدیقه صفری دو بانوی ورزشکاری هستند که توانسته اند در مسابقات جهانی پیوند اعضا در رشته های پتانک، اسکواش و تنیس روی میز برای استان مرکزی افتخار آفرینی کنند

طاهره قهیه ای

فتانه تبرته فراهانی ۲۸ ساله متولد اراک، قهرمان جهانی پتانک و اسکواش در بخش پیوند اعضا به همراه صدیقه صفری ۳۷ ساله متولد اراک، بانوی قهرمان تنیس روی میز در بخش پیوند اعضا میهمانان بخش ورزشی روزنامه وقایع استان بودند. این دو ورزشکار پرتلاش و دوست داشتنی توانسته اند افتخارات فراوانی را برای استان مرکزی و جامعه ورزشی به ارمغان آورند. متن گفتگوی ما با این قهرمانان جهان را در ادامه می خوانید.
فتانه تبرته فراهانی ورزش را ازسال ۹۴ و با توجه به اینکه از ورزشکاران پیوند کبدی است در بخش پیوند اعضا آغاز کرده است.
این بانوی ورزشکار با اشاره به اینکه رشته اصلی ورزشی اش اسکواش است، گفت: ۲ سال است که در رشته پتانک یا بولس فعالیت می کنم و موفق شدم در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ پیوند اعضا که در نیوکاسل برگزار شد در رشته پتانک و اسکواش به مقام اول جهان دست یابم و گردن آویز طلا را در این دو رشته برای کشورم به ارمغان بیاورم.
تبرته فراهانی با اشاره به اینکه مسابقات جهانی پیوند اعضا هر ۲ سال یکبار برگزار می‌شود، افزود: هر ساله در مسابقات کشوری و لیگ استانی اسکواش هم در بخش پیوند اعضا و هم در مسابقات عادی شرکت می کنم و مقام های اول تا سوم را نیز در این مسابقات کسب کرده ام.
رییس کمیته پتانک بانوان استان مرکزی با بیان اینکه در مهرماه سال جاری در اولین مسابقات رنکینگ کشوری پتانک شرکت کرده ام، ابراز کرد: نداشتن اسپانسر تنها مشکلی است که در ورزش پتانک که حدود دو سال است به صورت حرفه ای وارد ایران شده با آن مواجه هستیم.
فراهانی ادامه داد: ورزش هایی مانند فوتبال به دلیل شناخته شدن در بین مردم از علاقمندان بیشماری برخوردار هستند و در بخش جذب اسپانسر نیز با مشکلات کمتری مواجه اند؛ اما پتانک به دلیل اینکه هنوز آنطور که باید و شاید در بین مردم شناخته شده نیست با مشکل جذب اسپانسر و حتی جذب بازیکن روبرو است.
این بانوی ورزشکار اظهار کرد: درخواستی که از مسئولان ورزشی و ذیربط استان دارم، فراهم کردن بستری برای دیدار اعضای کمیته پتانک با صنایع بزرگ استان جهت معرفی این رشته است.
فراهانی گفت: اگر صنایع قبول کنند از رشته پتانک استان حمایت کنند ما نیز به بازیکنان آنها پتانک را آموزش خواهیم داد؛ چرا که معتقدم اگر بتوانیم برای پتانک اسپانسر جذب کنیم این رشته در استان گسترش خواهد یافت.
وی در پایان یادآور شد: رشته پتانک شرایط سنی ندارد و علاقمندان می توانند در سنین مختلف به آموزش این رشته بپردازند.
صدیقه صفری دیگر بانوی قهرمان در بخش پیوند اعضا به خبرنگار وقایع استان گفت: در رشته تنیس روی میز و در بخش ورزش پیوند اعضا ۸ دوره در مسابقات برون مرزی شرکت کرده و مقام های مختلفی را برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورده ام.
وی افزود: کسب مدال برنز در مسابقات خاورمیانه تونس ۲۰۱۰، کسب مدال نقره در مسابقات انفرادی و کسب مقام اول در دوبل مسابقات جهانی سوئد ۲۰۱۱، کسب مقام اول در مسابقات خاورمیانه امارات ۲۰۱۲، کسب مدال برنز در مسابقات انفرادی و دوبل ۲۰۱۳ آفریقای جنوبی، کسب مقام اول در مسابقات ۲۰۱۴ استامبول، کسب مقام اول در مسابقات جهانی آرژانتین ۲۰۱۵در بخش انفرادی و کسب مقام دوم در مسابقات دوبل آرژانتین و کسب مقام دوم در مسابقات انفرادی و کسب مقام اول در مسابقات دوبل ۲۰۱۹ جهانی نیوکاسل انگلیس از جملـه مقام هایی است که در این مدت زمان کسب کرده ام.
این بانوی ورزشکار با انتقاد از عدم توجه به ورزشکاران و مدال آوران در استان مرکزی از سوی مسئولان مربوطه گفت: در طول مدت زمانی که ورزش کرده و مقام های مختلفی را برای کشور و استانم به ارمغان آورده ام متاسفانه حمایت های بسیار ناچیز و اندکی از ما شده و همین امر با توجه به هزینه های بالای ورزش حرفه ای مشکلاتی را برای ما ایجاد می کند.
صفری ابراز کرد: حمایت مسئولان ورزشی از قهرمانان ملی سبب ایجاد انگیزه برای آنها و حضور پررنگ تر این افراد در میادین بین المللی خواهد شد که امیدوارم این اتفاق در استان مرکزی نیز بیش از پیش مشاهده شود.
وی افزود: استان مرکزی در بخش تنیس روی میز از سالن ها و امکانات خوبی برخوردار است و اگر این امکانات با حمایت از قهرمانان ملی نیز توام باشد بدون شک نتیجه بسیار مطلوب تری را برای استان و کشور در عرصه های بین المللی به همراه خواهد داشت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.